This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jabbi

Er der nogen der har rejst i Mexico og kender til prisniveauet der. Hvad koster et alm. simpelt værelse – jeg har læst at man ikke kan få et værelse til under 10 – 15 dollars, og man desuden er tvunget til at leje et dobbeltværelse selvom man rejser alene – er det sandt. Og hvad med mad ? jeg havde håbet at kunne spise mig mæt for ca. 2 dollars på simple restaurenter – er det urealistisk???

Jeg tager til mexico city, men har desværre travlt da jeg skal mødes med en i guatemala et par dage senere – kan det lade sig gøre at tilbagelægge denne strækning på et par dage/en uges tid (og er transporten dyr…?)

Måske vælger jeg alligevel at blive i mexico en 2 ugers tid – jeg er ikke sikker… I så fald er der så nogle der har nogle gode tips til hvad jeg bør se (på strækningen fra mexico city og ned mod guatemala…) Jeg havde overvejet meget “strandferie” i denne periode – da jeg går ud fra at man ikke ser meget vand i guatemala.

nå, men jeg håber at høre fra jer – tak

jabbi.

Anonym Schick

Mexico er fantastisk! er dog ikke så vild med Mexico city. Hvis du beslutter at tage et par stop på vej til Guatemala, er San Christobal de las Casas et godt bud. Det er en lille by i bjergene, som er meget populær blandt backpackere.
    Mener du kan nå dertil på ca en nats kørsel med lokale busser. De har faktisk et ret godt bussystem, som ikke er så dyrt.
    God tur….

Anonym DennisDK

Har selv været i Cuernavaca i oktober måned 2005, boede dog hos en familie, så ved ikke hvad et værelse vil koste, men mht. transport er det utrolig billigt… det koster mindre at tage en taxa derovre end en busbillet koster herhjemme, men sørg for at spørge om prisen først og du kan altid prutte om prisen ved taxaerne, der er også det at hvis du tager taxa skal du tage en af de hvor by nevnet står på taxaen, ellers kan du ske at blive “rullet” og blive efterladt et øde sted, og det ville jo ikke være sjovt… men god tur herfra (:

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account