This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Hej 🙂

Jeg tog turen fra Christchurch (og hele vejen rundt om Sydøen) og endte i Auckland tilbage i 2005. Jeg brugte de offentlige busser, da jeg bare ønskede at komme fra a til b.. og derfor selv bestemme tempo, stop, osv. New Zealand har et super godt transport system.
    Hvad jeg husker fra dengang er Kiwi Experince en måde at rejse rundt på, hvor man bliver fragtet til forskellige seværdigheder.. og bliver en del af en gruppe som rejser samme rute.. Da jeg rejste var det kendt som party-bussen. Jeg rejste selv billigere end jeg kunne have gjort med deres pas til samme rute.
    Så det afhænger nok af om I vil have det hele arrangeret for jer – eller om I vil planlægge turen selv, hvilken transport I skal vælge.

Anonym TrineH

Ok, tusind tak for god respons 🙂 Jeg synes bare de kommer langt omkring på kort tid, og da vi kun ønsker at være afsted en måneds tid er det måske en god mulighed, men vi vil overveje ‘alm.’ Transport også 😉 Tak!

Anonym TrineH

Kære alle

Jeg står og skal muligvis til NZ med en veninde i starten af 2015, da vi på det tidspunkt er i Australien. Vores plan er enten at rejse fra Christchurch til Auckland eller omvendt, og derefter tage tilbage til Australien.

Er der nogle herinde som har gode ideer til, hvilken rejseform der er bedst i New Zealand?? Jeg har kigget på Kiwi Experince, men er ikke helt sikker på hvad deres pas indeholder. Skriv meget gerne hvis nogle ved eller har prøvet at rejse i NZ, og hvad der evt. er den bedste måde at gøre det på 🙂

Mvh Trine

Anonym LeaB

Jeg var på New Zealand i ca 6 uger i 2009. Vi lejede en bil (Spaceship) og kørte begge øer rundt i vores eget tempo. Det var fantastisk med friheden, og jeg vil klart anbefale at leje en bil. Så kan man køre lige hvor hen man vil, og holde præcis ligeså mange pauser/stop man vil. Fordelen ved Spaceship er, at det er en ret lille bil, der indeholder alt hvad du har brug for: seng, køleskab og komfur. Jeg kan dog ikke huske hvad vi betalte for at leje den, men vi slap jo så for at betale for overnatninger, i hvert fald de fleste dage. Vi parkerede og sov forskellige steder vi lige kom forbi, selvom man egentlig ikke må. Men gik den, så gik den – og det gjorde det heldigvis:)

Anonym TrineH

Lyder også spændende, men vi vil overveje at leje et spaceship, vores udfordring ligger bare i om vi tør køre omvendt kørsel 😉 Men tusind tak for svar, vi vil undersøge hvad det koster at leje/kontra buspas. Tak for svar! 😉

Anonym emilan04

Jeg rejste selv med Kiwi Ex tilbage i 2011. Det er helt klart, at det nok kan gøres billigere med offentlig transport eller hvis man lejer en bil, men jeg er rigtig glad for, at vi købte gennem dem.

Det er utroligt nemt at møde andre mennesker, og man kommer rundt og ser det vigtigste – selvfølgelig afhængig af, hvilket pas man køber.

Om det er en party-bus eller ej, er egentlig op til en selv. Der var reelt set kun ét sted, hvor de opfordrer en til fest, ellers er det i de forskellige byer og på de forskellige hostels, man holder fest. Men ja, 9 ud af 10, der kører med bussen fra fx Queenstown, vil nok sidde og hænge med hovedet grundet alt for mange jugs og teapots! 🙂

Anonym TrineH

Hold da op, hvis det er så vildt så kan det godt være vi vælger at gøre noget andet :p Vi er ikke de store festmennesker 😉 Men tak for svar!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account