This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lyhne

Hej
    Vi er to der skal rejse rundt i Mellemamerika i lidt mere end 3 måneder her fra januar af. Vi ankommer i Cancun og tager rundt på Yucatan, hvor jeg har været før men er helt forelsket i. Vi vil prøve at tage bus ned gennem landende Belize, Guatamala, Honduras, Costa Rica og Panama. Vi flyver væk igen fra Costa Riga. Er det alle lande, som er værd at besøge eller er der nogle der har erfaringer med, at nogle er bedre at bruge mere tid på end andre?

Derudover vil jeg meget gerne høre hvad folk har af erfaring med malariapiller. Sidst jeg var i Mexico, tog jeg Klorokin som jeg synes fungerede fint – men de er åbenbart udgået i mellemtiden i Danmark. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad man så skal tage, hvis der skal tages nogle? Malarone er alt for dyrt synes jeg. Kan man evt. købe noget i Mexico som kan anvendes?

Anonym adventurer

Hej, har på en nylig rejse i Afrika brugt Doxycyklin, det er i hvert fald billigt, og har altid fungeret godt for mig. Men spørg din læge om det kan bruges i jeres rejseområde. Vil aldrig anbefale at købe noget så vigtigt i udlandet.
    God rejse

Anonym Amarco

Hej,

Fed tur – glæd jer!
    Jeg var sidste år på en lign rejse i Mellemamerika og brugte 3 måneder fra Cancun til San Jose, hvilket tidsmæssigt egentlig passede super godt. Mine yndlingssteder var klart Caye Caulker, Utila, Guatemala og Nicaragua. Især Guatemala var en stor oplevelse. Honduras synes jeg ikke specielt godt om (udover dykkerøen Utila) og vil gerne have undgået resten af landet, for at bruge mere tid de andre steder.

Mht. malariapiller, så tog jeg ingen undervejs – selvom det godt nok bliver anbefalet på Utila. Men fra andre rejsende ved jeg, at det er muligt, at købe piller på stort alle apoteker rundt omkring i Mexico.

Hvis I har nogle spørgsmål eller mangler nogle mere specifikke råd/tips, så fyr endelig løs.

Mvh. Andreas

Anonym Sofie

Hej!

Guatemala er rigtig godt! Det er så smukt og befolkningen er rigtig sød.
    Hvis I får tid skal I helt klart tage til Semuc Champey (Guatemala)!
    Belize synes jeg ikke I skal bruge så meget tid på, men tag til øen Caye Caulker, det er virkelig et fedt sted!

God tur!! 🙂

Amarco: Hvorfo syntes du ikke godt om Honduras? Jeg ovevejer at tage derover til sommer.

Anonym Sofie

Hej!

Guatemala er rigtig godt! Det er så smukt og befolkningen er rigtig sød.
    Hvis I får tid skal I helt klart tage til Semuc Champey (Guatemala)!
    Belize synes jeg ikke I skal bruge så meget tid på, men tag til øen Caye Caulker, det er virkelig et fedt sted!

God tur!! 🙂

Amarco: Hvorfo syntes du ikke godt om Honduras? Jeg ovevejer at tage derover til sommer.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account