This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kat85

Hejsa,

Min veninde og jeg har netop modtaget et tilbud på flybilletter, nogle ture, billeje og rejse og afbestillingsforsikring til 6 mdr til Asien, New Zealand og Australien. Mit spørgsmål er så, om nogle af jer har erfaringer med prisniveauer på rejseforsikring og sygdoms afbestillingsforsikring ved forskellige rejse selskaber??? Vi er blevet tilbudt en gouda super forsikring til 3300 kr. som skulle dække det hele, og sygdoms afbestillings forsikringen til 1100 kr. pr. person. Jeg synes umiddelbart det er mange penge, men ved godt man ikke skal gå på kompromi… Men det kunne jo være der var noget der var billigere og man fik det samme 🙂 Eller er der måske nogle der har nogle erfaringer med ting man skal være opmærksom på eller lign.?

Derudover er vi blevet tilbudt at leje en bil i de 6 uger vi er på New Zealand… Vi lander i Christchurch og skal så køre rundt og flyve videre til Sidney fra Auckland. Der er en “spaceship” hvor man slår bagklappen op.. og vupti så kan man sove inde i den… derudover er det også et minikøkken. Prisen for de 6 uger er bare 12000 kr. inkl. forsikring ekls. benzin selvfølgelig… Det er godt nok mange penge… Er der noget der har lejet bil på New Zealand, som var billigere, eller andre erfaringer, som de vil dele med mig?? Er det sikkert nok at to piger rejser på New Zealand og bare holder ind og sover??

På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Anonym

Hej med jer, mht. rejseforsikringerne tror jeg ikke i kan gøre det så meget billigere, det er dyrt, men lad være med at spare på dem så kan det blive meget dyrere. Jeg tror i skal regne med ca. de 3000 kr. for selve rejseforsikringen. Den kan evt. gøres billigere hvis i og undlader bagageforsikringen, men det kommer jo an på om i rejer med nogle dyre ting, det må i selv gøre op.
    Selve afbestillingen koster for det meste 5 eller 6 % af rejsens pris. I kan også tjekke hvad prisen er hos Europæiske rejseforsikring. Bare husk at købe afbestillingen sammen med rejsen, bagefter vil den ikke være gyldig.
    Mht. hvad det koster at leje en bil/camper er det alt afhængig af hvornår i skal af sted om det er høj eller lavsæson. Jeg tror vi gav ca. 9000 med det hele i 30 dage, men det var i april måned. I kan evt. tjekke steder som Backpackers campervan og wicked-campers.
    Jeg tror det er ret sikkert at rejse rundt på NZ, vi oplevede ikke noget, der er en del gratis “campingpladser” og der holder ofte andre. Ellers koster campingplader ca. 120 kr. pr nat.
    Rigtig god tur
    Har i andre sp om Nz og Au så spørg bare igen:-)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account