This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChristyN

Hej.. Jeg skal til Australien i januar i et halvt år med et Working Holiday Visum og er allerede begyndt at planlægge lidt..:)
    Jeg er lidt i tvivl om om jeg skal vælge bagagedækning med i rejseforsikringen.. Jeg regner meget med at bruge Europæiske og de har forsinket bagage med i, hvor de dækker med et vist beløb om dagen, hvis bagagen ikke er kommet frem.. Dvs. at jeg skulle kun bruge bagageforsikringen i tilfælde af hvis den blive stjålet eller evt. går i stykker.. Men bagageforsikringen dækker max op til 5000 kr. og forsikringen koster ca. 1000 kr. Er det det værd at betale de ekstra 1000 kr.?

Anonym Anonym

ved ikke om jeg synes at det er værd at betale 1000 kr for 5000 forsikringsdækning….

Men tror nu nok at jeg ville vælge det, for sidste år var jeg på ferie med min familie til Hong Kong og Bali hvor vi stod uden bagage i de første fem dage. Så vi blev nødt til at købe alt (heldigvis dækkede forsikringen). Vi holdte ikke meget styr på hvor meget vi købte for og derfor holdte vi os til det helt basale. Kom af med godt 2500 kr pr mand på bare 5 dage, men for det levede vi også helt skrabet. Vi delte alt det vi kunne dele, men næste gang skriver vi op hvad vi køber for, da vi kunne bruge det dobbelte på forsikringens regning 🙂

Håber det var svar nok 🙂

Anonym ChristyN

Var det i forbindelse med at i fløj? For hvad jeg ved af, er det det forsinket bagage (som allerede er i forsikringen) dækker.. Der dækker de med et vist beløb pr. dag i et bestemt antal dage..

Anonym Anonym

ja, vi fløj 🙂
    Er ikke sikker på at jeg forstår dig….forsinkelse af bagage er dækket af forsikringen, men man kan få det yderligere forsikret eller hvad?
    så man kan få endnu flere penge til rådighed pr. dag? For så kan jeg da ikke se at du har behov for yderligere forsikring….
    Hvis din bagage mistes helt, så dækker mange indboforsikringer så vidt jeg ved….

Anonym Anonym

men mit råd er bare at se værdien af din taskes indhold og så holde det op mod de 1000 kr, men det er i hvert fald godt at have en forsikring der udbetaler et vis beløb, hvis din bagage bliver forsinket 🙂

Anonym ChristyN

🙂 Altså forsinket bagage er med i forsikringen, dvs. hvis bagagen bliver væk i forbindelse med man flyver, så får man et vist beløb udbetalt pr. dag i et vist antal dage. Så kan man vælge mere forsikring ja. 🙂 Det er i forbindelse med tyveri og hvis den går i stykker mm. Jeg tror ikke der kommer flere penge i tilfælde af den er forsinket, men måske får man en sum udbetalt, hvis den viser sig at være helt væk?!
    Men ja, har godt nok set at indbo forsikringen dækker, men det er kun i tre måneder, men jeg synes jeg har set et sted at jeg kunne udvidde den til flere måneder.. Måske skulle jeg prøve at høre hvad det evt. vil koste?!

Anonym Anonym

det ville jeg i hvert fald lige prøve at tjekke først 🙂 hvis din taske eller andet går i stykker under flyturen, så har flyselskabet pligt til at erstatte det…du skal bare selv kontakte dem 🙂

Vi fik i Hong Kong at vide af vores flyselskab, at vi skulle skrive ned hvad der var i vores tasker, hvis vores kufferter ikke kom frem og så ville de dække op til et vis beløb…men det fik vi kun at vide fordi vi kontaktede dem direkte

vi oplevede også at min brors kuffert var fuldstændig smadret da den endelig kom og så kontaktede vi dem igen direkte, hvorefter han vist fik 500 kr til en ny 🙂

Anonym ChristyN

Fra flyselskabet? 🙂 Det var da ikke helt dårligt.. 🙂

Hmm.. Nu har jeg snakket med både mit forsikringsselskab og med Europæiske og det ser ud til, at hvis jeg skal ha bagageforsikrinen, så kan det kun betale sig at købe den sammen med rejseforsikringen fra Europæiske og for hele perioden.. Det andet ville blive for dyrt.

Men jeg må jo tænke lidt over det.. Det er jo en god investering hvis tasken bliver stjålet efter 3. måned (da jeg har baggageforsikring gennem indboforsikringen de første tre måneder).. Men jah.. Det er irriterende penge at skulle af med, når man ved at det kun er halvdelen af tiden der behøver være dækket.

Anonym Anonym

ja fra flyselskabet 🙂 nej, ikke dårligt, men det var alligevel lidt irriterende at stå med en kuffert som man ikke vidste om den kunne holde til turen hjem….

men du må jo bare gøre op med dig selv om du har noget i stor værdi i din bagage som er værd at fyre 1000 kr af på for de dækker vel hvis dit pas bliver stjålet?

Hvilket rejsebureau rejser du egentlig med? for nogle bureauer giver 10-15 % rabat ved at købe forsikringen gennem dem, det er da alligevel nogle penge 🙂

Anonym ChristyN

Kan jeg godt forestille mig var irriterende..

Det tror jeg nok de gør eller det skal jeg i hvert fald lige sikre mig at de gør:)

Jeg rejser med Alott.. De samarbejder med Gouda, men det er stort set samme pris (tror måske der er 100 kr. i forskel) og hvis man vælger baggage fra ved Gouda, har man ikke forsinket baggage, som man har ved Europæiske.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account