This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chris-girl

Jeg og min kæreste vil rejse til USA til august – vi regner med at rejsen vil være fra 4 til 6 uger, afhængigt af om vi kan få det hele til at hænge sammen.

Vi vil gerne starte i Seattle eller San Fransisco, så videre til Californien med Las Vegas (ved ikke om San Diego skal opleves?? ) og så nok videre til Floride, Miami, Orlando. Til sidst vil vi gerne afslutte rejsen med New York.

* Er det en okay rute? Har I evt. bedre forslag. I er velkomne til at komme med jeres erfaringer.

* Som sagt vil vi starte i Seattle eller S.F og slutte i New York – hvor kan man få fat i billige flybilletter? Jeg har søgt lidt rundt, men I kender sikkert til bedre steder.

* vi overvejer at leje en bil og køre rundt selv omkring San Fransciso og Californien. Resten af ferien bliver nok med bus, fly eller tog. Er det fint?

Ellers – kom med bud, jeres erfaringer eller bedre ruter, osv… Vi vil blive glade for det.

C og M

Anonym casper_knudsen

God og udemærket rute!

Vi startede i Miami o oktober ’07.
    – kan dog ikke forslåes, da det er voldsomt varmt og fugtigt.

San Fran og derefter ned af er en god rute og utrolig smuk, husk at køre af 101 og besøg Santa Barbara på vej ned mod LA, dejlig og hyggelig by – med masser af liv 🙂

VI tog en bil fra Miami og kørte over USA med masser af gode oplevelser – dog var vi der også i 2 måneder. Vil foreslå bil, da du er uafhængig af tider du skal være på banegården eller andet. VI havde en dejlig frihed med bil og besøgt en MASSE som vi ellers ikke ville se!

Anonym Camilla

Til min smag vil I for meget på blot 6 uger. USA er et kæmpe land, og der er rigtigt meget at se. Fra Seattle og nedad vestkysten til San Francisco og Los Angeles og med afslutning i Las Vegas kunne man sagtens bruge 6 uger på alene. Prøv at kig på et kort og sammenlign størrelsen med Europa – det er et kæmpeland 🙂

En anden fordel ved at være længere tid samme sted er, at man oftest har lettere ved at komme i kontakt med andre rejsende og lokale amerikanerne. For mig er det en ligeså stor del af oplevelsen.

Min egen ferie bliver tre uger i Californien, og vi har valgt 3 nationalparker ud, hvor vi er ca 5 dage hver, dertil lidt tid til transport. Jeg vil hellere ud og gå i naturen end sidde i en bus eller en bil.

Anonym Chris-girl

Tusind tak for jeres svar, vi er klar over at tidsrummet er begrænset i forhold til landsstørrelsen, men vi vil også gerne opleve lidt af hvert.

Anonym Anonym

Jeg brugte 2,5 maaned paa cirka den rute, og jeg ville gerne have haft mere.

Jeg synes det er absolut noedvendigt at have et koeretoej i USA. Ellers kan oplevelsen naesten ikke blive den samme..

god tur

Anonym Anonym

Det er meget nemmere at have en bil hvis man vil udenfor byerne. I miami er det naesten umuligt at komme rundt uden.
    Anyways, her er nogle gode steder i de forskellige byer:

San Diego: Masser af strandliv. Laer at surfe paa mission beach. Rigtig fed by ved strandende. Bo paa Banana Bongalow, MEN bestil maaneder i forvejen!

Miami: South Beach helt sikkert! fedt sted og festgaden hedder Ocean Drive. Rigtig dejlige strande. Bo paa Jazz on South Beach Hostel som ligger 1 blok fra stranden.

Orlando er fedt med Sea World, Kennedy Space Center og maaske Universal (men det er DYRT hvis du ikke vil staa 45 i koe hvert sted). Bo paa Palm Lake Front Resort. Laekkert hostel med pool og suttles til parkerne.

Haaber det hjalp. Og husk den gyldne regel: er du ikke 21 saa tag ikke til USA.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account