Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547988
     emilieskoffer

      Hej! Min kæreste og jeg planlægger en backpacker-tur til Asien fra starten af April. Ruten lyder sådan: Kina -> Vietnam -> Cambodja -> Indonesien. Vi mangler dog en del viden omkring Kina, da vi får at vide rundt omkring, at landet er meget svært at backpacke i, især i forhold til de andre lande. Hvad er jeres erfaringer med landene, og især Kina? Hvordan har i anskaffet jer et visum til Kina? Her får vi også meget forskelligt at vide, da reglerne jo ændrer sig hele tiden. Problemet her er, at vi skal oplyse fly og hotelbooking for hele turen, hvilket jo netop er svært da vi gerne vil backpacke i Kina i en måned uden at skulle planlægge eller bestille for meget, vi ved jo endnu ikke helt hvor vi skal hen eller hvornår vi rejser videre. Har i bestilt noget, og derefter afbestilt når visumet er godkendt? Kom gerne med gode råd og erfaringer til backpacking i landene, og især Kina! Tusind tak på forhånd. Hilsen Emilie 🙂

      #3547989
       Hovgaard

        Kina er ikke svært at backpacke i 🙂 Jeg har været der i 3 uger tilbage i 2013. I forhold til visum ved jeg ikke 100% om reglerne er de samme, men.. Da vi rejste havde vi også kun en “måske” rute og var derfor i tvivl med deres krav ift. hostel booking. Jeg kontaktede dem derfor på ambassaden og fik der bare besked på, at vi skulle vedlægge bevis på den første hostel booking. Vi vedlage desuden en rejserute som man også skal, men vi fulgte den ikke rigtig og fik ingen problemer. Jeg tror dog ikke I kan komme udenom en afrejse billet derfra, da de gerne vil vide I har planer om at tage væk igen 😉

        #3547990
         emilieskoffer

          Tusind tak for svar! Angående rejseruten, hvad vedlagde i? Bare et stykke papir hvor i skriver hvor i har tænkt jer at tage hen rent geografisk? 🙂

          #3547993
           Hovgaard

            Nej, vi lavede en plan; Dag 1 er vi der, dag 2 er vi der, dag 3 tager vi fra der til der, osv. Og rejste så bare om det lige passede bl.a. ift. transport og ting vi ville se.

            #3547997
             Anne Kvist

              Jeg backpackede 5 uger i Kina sidste efterår. Sværere end Thailand, bl.a. fordi der slet ikke er ligeså mange turister, men ikke svært og absolut det hele værd. Vi fik visum hjemmefra: bookede 30 dages hotel samt en flybillet ud af landet og afbestilte begge dele, da vores visum var godkendt. Vii havde heller ingen rejsebeskrivelse eller dag-til-dag-plan og hørte ikke for det fra ambassaden. Vi fik kort sagt ingen problemer.

              Et alternativ kan være at købe en flybillet til Hong Kong, hvilket også tæller som en udrejsebillet.

              #3547998
               Anne Kvist

                Jeg backpackede 5 uger i Kina sidste efterår. Sværere end Thailand, bl.a. fordi der slet ikke er ligeså mange turister, men ikke svært og absolut det hele værd. Vi fik visum hjemmefra: bookede 30 dages hotel samt en flybillet ud af landet og afbestilte begge dele, da vores visum var godkendt. Vii havde heller ingen rejsebeskrivelse eller dag-til-dag-plan og hørte ikke for det fra ambassaden. Vi fik kort sagt ingen problemer.

                Et alternativ kan være at købe en flybillet til Hong Kong, hvilket også tæller som en udrejsebillet.

                #3697649
                 Susanne Bech Jensen

                  Hejsa

                  Nu faldt jeg lige iver denne tråd i min søgen. Jeg kan godt se at den er af ældre dato.

                  Men her til sommer skal min familie og jeg backpacker ned igennem Kina. Fra Beijing til Kunming hvorefter vi flyver til Bangkok.

                  Vi har er ønske om at kommme med på Yangtze floden, men kan se at hvis vi bestiller den hjemmefra, så bliver det meget dyrt. Vi er to voksne og fem børn.

                  Er der nogen som ved hvordan mulighederne er for at komme med, når man er der (tænker fra Shanghai, men evt også længere nede) uden at have bestilt forud.

                  Mvh Susanne

                  #3697652
                   Lærke Elung

                    Backpackede 40 dage i Kina her i vinters. Først og fremmest er Kina et spændende land at backpacke i, iforhold til lande i Syd øst Asien. Der er mindre turisme, hvilket betyder at det er nemt at komme i kontakt med de lokale. Herudover er mødet med andre backpackere også mere intenst da det ikke er så tit man møder hinanden. Med hensyn til visum bestilte vi det hjemmefra(40 dages visum). Det er lidt advanceret, så man skal lige sætte en dag af til det. Vi købte flybillet til Beijing og flybillet fra Guangzhou(Sydkina), sådan at vi i de 40 dage kunne rejse frit ned igennem Kina. Vi skrev nogle byer ned, hvor de spørger hvad man vil besøge..men fulgte det ikke. Herudover bookede vi også et hotel til de første to dage. Dog mødte vi flere på rejsen som ikke havde gjort det og yderligere snydt med at sende falske flybiletter.

                    #3697654
                     Susanne Bech Jensen

                      Tak for dit svar Lærke 🙂

                      To af drengene og jeg var i Kina i 2015 for at besøge en klassekammerat som flyttede derover. Så vi har været igennem den med visum før 🙂
                      Vi har dog fået af vide denne gang hos Visumservice at vi skal booke hotel for hele turen for at få den… en anelse bøvlet, for det betyder også at vi skal afbestille bookingerne når vi har fået visum.

                      Men jeg er lidt nysgerrig om du sejlede på Yangtze?

                      Mvh Susanne

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account