This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym nnngezz

Oi alle sammen,

Vi sidder her 3-4 gutter som har besluttet, at fejre vores stundenter hatte med at tage en måneds tid til USA til sommer. Jeg har læst lidt rundt omkring i forummet, men har stadig nogle spørgsmål. Nu vil man jo gerne opleve drømmen om de åbne veje, så vi har besluttet at tage på road trip. Vi har besluttet at købe en bil, det kan slet ikke lade sig gøre/betale sig at leje en bil derovre for en måned. Derefter havde vi tænkt os, at cruise rundt, i hvert fald fra øst- -> vestkysten, og bare nyde livet lidt. Selve ruten er ikke lagt endnu af forskellige grunde. Selvfølgelig har vi tænkt os måske at se en attraktion eller to, men det kunne fandme også være fedt at tage til lidt fester (det er et must for rejsen), om ikke andet bare gate crashe.

Nu er det så vi løber ind i et par problemer. Vi ved desværre ikke, hvor det store fest miljø (privat, clubs) er henne i løbet af sommeren derhenne – er der nogen som har ideer omkring dette? Et andet problem er desværre anskaffelsen af alkohol, man skal som i nok ved være 21 for at købe øl derhenne, men vi er kun 19 til den tid, en af os fylder dog 20 mens vi er derhenne. Vi køber selvfølgelig bare noget sprut i lufthavnen, men at kunne nyde en frisk budweiser derovre ville heller ikke være dårligt, hvor svært er det at få fat i alkohol derovre hvis man er under 21?

Det sidste spørgsmål er angående forsikring. Bilen kommer til af stå i mit navn, og jeg ville mene at jeg er forsikret med alle de nødvendige forsikringer man nu har, men skal der tegnes en ekstra forsikring for bilen? Eventuelt derovre eller herhjemme? Hvordan foregår det hvis man køber en bil derovre?

Mvh
    Gustav

Anonym Thomas

De fedeste natklubber i hele verden (uden diskussion) findes i Miami, så det var måske en god idé at starte der 🙂 I kan sagtens købe øl i drugstores. Det vil altid være en konkret vurdering, om I ser ældre/yngre ud end 21, men I kan vel klare en afvisning 🙂

Anonym Julie

Hey.
    De gange jeg er blevet spurgt om id, har jeg blot vist mit danske kørekort og den har gået hver gang. De gider alligevel ikke at regne sig frem til alderen og er i grunden mere interesserede i, at du komme fra lille Europa! Så det tror jeg ik I ska være så nervøse for!
    For øvrigt kan jeg anbefale jer at gå ind på http://www.couchsurfing.com Det er et “netværk” af folk der tilbyder deres sofa til rejsende, evt. at mødes over en drink, vise folk rundt i byen etc. etc. Check det ud engang, kan klart anbefales!! Har selv couchsurfet i Chicago hvor vi boede hos nogle unge fyre. De fortalte os hvilke steder vi sku se og vi lavede ting “turister” ellers ikke oplever, såsom at holde fest på taget af et højhus etc.
    I må ha’ god tur!:)

Anonym nnngezz

Hey igen. Damn det der couchsurfing.com ser ud til at være nice – HELT sikkert noget vi har tænkt os at benytte os af. Så er festen og øllerne klaret :D. Regner med at ringe til forsikringsselskabet for at få oplyst hvad vi gør med bilen. Vi har dog besluttet at ændre planerne, i stedet for at køre den lange tur med marker og landeveje (kan være sjovt det første 200 km, men der er over 6000 km), så flyver vi direkte til californien og bliver der. Vi har stadig tænkt os at komme rundt i hele californien, og så selvfølgelig også til gran canyon osv. Hvis der er nogen som har flere forslag til vores tur, er i MEGET velkomne til at bidrage lidt.

Tak for den gode hjælp 🙂

Anonym Anonym

He he…

Det er meget forskelligt hvor nemt man kan købe øl når man er under 21. Det kan være svært at købe, og man kan også være uheldig og møde en politimand der ikke synes i er særlig sjove. I må for guds skyld ikke have alkohol i bilen (bagagerummet er fint nok), det kostede en tur i fængsel for en svensker jeg læse sammen med. Derudover røg han ud af landet.

Har boet derovre i et år, hvoraf et halvt år var mens jeg læste på universitet. Hvis i er i nærheden af en universitet skal der nok være gang i festerne og det er nemt at blive inviteret til nogle privatfester, hvilket er super fedt. I skal bare ind på campus området og falde i snak med nogen. Det er nemt ved spisestederne, biblioteket og evt i universitetes boghandel (her gælder alle knep). Det bliver super fedt, men det afhænger også af, om i rejser i sommerferien eller efter august hvor de fleste universiteter er startet igen. Derudover kan i så feste torsdag – lørdag i en by og så kører videre resten af ugen. I september er der vist college football, hvilket er super fedt, og der er kamp hver lørdag på de forskellige universiteter. Der er en oplevelse for livet! Ved at Austin Texas har et stort og godt uni, hvor i burde have mulighed for at finde nogle gode fester… Ellers springer i lige ind på handelshøjskolens hjemmeside (cbs.dk eller asb.dk) og finder noget om udveksling – så har i en liste med universiteter i usa. (USC, UCLA og Pepperdine i og omkring LA er også gode, ligesom Oregon State University, Ohio, Madison og et par andre).

Det skal nok blive en fed tur:D

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account