This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej

Vi er ved at planlægge en tur på 1 md. til NZ i starten af 2005. Vi vil gerne opleve noget natur, sol og strand. Men vi er lidt i tvivl om hvilket rejse tidspunkt vi skal vælge. Derfor har vi lige et par spørgsmål som vi håber at nogle vil hjælpe med.

Vi skal gerne have det til at passe med uge 7 (14-20 feb.).

-Hvornår ligger deres egen ferie (det der svarer til industriferien i DK)?

-Er det et problem at være der i deres egen ferie?

-Der skrives at sommeren er dec. til feb. Men på temperatur skema ser det ikke ud til at der er meget forskel på feb. og marts. Er der det? Vil der være forskel på vejret dernede hvis vælger uge 4-7 fremfor uge 7-10?

-Vil der være forskel på hvad man kan opleve af aktiviteter hvis vælger uge 4-7 fremfor uge 7-10?

-Vil der være forskel på hvor mange turister man render over hvis man vælger uge 4-7 fremfor uge 7-10?

-Hvilken periode vil du anbefale hvis vi skal være der 1.md mellem uge 4 & 10? Hvorfor?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh.
    MPE

Anonym Anonym

Hej MPE

Sikke mange spørsmål, Jeg var selv der nede for snart et år siden d.6.2.-9.4. Med hensyn til vejret kommer det an på i hvilken rækkefølge du har tænkt dig at se øerne. Februar er sommer der nede, men der er jo samtidig en hvis forskel på nord og sydøen. Med hensyn til turister så synes jeg ikke at der er den store forskel. Det er i deres turist sæson, så du undgår dem ikke. Men man kan jo vælge at rejse så man ikke hele tiden skal mænge sig med dem. Det var nokm ikke svar på alle dine spårgsmål, men håber du kan bruge det alligevel.
    Pernille

Anonym Glanna

Hej MPE
    Jeg var i NZ i uge 8-13 i år, og på det tidspunkt var vejret lidt efterårs-agtigt, men iflg. newzealænderne havde de også haft en rigtig dårlig sommer. Men det var stadig godt vejr til at tage ud og opleve ting, det kommer jo an på, hvor varmt man vil have det. Temperaturen lå omkring 18-20 grader, så vi var altså ikke ude og bade i NZ. Men det var klart lidt varmere på Nordøen, hvor vi tilbragte de sidste to uger.
    Der er mange turister på det tidspunkt så sørg for at booke overnatninger og aktiviter et par dage i forvejen. God tur!
    Mvh Susanne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account