This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym hoffmann

Hej Backpackers

Jeg ved at der allerede er masser af indlæg af samme titel, men jeg har endnu ikke fået svar på alle mine spørgsmål, og nogle af dem er lidt for gamle til at jeg tør stole helt på dem.

Men sagen er, at vi er 2 drenge på henholdsvis 19 og 20 år, der rejser til USA om et par måneder. Planen er at vi gerne vil have muligheden for at kunne køre selv, og som jeg kan forstå kan det hverken betale sig eller lade sig gøre at leje en bil, så vores eneste mulighed ville være at købe.

Jeg har læst en del om bilkøb i USA for rejsende, og har hørt om både positive og negative oplevelser. Hvis der er nogen herinde som har været derover for nyligt og har haft erfaring med lige netop bilkøb, kunne vi meget godt tænke os at høre om det. F.eks.:

– Hvordan gjorde i med forsikring/indregistrering?
    – Er der nogle ting man skal være særligt opmærksom på?

Og så videre… Vi har med stor sandsynlighed en adresse vi kan bruge ved indregistreringen, hvis det kan være nogen hjælp.

Vi er på nuværende tidspunkt igang med at søge visum, og i den forbindelse har vi også et par spørgsmål.

– Hvor meget betyder det at kunne angive afrejse dato og opholdslængde på ansøgningen, da dette er meget svært at planlægge?
    – I den éne af ansøgningerne er der et felt som hedder “Present occupation”. De skriver som eksempel “student” og “retired”, men hvad skal vi skrive, når vi på nuværende tidspunkt begge er i arbejde, men samtidig stopper når vi tager afsted?
    – Man skal vedlægge et “Proof of finance”. Er det blot et udskrift af vores konti?
    – Endvidere skal man vedlægge et “Employment letter”, men da vi begge siger op og der ikke kan loves noget job til os bagefter, hvor vigtigt er det så?

Jeg ved det var en masse spørgsmål på en gang, men kan i bare hjælpe med at kaste lys over nogle af dem, ville det være fantastisk!

Mange venlige hilsner
    Bjørn

Anonym Hoffmann

I 6 måneder, så jo det kræver Visum.. Men vi har nogenlunde fået styr på det.. Nu vil vi bare gerne høre lidt om jeres erfaring med bilkøb?

Anonym Daniel Madsen

I skal jo slet ikke have visum…

Hvor længe skal i være der..??

Anonym Thomas

hey

mht bil køb.
    Hvis i køber igennem en forhandler vil han søgere for alt reg, men ja det kræver i har en adr. (om i er der eller ej) forsikring kan i lave over nettet når i ved hvad for en bil i har. det er den nemmeste måde og tjekke priser ud på.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account