This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Alle.
    Jeg er ved at planlægge en tur til USA fra feb til maj, med to veninder. Vi har planlagt at købe en bil, og har også nogle kontakter i USA, hvilkes adresse vi gerne må skrive på bilforsikringen (AAA). Jeg har nemlig hørt, atdet er væsentligt billigere og nemmere, hvis man har en amerikansk adresse når man skal købe forsikringen… Men hvad betyder det helt præcist for den famile, hvis adresse jeg bruger? Bliver regninger osv. så sendt til dem, eller kommer de slet ikke til at mærke noget til det?

Og så vil jeg lige høre, om der er nogen der har prøvet at købe bil omkring Washington D.C., da det er der vi starter. Måske der er nogen, der kender en god bilforhandler eller noget i den retning? Alle tips og erfaringer modtages gerne 🙂

Hilsen Lea og tak for hjælpen…

Anonym Martin Jensen

En god til billigt køb kan være at købe den privat – lej en bil en dag og cruise rundt på villaveje etc.

Værd at vide, når turen går til USA
    Sikkerhedssele skal benyttes
    Alle børn under seks år skal sidde i børnestol
    Det er tilladt at dreje til højre i et lyskryds, selv om der er rødt kys, hvis man først holder stille og ikke generer øvrige trafikanter.
    Det er forbudt at køre uden om de gule skolebusser, når de har tændt deres blinkende advarselslys.
    Vær opmærksom på, at hastighedsbegrænsningerne varierer fra stat til stat.
    1 mile = 1,6093 km.
    Alle veje har numre, der indikerer retningen.
    Lige vejnumre går i retning øst- vest.
    Ulige vejnumre går i retningen nord – syd.
    Er du i USA på disse hellligdage, så vær forberedt på, at der er mange mennesker i nationalparker og ved de kendte seværdigheder og attraktioner:

Memorial Day – den sidste mandag i maj.
    Uafhængighedsgaden – den 4. juli
    Labor Day – den første mandag i september.

Se guide til bilkøb her
    http://www.road-trip.dk/bil.html

Anonym m.olsen

Hej Lea,

Vi har købt en bil i Miami, som vi gerne vil sælge når vi slutter vores tur i L.A. Den er super flot både inden- og udenvendig med nogle yderst komfortable sæder. Bilen, eller rettere sagt Van’en har 4 sofa-sæder samt en række sæder der kan slås sammen til en seng med plads til 3 tøser. Vi er to store fyre der har sovet i den i ca. en uge nu, og det fungerer helt fint med god plads. Bilen har fået et komplet service check, nye dæk, kølersystem, generator m.m., så den er i god stand. Prisen er 23.000 kr., og til den pris taber vi selv penge på den. Men hellere det, end at efterlade den i L.A.
    Udover det, held og lykke med jeres tur. Ring endelig hvis i har nogen spørgsmål på: +45 41131315

Anonym Anonym

Hej… Vi regner med at starte på østkysten, så vi ville egentlig helst finde en bil deromkring. Men du skriver ikke hvornår jeres tur slutter, altså hvornår I gerne vil af med bilen…
    Hilsen Lea

Anonym m.olsen

Hej Lea,

Sidder lige pt. i New York og svarer. Vores tur slutter d. 16 jan. i Los Angeles, men vi kan undvære den fra d. 12 jan., hvor vi gerne skulle ankomme til L.A.
    Hvis du/i har en e-mail adresse, så kan vi da lige sende et par billeder af vognen hvis du/i er interesseret? min e-mail er: mortenolsen_stud@hotmail.com og uanset hvad så vil vi da gerne give et par gode råd med på vejen. Men start da på vestkysten, og få en 100% iorden bil til en god pris 🙂 Det skal siges at min ven er mekaniker, og at han har gennemgået hele bilen og givet den et eftersyn, skiftet alle de nødvendige dele osv. så den kører som smurt. Vi skrives ved.
    Hilsen Morten

Anonym Rosales

Hej Lea.
    Har i fundet ud af noget med bil endnu osv? Skal nemlig selv til USA i April. Det virker ret så besværligt med alt det bilhalløj.

Anonym Kristian

Hej Lea og jer andre !!
    Jeg ville bare høre, som de andre, om i har fundet ud af noget med at købe bil? Jeg skal selv derover d. 24 april til d. 24 juli..?

Hvis der er nogen der har gode råd er de velkomne!

Anonym Anonym

Det bedste råd er, at købe bil på vestkysten og sælge den på østkysten. Da det stort set altid er godt vejr i CA er bilerne aldrig rustne osv, hvorfor man kan få mere for den på østkysten. Dvs. man taber færre penge på bilen ved at køre vest -> øst end omvendt.

Bare det var mig der skulle på road-trip igen 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account