This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jordbærhjelm

Tak for hurtig svar!

Prisen er for hvert køretøj, ikk?
    og tak for det gode råd med at købe en bog over steder man kan sove gratis. Det lyder jo slet ikke dårligt! Ved du hvor disse kort kan købes?

Tak 🙂

Anonym (L)

Det var så lidt:-)
    De fleste steder betaler i pr. plads. Der var nogle få steder vi betalte pr. person, men så var det også billigere (ca. $10-12 pr. person).
    Kortene kan man købe ved de fleste turist informationer eller i campingbutikker, som er at finde overalt i Aus. Der følger sikkert også et kort med den bil i lejer, som evt. indeholder info om gratis overnatningsmuligheder. Derudover er det ofte billigt eller gratis at overnatte i natinalparkerne, som jo i sig selv er en oplevelse.

Anonym Anonym

Tusind tak for svarene. God hjælp 🙂

Anonym jordbærhjelm

Hej alle 🙂
    Jeg skal ud på min første backpacker tur her til september sammen med 2 veninder, hvilket jeg glæder mig vildt til. Vi skal blandt andet til Australien hvor vi har lejet en campervan fra Alice Springs til Sydney. Vi regner med at køre langs østkysten. Vi kunne nu bare godt tænke os at vide hvor meget det koster at holde på sådan en caravan park sådan ca. Er der nogle der har erfaringer med dette? Det skal ikke være noget luksuriøst, bare der er lidt faciliteter som toilet/bad, grill og eventuelt en pool. Ville være fedt hvis nogle havde lidt erfaringer med at køre rundt i en campervan i Australien som ville skrive lidt om dette.. Tak

Mvh Simone

Anonym (L)

Hej Simone

Jeg var afsted fra oktober til april så vil tror at priserne stadig er ca de samme. Vi gav imellem $ 20 og 36 per nat. Vi brugte mest pladser unden strøm, da vi ikke havde brug for det. Pladser med strøm er ofte 2-5 dollars dyrer end dem unden.
    Man kan købe en bog/kort hvor alle de steder man kan sove gratis er angivet. Det er selvfølgelig ikke en caravenpark, men vi sov på et par stykker hvor der var toilet og grill. Der er ofte flere som overnatter på disse 24 hour stops så man føler sig ikke utryg.

Go’ rejse

Anonym Karin

Køb kortbogen “camp five” – her er alle der billige pladser – men der er ikke pool sådan steder, til gengæld er der masser af natur og en masse søde og rare australier disse steder. Bogen koster ca. 50 $

Anonym jordbærhjelm

Lyder os rigtig godt. Tak for rådet. Nok noget vi skal have købt når vi kommer derned.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account