This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej 🙂

Jeg har tidligere skrevet et indlæg herinde om netop en roadtrip i USA, men siden da er planerne blevet en lille smule mere detaljeret, så derfor skriver jeg igen.
    Ruten er følgende:
    Los Angeles – Death Valley – Las Vegas – Hoover Dam – Grand Canyon NP – Monument Valley – Bryce Canyon NP – Rocky Mountains NP – Badlands NP – Mount Rushmore – Yellowstone NP – Salt Lake City – San Francisco – Los Angeles.
    Eller det er i hvert fald de steder, som vi godt kunne tænke os at opleve.
    Spørgsmålet er så, hvor lang tid vi skal sætte af til at køre denne eller en lignende rute?
    Og hvor meget skal vi forvente at bruge på overnatninger, mad osv. på turen?

På forhånd tak 🙂

Anonym camillabacher

test

Anonym camillabacher

Problemet med USA er, at afstandene er store, og man kommer hurtigt til at bruge hele ferien i en bil. Så er spørgsmålet: Synes I at det er en god ferie, hvis den primært går med at køre fra sted til sted? Nogle kan godt lide det – bilerne er store og fede, og man ser landskabet passere forbi.

Anonym camillabacher

Jeg kan selv gode lide at have nogle dage i de enkelte nationalparker. Jeg kan godt lide at komme ud af bilen og vandre nogle ture og se naturen tæt på på denne måde. Jeg synes ikke at man fx oplever Grand Canyon ordentligt, hvis man bare er der en dag, og kigger udover kanten. Jeg synes at når man rejser så langt, så fortjener man en vandretur ned til bunden etc. Hvis man har flere dage der, er chancerne større for at man oplever en skyfri solnedgang med de flotte, røde farver det nu engang byder på.

Når jeg selv planlægger ture tager jeg ca tre dage per sted, og så flytter jeg mig. Så til min smag er Jeres tur relativt omfattende og jeg ville nok vælge at skære noget fra. Jeg går ud fra at I har 3-4 uger.

Mht pris afhænger det af hvordan I overnatter. Det billigste er at købe et telt og overnatte i parkerne. Så har man også naturen meget tæt på, og det koster sjældent mere end 20 dollars for en campingplads, hvor der kan sove 6 mennesker. Det er også hyggeligt med bål og der er tit underholdning (ranger talks). Motellerne er billige – ude på landet får man et værelse for 40 dollars, men det er selvfølgelig dyrere i de større byer og i de mest populære nationalparker. Bestil i god tid de populære steder som fx Grand Canyon.

Jeg har en del turberetninger fra USA liggende på http://www.outsite.org

og der er billeder fra mine tre ture i USA i 2008 her:

http://www.flickr.com/photos/camillabacher/sets/

Spørg gerne hvis du har mere konkrete spørgsmål.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account