Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530944
     Pskov

      Min kæreste og jeg rejser til Borneo i tre uger og derefter til New Zealand i små 4 uger til januar.
      I Borneo vil vi lave alle de gængse ting: Bestige Mount kanabalu, se orangutanger, på regnskovstrekking, evt til Mulu Grotterne og sykke ved Sipidan. Vi har ikke arrangeret ture hjemmefra og regner først med at gøre det når vi kommer derned (bortset fra dykning som bestiller hjemmefra…) Jeg regner med at vi har 30000 kr sammenlagt til de tre uger, er der nogen der ved om det er nok? Vi vil ikke bo på de fancy hoteller, men vi er heller ikke meget for at skulle ligge i samme rum med 15 andre, så vil nok give lidt mere for at få eget værelse på de forskellige hostels/hoteller.

      På NZ regner vi også med sammenlagt 30000 kr, vi har lejet en såkaldt spaceship bil, så skal bo i den på hele turen. Den er betalt, så de 30000 er udover den. Vi vil gerne ud og svømme med delfiner, evt bungy jumpe /faldskærm osv, så er 30000 nok til benzin, mad og alle aktiviteter i 24 dage?

      #3530966
       comeawaywithme

        #0.000 til Borneo tror jeg er mere end rigeligt. Jeg har været i Malaysia her i sommer (godt nok på fastlandet) og brugte ca 6000 på 3 uger. Dykkede godt nok ikke. På NZ brugte jeg i i sin tid nok 15.000 kr på en måned, men det var også med overnatniger og rigtig mange aktiviteter.

        God tur.

        #3531143
         mn

          Har været 3 mdr. i NZ og pengene bliver ret hurtigt brugt, men det er altså oplevelserne værd! Sprang selv i faldskærm i queenstown og det kan klart anbefales 🙂

          #3531263
           www.sara-peter.dk

            Bare lige et foreslag:

            Når I skal dykke på Borneo, så kan jeg anbefale Scuba Junkies. De har godt udstyr og har også nogle danske divemasters. De kræver at man har 3 dyk omkring øen Mabul inden man dykker ved Sipadan, så det kan I også lige have med i jeres tidsberegning. På øen Mabul kan man bo i et såkaldt longhouse (skuba junkies var ved at bygge da vi var der) og det må I ikke snyde jer selv for. Fantstiske solnedgange og lækker snorkling i pauserne mellem dykningen ;o)

            Og godt at I har bestilt jeres dyk ved Sipadan hjemmefra. Det havde vi ikke, men vi var heldige om fik alligevel nogle dyk efter et par dage. Nyyyyd det!!!! Gid det var mig!

            #3531278
             Pskov

              Tusind tak for jeres svar. Jeg satser på at vi så ikke bruger alle 30000 på Borneo, så har vi lidt flere at bruge på New Zealand;-)
              Og tak for rådene om dykningen, har vist også bestemt os til Scuba-junkies, har læst meget godt om dem.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account