Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524672
     Peter-17

      Hej
      Vi er fire gymnasieelever, som når vi er færdige om 1 år, gerne vil til Australien og New Zealand.

      Her er planen lige nu:
      – Flyve til Sydney
      – Tilbringe en uges tid i Sydney
      – Købe bil i Sydney
      – Køre hele vejen rundt langs Australiens kyst og en tur til Alice Springs (se kort). Cirka 4 måneder til det
      – Sælge bilen i Sydney
      – Flyve fra Sydney til New Zealand
      – Være tre uger til en måned på New Zealand, hvor vi vil komme rundt med busser
      – Flyve hjem

      Tid: 5 måneder
      Penge: 40.000 kr. hver til fly, bil mad, motel eller telt.

      1 Ingen af os vil være 21 år til den tid, så vi regner med at købe en bil. Vi har snakket om en jeep. Hvad synes i om det, og hvad tror i sådan en vil koste?

      2 Ligger der mange moteller i Australien, og hvad koster de? Og hvad med campingpladser til telt? Hvad vil i anbefale?

      3 Er det for lidt at spare op?

      4 Vi har også snakket om at droppe Perth, og så skyde genvej i gennem Australien Adelaide > Alice Springs > Darwin, for så sparer vi en del kilometer. Men er der meget at se i Vestaustralien?

      5 Vi regner med at tage af sted mellem jul og nytår, og så tage hjem i juni. Hvordan passer det med vejret?

      6 Når vi flyver hjem og ud, skal vi vel have en mellemlanding under alle omstændigheder. Så vi har snakket om at have nogle dage i de byer vi mellemlander i. F.eks. Dubai eller Singapore på vej ud og Los Angeles på vej hjem. Er det en god ide?

      #3524673
       Peter-17

        Hovsa, her er et kort hvor jeg har tegnet den tur vi vil køre ind på (med løs hånd): http://img155.imageshack.us/img155/9789/australienmapjb7.jpg

        #3524861
         Benny

          Har selv lige været afsted 5 mdr i Australien. Jeg vil mene at 40 k er alt alt for lidt man skal i hvert fald bruge 10 k pr mdr, til kost og logi + penge til det sjove. dertil kommer så fly, forsikringer osv.

          ang. vejret så er det jo hele sommer når i kommer derned, og rigtig varmt, de fleste steder. jeg var i cairns sidste jul og der havde vi ca 35 grader. Regntiden begynder dog i Dec. men det er kun nordpå, der kommer også en del kraftige storme osv. så områder som cairns og darwin skal helst ikke besøges i Jan, feb, mar.

          Der er masser af hostels, tell pladser og moteller rundt omkring i Australien, det er overhovedet ikke noget problem. en telt plads ligger på ca. 8-9 dollars pr. mand. Hostels typisk 20+ dollars pr. mand. Vi boede kun på motel en enkelt nat, men mener vi betalte ca 30 dollars pr. mand.

          Der er biler fra 1000 dollars og op efter. Bezinen er ret billig dernede 1.30 au dollers.

          Kursen er ca. 4,75

          #3525010
           Jonas

            Hej Drenge..

            Fed tur.. Jeg har selv været i Aussie 2 gange og næsten hele vejen rundt om australien. Det har taget mig godt 7 måneder ..

            For at være i aussie 4 måneder SKAL i have arbejds visum..

            40000 dkr. er langt fra nok.. en billet i høsæsonen til australien koster en del, i vil være nød til at bruge en masse penge til Benzin også..(jeg mener der er ca. 20000 km rundt om australien)

            10000 kr. om måneder til lommepenge burde gøre det, pr person.

            Mht. vejr så tag den sydlige del af australien når i ankommer og vent med den nordlige del tilsidst..

            Moteller er der masser af. dog er det udentvivl billigst at bo på hostels, ca. 100 dkr. pr dag..

            Eller selvfølgelig telt..

            #3526553
             Discotanga

              Heysa… Jeg befinder mig i Australien lige pt, og mit spørgsmål til jer står på når I siger i vil hele vejen rundt om Australien, om i har overvejet hvor varmt det er hernede fra dec til marts? Når jeg snakker med folk hernede råder de til at man holder sig væk fra Nord og vest australien i den periode, da det bare bliver for varmt. Bare her i Adelaide, som er den koldere sydside, bliver her 30-45 grader i den periode.. Men ellers skal i bare sørger for en bil med god klimaanlæg i 🙂
              God rejse

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account