This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jeannedenja

Som overskriften lyder, har jeg planer om at rejse rundt som backpacker i 1-1½ måned. Jeg har planer om at starte i Brisbane og bo hos min familie i en uges tid, og rejse med dem til Sidney.

Herefter ser min tur nogenlunde sådan ud (Jeg rejser selvfølgelig med greyhound busser så vidt det er muligt) :

Fra Sidney til Melbourne – evt. Adelaide – nordpå til Uluru – videre nordpå til Cains og derefter sydpå igen langs østkysten – evt. hjemrejse fra Brisbane igen.

Vil i mene at 1 1½ måned er nok tid?
    Hvor meget tid vil i afsætte til ren transport?
    Vil i mene at der kunne være en nemmere / billigere rute?
    Hvis jeg sparer hvor jeg kan, og bor på div. hostels de steder jeg kommer frem, hvor meget vil i sige jeg skal budgettere med? – er 30.000 nok med alt betalt inkl. flybilletter?

Håber at høre fra jer 🙂

Mvh
    Jeanne

Anonym Jeannedenja

Naej okay. Måske jeg skulle sætte lidt flere penge til side så.
    Men tusind tak for hjælpen 😄

Anonym Natascha

Jeg var på Australiens østkyst. Vi startede I Sydney og begav os op til Cairns. Derefter tog jeg tilbage til Surfers Paradise, hvor jeg fejrede julen. Til nytår var jeg tilbage I Sydney. Jeg brugte lidt mere end halvanden måned på turen og omkring 30.000 eks. fly. Jeg levede ikke på budget, skal det lige siges. Store øl og god mad. Dog boede vi på nogle billige hostels undervejs.
    Jeg vil sige at halvanden måned er helt fint men 30.000 er ikke synderligt meget hvis det er inkl. fly.

Anonym Rasmus88

Er enig med Natascha, men vil tilføje at hvis du har planer om at tage på nogle ture som f.eks Fraiser Island, Whitehaven beach, Rafting osv, så skal du bestemt have mere end 30.000 kr med. Australien er et utroligt dyrt land at rejse i og de ved bestemt hvad de skal tage for det.

Er selv lige hjemvendt derfra i sidste uge og har rejst rundt i Australien i 3 måneder 🙂

Anonym Nightasyes

Ja Fraser og Whitsundays er ret dyrt også. Vi fandt dog et super bureau som var markant billigere end mange af de andre, og mindst ligeså godt. Man skulle dog selv medbringe drikkevarer. Ved ikke hvordan det er med de andre bureauer.

Anonym Jacobfogh

Hej Nightasyes

Har du evt. en kontakt eller andet til det bureau?, idet jeg selv og min rejsemakker gerne vil dertil, dog er mange bureauer dyre.

Anonym David Sylvest

Du kan evt. blaffe dig vej frem, så møder du helt sikkert også nogle flinke mennesker på vejen som muligvis også vil tilbyde dig noget husly mm.

Der er også couchsurfing som er gratis og kan give dig ophold hos de lokale, samtidig med nogle fede oplevelser 🙂 Hvis du ikke kender til couchsurfing så kan du finde hjemmesiden her: https://www.couchsurfing.com
    simpelt sagt så bor du hos en lokal kvit og frit, som udgangspunkt er det kun en nat, men kan mange gange blive til meget mere.

Efter min egne erfaringer så er det utroligt nemt at blaffe i Australien, jeg kan kun andbefale det.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account