This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym emilan04

Hej. En kammerat og jeg tager om et år på endnu en rejse! Destinationen denne gang er Austrailen og Asien. Planen er umiddelbart 2 måneder i Aussie og 4-5 måneder i Asien – intet er dog så fastlagt, at det ikke kan ændres.

Mit spørgsmål er, om det er for lang tid at rejse rundt i disse lande? Vi har tidligere været 2 måneder på New Zealand, og det kunne vi sagtens få til at gå!
    Da vi begge er helt grønne på Asien, vil vi høre om, hvilke lande man skal se? Personligt har jeg Thailand – øerne – i tankerne. Cambodia, øerne i Indonesien, Singapore og Vietnam.

Penge er som sådan ikke noget problem, men hvor realistisk et budget, tror I vi skal lægge? Vi søger absolut ikke luksus, hverken når det gælder overnatning eller mad. De 2,5 måneder på New Zealand og Fiji brugte vi 36.000 inkl. flybilletter og det hele.

Anonym Hovgaard

Er for lang tid at rejse rundt i disse lande?

I Australien går 2 mdr. hurtigt. Og selvfølgelig kan man bruge 4-5 mdr. i Asien.. Det kommer helt an på, hvor mange lande I vil til.. Hvor I vil have ud af landet f.eks. bare lige se lidt ting eller komme helt i dybden med landet. Jeg har f.eks. været 4 mdr. kun i Nepal – og jeg har stadig ikke fået nok.

Hvilke lande man skal se?
    Du skriver INTET om, hvad I ønsker for turen – og derfor er det umuligt at rådige jer om dette! Tag en tur på biblioteket og lån bøger om de forskellige lande.. I kan f.eks. vælge ”Turen går til”.. Dem kommer man hurtigt igennem – og man få et hurtigt og let indblik i landet. Så kan I også skrive lidt mere præcise spørgsmål her.. også der flere der svare end ”disse” åbne spørgsmål. I ikke lige ved at skulle af sted så det er der tid til 🙂 

Hvor realistisk et budget, tror I vi skal lægge?
    Det er også umuligt at svare på med dine få info. I Asien kan man bo billigt og spise billigt, men hvis man til trekke, dykke, drikke hver aften, osv. – så løber det altså op. Der er forskel om man f.eks. rejser i Indien eller Kina.. OSV! Så man kan bruge alt fra 5000 til 10000 om mdr er.

Anonym emilan04

Tak for dit svar.

Vi har en del forskellige interesser, og blandt andet kan nævnes:
    Adventure – som bungy jump, skydiving, dykning, rafting, trekking osv.
    Party – dog ikke med konstant druk 4-5 måneder
    Kultur – hovedsageligt de mange kulturoplevelser i Asien – Angor Wat, templer, ting fra 2. verdenskrig osv.
    Ellers afslapning på strande, helst steder uden for mange turister.

Så det jeg egentlig søger, er must see oplevelser – hovedsageligt i Asien, da vi føler, vi har rimelig godt styr på Aussie.

Mht. budget ved jeg godt, at det er umuligt at forudsige. Jeg har læst mig frem til forskellige ting, og er blevet klogere den vej – men stadig tak for dit svar!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account