This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jacob_DP

Hej

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en rejse jorden rundt fra maj til midt august 2007.

Vi regner med at bruge en uge i Beijing, hvorefter vi flyver til Hongkong, hvor vi med tog og bus vil rejse ned gennem Vietnam, ind i Cambodia og så slutte i Bangkok (ca. 1½ måned).

Derefter flyvere vi videre til New Zealand. Vi er dog meget i tvivl om hvor lang tid vi skal afsætte til New Zealand? Vi regner med at rejse rundt med offentlig transport på begge øerne, for at se højdepunkterne. Vi vil dog også gerne bruge noget tid på vandring.

Håber nogle kan hjælpe?!

Derefter går turen videre til Fiji (1 uge) og USA (1 måned) – som krydses med Greyhound.

På forhånd tak!

Maria & Jacob

Anonym simone.bendtsen@gmail.com

tror let i kan bruge 1 måned på NZ….der er meget man kan lave og se 🙂 …jeg skal selv der til i foråret og skal være der 2 måneder. Jeg skal bo 1 måned i byen nelson, fordi jeg skal modtage noget undervisning der, og dog når jeg stadigvæk at se det meste af landet syd til nord…så 4 uger vil jeg gætte på i let ville kunne bruge på NZ…

Anonym Anonym

Tak.

Vi overvejede også at leje en bil eller camper. Men da ingen af os når at fylde 21 inden vi skal afsted, kan det ikke lade sig gøre…

Eller kan det?

Er der nogen der kender et selskab der udlejer biler til folk under 21 (vi er begge 20).

Maria & Jacob

Anonym Anonym

En måned er et godt bud. Men så skal der prioriteres. Med offentlig transport når I ikke alle store seværdigheder på 1 måned. Jeg var der i en måned, hvor vi lejede en billig bil for ca. 150 kr pr dag og delte udgifter med 3 andre. Vi kom godt rundt, men måtte stadig prioritere.
    Angående vandreture, så skal I være obs på, at “the great walks” som fx. Milford Sound som regel skal bookes i god tid inden(alt efter sæsonen).

Hvad angår jeres 1½ måned fra Hongkong til Thailand. Der skal også prioriteres meget. Jeg har været både 1 måned i Vietnam og 1 måned i Cambodia. Og selv med de 2 måneder, var der meget, jeg ikke nåede.

Men det lyder som en fed rute. I Cambodia vil jeg lige anbefale den nordlige del Ratanakiri. Hvis I får tid.

God tur
    Raslyng

Anonym a

Jeg giver de andre ret -1 måned kan I sagtens bruge, men 3 uger kan det også gøres på, men så skal i også prioritere meget. men ankom til Auckland og flyv videre fra Christchurch (men glem dog ikke Queenstown længere sydpå) -så skal I nok nå det.
    God tur…
    Anja

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account