Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547262
     ClausJensen

      Var selv på næsten samme tur for et par år siden, dog ikke San Diego og Death Valley, tidsplanen lyder umiddelbart realistisk.

      Input: Hearst Castle ligger på Highway1, det er helt sikkert et besøg værd, den dansk inspireret by Solvang kommer i også meget tæt på ned af ruten:

      Vi lejede bil ret billigt gennem denne side, mener vi gav 5.500 Dkr for en Mustang Cabriolet V8 i de 3 uger. vi lejede via nettet dagen inden afhentning. vi afhentede i San Francisco og afleverede i Las Vegas!
      http://www.guide-billig-billeje.dk

      God Tur!

      #3547256
       Muddi12345

        Hej alle.

        Jeg rejser til Californien torsdag med en ven. Vi lander i San Francisco, og flyver fra Vegas igen 3 uger efter.
        Så vi har tænkt os at leje en bil, og så er spørgsmålet, hvad skal vi lave/se i Californien når vi har 3 uger fra San Francisco til Vegas? Altså hvilken rute tænker i kunne være god? Og hvilke byer/attraktioner er vigtige og fede at få med?

        Jeg tænker selv:

        San Francisco et par dage, Yosemite national park et par dage, tilbage til vestkysten til Monterey, og herefter ned ad highway 1 og se byer som Santa Barbara, Santa Monica, Venice Beach, Los Angeles, San Diego, og herfra kører vi så videre til Vegas, hvor vi også ser Grand Canyon og Hoover Dam.

        Er Death Valley et besøg værd? For så tænker jeg også at køre derhen, når vi ankommer til Vegas.

        Tusind tak for svar.

        #3547273
         NM

          Vi tog en tur der hed LA-Highway 1 (Santa B, Solvang, Hearts Castle, Monetery)-SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Grand Canyon-Bryde Canoyn-Zion Canyon-Las Vegas.

          Jeg kan stærkt anbefale Death Valley – er ret fedt at det er lidt mere øde end eks. Yosemite (som jeg også elsker). Nå ja og så kan jeg anbefale Bryce Canyon – men det er end noget længere køretur.

          Sådan så vores rute ud:
          Vores rute i USA

          #3547279
           Kiaveise

            Har også kørt denne tur.. Har i booket overnatning i yosemite? For det skal man være ude i god tid nogle af pladserne er booket år i forvejen nemlig..
            Death Valley er klart et besøg værd.. Helt sikkert også Solvang..
            L.A skal i helt sikkert også bruge nogle dage i.. Og hvis i har tid er Bryce helt sikkert køre turen værd.. San Francisco er en helt fantastisk by har været der 3 gange.. Lej cykler og cykle over Golden gate også tag færgen tilbage det er virkelig en hyggelig og fed tur..:) gran Canyon er også et fedt sted at besøge. Men lad vær med at tage en tur der forlyder at man kører til bunden af gran Canyon.. vi blev så skuffede da vi tog den tur..:) men kig på nettet og se hvad der er de forskellige steder, det har vi gjorde alle tre gange vi har været derovre..:)

            #3547282
             Anonym

              Tak for de gode inputs.

              Vi har ikke booket overnatning i Yosemite, da vi ikke lige ved hvor mange dage vi bliver i SF.

              Men kan man ikke altid få et værelse nogle kilometer udenfor Yosemite? Vi har jo bil.

              #3547284
               Kiaveise

                Jo kan du sagtens finde noget uden for parken, dog er det sommertid så tror det er booket op mange steder også udenfor parken.. men der er lang vej fra selve centrum af parken også til udgangen.. Så derfor er det noget nemmere at bo inde i parken..:)

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account