This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JakobHJ

Hey!
    Jeg har planer om at rejse alene til Aussie i ca 4 måneder. Er der nogen af jer der har erfaring med det? Så må i meget gerne dele dem med mig. Er det let at finde andre at rejse med osv?

Cheers!
    Jakob

Anonym Anonym

hej jacob..
    Det er bestemt ingen problemer i australien især på østkysten der er backpacker over det hele..
    Men jeg ville ik tage bussen rundt hvis jeg var dig, heller finde en eller flere i sydney og så dele en bil.. MEn det er et dejligt land og rejse i, men lad være med at bestile noget hjemme fra deft er meget dyre, og det gælder alt…

Anonym JakobHJ

Lyder sgu godt, tak for hjælpen!
    Er der nogen af jer der har erfaringer med rejseselskabet Alott? Er den Work og Travel service pengene værd?

Anonym Anonym

Prøv at søge lidt i de forskellige forums herinde. Der er mange indlæg om folk som dig, der har rejst/planlægger at rejse alene. Men især i Australien skulle det være nemt at finde rejsekammerater på vejen. Især hvis du benytter dig af de store busselskaber som OZ Experience, Greyhound osv.

Anonym Sussie

Jeg rejste alene rundt i Australien omkring 2 1/2 mdr.. Og jeg faktiska aldrig alene – Man møder andre backpackers på ture, bussen og på hostel 🙂

Anonym Sidsel

Nej Allot er ikke pengene værd! Overvejede det selv, men det man giver penge for der, er at de ordner papirarbejdet for én, og det er virkelig ikke så svært selv at gøre! Du kan søge working holiday visum gennem den australske ambassade på nettet, og det gøre helt elektronisk. Du vil typsik få svar inden for en uge eller to, mener jeg! Og det med at finde arbejde og sådan, kan du meget bedre styre når du allerede er i landet! Det er ikke så svært, du skal bare være indstillet på at lave lidt mærkelige ting! I perth har de en arb.formidling for back packers! Ganske smart! Ellers så spørg dig frem på tour kontoerne, og ellers så vær kæk og spørg selv direkte! Det er ret let at finde sæsonarbejde, det kan du finde på nettet også! Der er et hav af hjemmesider om sådan noget! Så nej, lad for guds skyld være med at spilde penge på sådan noget som Allot! Spørg løs hvis du har flere spørgsmål. Og god rejse så!

Anonym Christina

Hey Jakob.. Jeg er paa backpacker tur i Aus lig nu langs ostkysten. Jeg rejser med en veninde, og det er utrolig nemt at mode folk, ogsaa som man let kunne rejse sammen med hvis man har lyst til det. Moder rigtig mange andre danskere der ogsaa rejser alene og mange af dem valger maaske lig at rejse lidt ned sammen osv, man behover jo intet fast, Saa folges man lidt som det passer en bedst. Det er super fedt. Skynd dig afsted, og sig endelig til hvis du har sporgsmaal. Sidder trods alt midt i det hele selv 🙂 Cheers Christina
    Du kan bare sporger los paa denne mail. discotanga@hotmail.com

Anonym Christina

Hey Jakob.. Jeg er paa backpacker tur i Aus lig nu langs ostkysten. Jeg rejser med en veninde, og det er utrolig nemt at mode folk, ogsaa som man let kunne rejse sammen med hvis man har lyst til det. Moder rigtig mange andre danskere der ogsaa rejser alene og mange af dem valger maaske lig at rejse lidt ned sammen osv, man behover jo intet fast, Saa folges man lidt som det passer en bedst. Det er super fedt. Skynd dig afsted, og sig endelig til hvis du har sporgsmaal. Sidder trods alt midt i det hele selv 🙂 Cheers Christina
    Du kan bare sporger los paa denne mail. discotanga@hotmail.com

Anonym Kristine

Jeg lurede med på tippet om Allot, da jeg gerne vil rejse til Australien næste efterår, og har haft kig på organisationen. Jeg regner med at rejse alene, så trygheden ved at være medlem af Allot eller VisitOz og evt. problemer med visum var noget der tiltalte mig, men kan se det sagtens kan lade sig gøre på egen hånd 🙂

Anonym JakobHJ

Hvornår har du tænkt dig at rejse Kristine? Og tak for alle svarene folkens:) Det er super!

Anonym Christa

Jeg lurede også med på det med ALOTT 🙂 og ligesom Kristine var det også trygheden det tiltalte mig.
    Hvad med at få oprettet bankkonto og alt det der, er det også noget man nemt selv kan gøre?
    Jeg rejser også alene til september. Hvornår rejser I ?

Christa 🙂

Anonym Jakob

Hej Christa
    Jeg er allerede hernede paa 2. maaned og det er super! Du kan sagtens goere det selv men jeg synes personligt at det var pengene vaerd. Jeg bookede en 6 dages intropakke gennem STA travel og her faar du baade visum, surfdag og en dagstur til Blue Mountains.

Anonym Christa

Hej Jakob
    Okay:) er du der nede for at arbejde lidt undervejs også?
    okay, jeg har faktisk også kigget på de intropakker, jeg vil lige overveje det igen når du siger det er pengene værd 🙂

Anonym Mads

Hej Jakob

Jeg overvejer selv at tage til Australien og arbejde, når jeg en gang bliver færdig med gym til sommer, så hvis du har nogen erfaringer med STA travel og bare genrelt med at rejse ud og arbejde, så vil jeg meget gerne høre fra dig :).. min mail er: madshks@hotmail.com

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account