Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535286
     Friis.århus

      Hej!
      Min kammerat og jeg tager 3. december flyet til Los Angeles hvor vi skal på et roadtrip som vi i grove træk har planlagt til at gå fra LA til San Francisco til Las Vegas og tilbage til LA hvor vi skal aflevere den bil vi lejer. Vi rejser videre til fiji d. 23 og har derfor cirka 20 dage i usa.
      Vi vil gerne høre om jeres erfaringer, hvilke ting man bare SKAL se på sådan en tur og gerne andre erfaringer der kan hjælpe os på vej. Vi har ikke nogen specielle ønsker, vi vil gerne nå lidt rundt omkring mange ting, såsom storbyer, nationalparker, etc..

      Så hjælp os endelig! Tak på forhånd 🙂

      Og forresten, er der nogen der kender noget til fiji, så vil vi også meget gerne høre til det.

      #3535291
       Pernille23

        Hej.
        Mine veninder og jeg var i foråret ude at rejse og vores tur gik bla. også til USA og Fiji. I USA ville jeg anbefale jer at køre lidt fra ruten og tage til Grand Canyon. Det ligger ca 5 timers kørsel fra Vegas, men det er virkelig besøget værd! Man kan gå på en rute helt ned i bunden af Grand canyon, hvis man altså allerede tager afsted ved en syv-tiden om morgenen (det er en lang tur), så kan man nå tilbage ved en fire-fem tiden. Men det er fedt! Men god idé at tage turen forbi Las Vegas.. Byen lever fuldstændig op til ens vildeste fantasier.

        Da vi var på Fiji var vi på hovedøen og på to af de mange, små øer. Vi var bla. på Mana Island og det kan varmt anbefales!! Vi havde de vildeste fem dage pa Mana Lagoon, som stedet hed, og der var så mange fantastiske mennesker. De lokale boede lige op ad det hostellignende sted vi boede på og derfor var man både sammen med andre turister og lokale. Om dagen hyggede man sig sammen som en stor familie med at bade, snorkle (der er nogle rigtig flotte koraller og fisk i havet omkring øen) og man kunne også komme på dykkerture og. Om aftenen blev der givet gas og man drak 1 liters øl og bountycola til langt ud på natten. Det var stort set kun unge mennesker der kom til det her “resort” hvilket bestemt ikke var noget minus. der blev også arrangeret forskellige udflugter hver dag som man for rimelig billige penge kunne komme med på.
        Vi var også på en ø ved navn nabula Island hvor vi boede på Nabua Lodge resort. Der var super hyggeligt og man boede i sin egen lille hytte og overalt var der hængekøjer som man kunne dase i. Så lækkert. Men medarbejderne på det her sted var rimelig sure og virkede trætte af deres arbejde så der var ikke den bedste stemning som på fx. Mana. Men at prøve den her ægte ø-afslapning var rigtig fedt.

        Derudover er der også nogle kæmpe oplevelser i havet man kan prøve på Fiji. Man kan tage med en båd ud til et sted omkring Mantaray Island hvorfra man kan svømme med kæmpe store rokker, der kan få et vingefang på op til et par meter. Derudover kan man udfra hovedøen dykke med et par instuktører ned på havbunden, hvorefter de så vil begynde at fodre hajer – bla tigerhajer kan dukke op.
        Der er super mange fede oplevelser på Fiji. I må ha’ en fed tur!

        #3535300
         Friis.århus

          Hej Pernille!
          Tusind tak for at du gad gi dig tid til at gi så go og lang en anbefaling, det er dejligt at ku trække på nogle erfaringer! 🙂
          Hvad angår Grand canyon er det super at høre at man kan nå det på en dag, det er rart at vide da det er lidt svært at vide mht tid om man kan nå det på en dag osv..
          Tak for alle de gode råd omkring fiji også! Jeg fik ikke nævnt at vi kun skal være der en uge, men jeg er da sikker på min kammerat og mig må lægge et besøg forbi Mana island, det lyder lige som noget for os, og måske et sted at tilbringe juleaften 😉

          Endnu engang tusind tak for din fede respons!

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account