Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536404
     Anonym

      Hejsa

      Nogen, der kan fortælle lidt om vejrforhold i Californien i januar måned. Jeg tænker hovedsageligt på Gran Canyon og Yosemite – Hvor koldt bliver det om vinteren? Er der sne? … Og hvis man vil på en flere dages vandretur i Gran Canyon, er der så mulighed for at overnatte i opvarmede hytter eller hvordan foregår det? Kan man gøre det på egen hånd eller er det nødvendigt med en guide?

      Planen er en ca. 14 dages road trip med udgangspunkt i San Fransisco, ned langs Highway 1, og så Las Vegas/Gran Canyon/Yosemite… Men afhængig af vejret osv.

      Andre forslag til hvad man kan se og en evt. rute? (Vi er ikke nået så langt i planlægningen endnu, men der skal jo snart ske noget… :-))

      På forhånd mange tak for hjælpen! 🙂

      Linda.

      #3536422
       Sofie

        Både Grand Canyon og Yosemite ligger forholdsvis højt og der er derfor stor risiko for sne på denne tid af året. Vær derfor meget opmærksom på lukkede veje når I begiver jeg op i bjergene.

        Grand Canyons south rim kan besøges hele året, hvor imod the north rim er lukket. Hvis I vil på et flere dages hike, med overnatning i telt (dette er nødvendigt hvis I vil nå ned til floden), skal I være opmærsom på at det kræver en tilladelse, som skal søges noget tid i forvejen. Jeg er ikke klar over om det kan lade sig gøre om vinteren, men tjek gerne denne side for mere info http://www.nps.gov/grca/index.htm

        Yosemite; en del veje er lukkede om vinteren pga. sne. Blandt andet Tioga road, som er én af flere veje der fører dertil. Det meste af parken er dækket af sne om vinteren, men det gør den helt sikkert ikke mindre smuk. Følg med her, hvor du kan tjekke vejrforhold etc. http://www.nps.gov/yose/index.htm

        Hvis I kan lide smuk, anderledes natur kan jeg anbefale Death Valley, som er en anden national park, der ligger noget lavere end de to andre. Her er der ørken, farverige bjerge, saltflager og meget andet. Denne park virker lidt overset, men er efter min mening lige så smuk som de to andre. Helt sikkert et besøg værd.

        Jeg håber I får en rigtig god tur 🙂

        Vh. Sofie

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account