This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dalgård

Jeg skal arbejde fra december 2012 – april 2013 i Mexico, og kommer gennem mit arbejde rundt og ser alt, hvad jeg skal se i Mexico.
    Men da jeg senere hen gerne vil studere spansk og latinamerikanske studier, vil jeg gerne tage afsted en måneds tid før og få lidt grundlæggende sprog på plads, samt se lidt mere af Mellemamerika.
    Jeg kan godt lide at have en fast base og en hverdag/planer. Og jeg vil gerne være et sted, hvor jeg kan møde nogle andre backpackere, da jeg får rig mulighed for at møde og komme tæt på lokale gennem mit arbejde.

Min tanke var at bruge noget tid i Guatemala på at få opfrisket mit spanske samt noget tid på Utila, Honduras på at dykke og bare slappe af og nyde livet med andre mennesker.

Da min arbejdsplads betaler min hjemrejse, vil jeg kun købe en one-way – hvad kan dette mon give mig af problemer i forhold til at blive lukket ind i landene?

Er der nogle gode forslag til billige sprogkurser i Guatemala? Gode dykkercentre på Utila (CMAS)? Andre ting at give sig til? 🙂

Anonym Aventyr

Ej, det lyder som en fed tur du skal på! 🙂

Jeg har selv været på sprogkursus i fem uger i Guatemala i den anden største by, som hedder Xela/Quetzaltenango (den har både et spansk og mayaindiansk navn). Den skole kan jeg klart anbefale! Den hedder PLQE og du får muligheden for at bo hos en lokal familie, hvilket jeg VARMT kan anbefale! Det er en vildt god måde at komme ind under huden på lokalbefolkningen og en måde man virkelig bliver presset ud i at tale spansk. Du kan læse mere om skolen på http://www.plqe.org/. Skolen arbejder sammen med en skole, som hedder bjergskolen, der ligger ude i en lille landsby, så der vil jeg også anbefale dig at tage en uge til. Der bor du godt nok på skolen, men med andre unge rejsende, og spiser så hos en familie. Men de er meget generte i det samfund, så det er helt anderledes, dog en super fed oplevelse. Men hvis du har flere uger til spanskskole, ville jeg vælge de fleste uger på PLQE og så en enkelt uge på Bjergskolen.

Generelt ELSKER jeg Guatemala – Der er så meget smuk natur og mayakulturen er stadig meget tydelig, hvilket er en smuk kultur! Masser af farver og skønne mennesker 🙂

Hvis du har tid til også at rejse rundt i Guatemala, vil jeg anbefale dig at tage til Lago Atitlan til byen San Pedro, fantastisk sted man bare kan chille! Og ellers Tikal (kæmpe mayaruiner), SKAL ses! I byen Antigua er der også mange muligheder for spanskskole, og det er en super hyggelig by!

Jeg har rejst i 8 lande i LA og Guatemala er klart favoritlandet! 🙂

Jeg håber du får en super fed tur!

Anonym Jeseho

Sådan et arbejde vil jeg også have! 🙂

Jeg var sidste forår 3 måneder i Guateala, Belize, Honduras og El Salvador, hvor jeg bl.a. havde en måneds spanskundervisning i Antigua, der er en rigtig ‘backpacker-hub’. Jeg kan anbefale Academia de Español Guatemala, http://acad.conexion.com/ .
    Der er enormt mange, rigtig gode, muligheder for at få opfrisket sit spansk på, samtidig med at byen har en rigtig lang historie bag sig. Der er tilmed også rigtig gode ture du kan tage ud fra Antigua: Pacaya-vulkanen (en-dags tur), strandene ved Monterrico (flere dage), Lago Atilian (flere dage, San Pedro skulle som Aventyr siger være en fantastisk by), Copan (i Honduras, ruinby, 2 dage, men har du set Tikal i Nordguatemala er Copan ikke nødvedig).
    En ting du SKAL se og besøge i Guatemala er Semuc Champey. Det ligger et godt stykke inde i midten af landet, oppe i bjergene, ad grusvej i et par timer, så vejen derop er lidt lang, men det er det hele værd! Semuc Champey betyder “Der hvor vandet gemmer sig”, og er en brusende flod, der kommer oppe fra bjergene og løber så igennem en underjordisk ‘tunnel’ på 300 meter for efter at komme ud på den anden side igen, ligeså brusende. Ovenpå ligger 5 spejlblanke søer man kan hoppe i og bade i – du SKAL til Semuc Champey! 🙂 Brug (3-)4 dage på turen.

Utila er super lækkert og har fantastiske muligheder for at dykke. Jeg dykkede selv med Utila Dive Center, som både var rigtig godt, super sikkert og samtidig til en fin pris. Generelt kan det dog siges at mange af dykkerskolerne på Utila er rimelig ens, har nogenlunde samme prisleje og man finder cool mennesker, hvorend man går. Men fantastisk sted at dykke, og snyd ikke dig selv for den oplevelse 🙂

Hav en super fed tur, og sig endelig til hvis endnu en plads åbner sig på dit arbejde og i kan bruge en guide/kollega til 😉

Anonym larsson

Hej,

Du kunne jo overveje at studere spansk mens du laver frivilligt arbejde, da det giver dig en kæmpe fordel hvis du gerne vil lære sproget flydende. Det er langt billigere end en spansk skole. Du kan prøve at tjekke med Save a Heart – By Committing Yours, da de har nogle virkelig gode priser på markedet.

Hjemmeside: http://saveaheart.dk/
    E-mail: info@saveaheart.dk

Anonym Dalgård

Hej!
    Tusind tak for tippet om Save a Heart – By Committing Yours!! Har tidligere lavet frivilligt arbejde i Kenya, så det er slet ikke en dum idé! 🙂
    Har du selv været afsted med dem? I så fald, hvor hen?

Anonym Dalgård

Hej!
    Tusind tak for tippet om Save a Heart – By Committing Yours!! Har tidligere lavet frivilligt arbejde i Kenya, så det er slet ikke en dum idé! 🙂
    Har du selv været afsted med dem? I så fald, hvor hen?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account