This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kia

Hvis i skal være derovre mere end 6 mdr, skal i have visum..

og det koster ekstra at leje bilerne hvis i er under 21 år…

Anonym Sofie

Ved godt det koster ekstra ja, med det må vi tage med:) Jeg har bare hørt det skulle være svært at få visum, når man kun skal derover for at rejse rundt?

Anonym Sofie

Ved godt det koster ekstra ja, med det må vi tage med:) Jeg har bare hørt det skulle være svært at få visum, når man kun skal derover for at rejse rundt?

Anonym – bartholdy –

det er ikke specielt svært og få visum! det koster 600 kr og har man dokumentation på at man bare skal på ferie iform af billetter penge osv så er det ikke noget problem. men bortset fra det så er der mange ting man ikke kan i usa eller hvertfald for svært ved såsom bil leje så i byen. ryge købe spiritus osv osv

Anonym Sofie

Nej det lyder da ikke særlig svært:) Det var rart at få af vide.. Er godt klar over vi ikke kan købe spiritus, men altså det går.. vi kan vel godt gå i byen nogle steder, kan vi ikke?

Anonym Sofie W

Hej:) Min veninde og jeg regner med at tage til USA på en road trip. Vi er begge kun 19 på det tidspunkt vi skal afsted, men har fået af vide at enkelte i USA kan man godt leje bil selvom man ikke er 21. Nu har jeg læst nogle forskellige indlæg herinde, og nogle skriver de skal være væk et halvt år. Har I søgt på ambasaden, og fåetg tilladelse til at være der mere end 3 måneder?

Anonym Anonym

altså nu vil jeg ikke gøre mig klog for hele usa. ved der er nogle stater som har andre regler. men jeg har været i miami las vegas new york. og så skal jeg til san fransico og los angeles til marts og der skal man hvetfald være 21 og de går utrolig meget op i at man har gyldigt id.

Anonym – bartholdy –

altså nu vil jeg ikke gøre mig klog for hele usa. ved der er nogle stater som har andre regler. men jeg har været i miami las vegas new york. og så skal jeg til san fransico og los angeles til marts og der skal man hvetfald være 21 og de går utrolig meget op i at man har gyldigt id.

Anonym Anonym

Jeg har boet og arbejdet i USA, og noget af tiden var jeg under 21. Det var bestemt ikke nemt at købe alkohol uden at vise gyldigt id, og pænt svært at komme ind på diskotekerne, så lidt besværligheder vil i nok møde på den front.
    Der er ikke særlig mange biludlejningsfirmaer der lejer ud til folk under 21. Hvis i finder nogen, sørg for at tjekke deres forsikringer grundigt ud, helst skal i ingen selvrisiko have. Man kommer helt sikkert til at betale ekstra for at være under 25 på billeje.

Anonym Jonas Schøsler

Hejsa,
    mht billeje så er i ret skidt stillet. Der er 2 ud af alle staterne i kan få lov til at køre i hvis i er under 21, den ene er New York, kan ikke huske den anden.

Selskaberne i lejer ved er få med jeres alder, og priserne er MEGET høje. I NY er det 50$ ekstra om dagen når i er 18-21, så i kan godt regne ud at det bliver voldsomt hvis i skal leje bil. Tror godt i allerede nu kan glemme tanken, desværre.

Anonym Sofie

Tak for alle de gode svar. Det lyder sgu som om der ingen tur bliver, da det lyder til at blive alt for dyrt at leje bil! Desværre!

Anonym Jensb

Så dyrt behøver det nu ikke at være.

I Michigan kan i leje bil fra 18 år, og det vil i f.eks. kunne gøre hos Hertz fra ca. 3000 kr. om ugen.

Så jeg synes ikke at det er så dyrt som folk siger.

Anonym Jensb

ok, så først nu at i ville være der i 6 måneder, så kan jeg godt se at det bliver dyrt at leje bil.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account