This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Søren Therkildsen

Hej. Min kæreste og jeg skal 30 dage til Filippinerne. Nogle der har forslag til en rute. Vi vil gerne finde et sted at tage dykkercertifikat på starten af turen, hvor vi bland andet har kigget på Puerto Galera (Mindoro). Derudover vil vi rigtig gerne til øen Palawan, ellers er vi meget åbne overfor forslag. Vi starter i Manila og har et fly hjem fra Cebu 30 dage efter.

Vi har blandet kigget på at tage til Legaspi(donsol) for at snorkle med hvalhajer og Bohol for at se Chocolate hills.

Vi er kommer meget i tvivl om hvor meget at det vi kan nå eftersom vi kun har 30 dage og de nævnte destinationer kræver mange flyvninger og tid på transport.

På forhånd tak for hjælpen

Anonym Thomas Holm

Hej Søren

Puerto Galera er fint til at tage dykkercertifikat, der er mange dive shops at vælge imellem (også dansk/scandinavisk), jeg har selv taget mit der og priserne er rimelige. Der er en del gode dykker steder i området som man sejler ud til. Strandene er ikke så gode. Palawan er også et super dykke sted, med super klart vand og marine liv, jeg har ikke selv været der , men det må også være muligt at tage certifikat der ?. Så måske skulle i bare vælge et af de steder ? Med 30 dage, ville jeg nok vælge at max besøge 3-4 steder, så der ikke bliver for meget rejseri og tid til at stresse af og nyde der man nu er.

Vh T

Anonym Anne Marie

Hej Søren

Nu skriver du ikke, hvornår I skal af sted, men jeg går ud fra, at det er lige om lidt?! Jeg skriver dette i forhold til hvalhajer ved Donsol, da det jo er sæson fra
    februar til maj (med bedst chancer i marts og april). Det er også muligt at se hvalhajer ved Cebu, så måske behøver I ikke at tage den lange vej til Donsol???

Vi var ved Donsol i 2011 og her kan I lige læse om vores oplevelser med hvalhajerne:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2011/03/hvalhajer.html

Til sammenligning var vi i Mexico i 2012 og havde denne oplevelse:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2012/07/hvalhajer-nu-i-mexico.html

Så skulle Mexico også stå på ønskelisten, så var det måske værd at overveje om I skulle vente med hvalhajerne -men det er jo helt op til jer.

Jeg vil lige som Thomas anbefale, at I finder en 3-4 steder og koncentrerer jer om dem. Palawan er rigtig fin og ja, man kan godt tage dykkercertifikat der. Ellers er den store turistattraktion øhop i området.

Bohol er også fin. Tjek lige sæsonen for Chocolate hils -forstået på den måde, at i en sæson er de grønne (som da vi var der) og i en anden sæson er de brune og derved chokoladefarvede. Bare så I ikke bliver skuffede, hvis I havde forventet noget andet end det, I kommer til at se.

Rigtig god tur
    Du/I er velkomne til at spørge igen enten her, på vores blog eller vores Facebookside: Two Danes On Tour
    Anne Marie

Anonym Claus

Jeg ved ikke om svaret her er lidt for sent, men nu kommer jeg lige med lidt anbefalinger til Filippinerne. Jeg var der selv i ca. 35 dage tilbage i 2012.

Jeg kan varmt anbefale at tage til Banaue/Batad området, hvilket er et bjergområde med de vildeste risterrasser og natur. Virkelig anbefalelsesværdig!
    Sagada kan også anbefales. Her har man muligheder for at “klatrer” rundt nede i en dybe grotter, som går rigtig langt under jorden, samt se de hængende kister. Det er en hyggelig lille by, hvor man kommer lidt væk fra larm og varmen.

Vi var en smule skuffet over Puerto Galera og synes det var for overrendt af halvfede danske/svenske/engelske mænd, som søgte efter kærligheden. Der var uden tvivl en flot natur og det var en hyggelig by. Her er det også muligt at trekke (også på egen hånd) på til Tribal Hills (mener jeg det hedder).

Bohol kan også varmt anbefales – både for Chocolate Hills, men også for snorkelmulighederne og ø-hop.
    Vi var ligeledes på Camotes Islands lidt udenfor Cebu. Her besøgte vi Bukilat Cave i en lille landsby på øen. Øen er ikke præget af turister og vi blev inviteret på aftensmad i landsbyen. Vores ophold på Camotes blev dog for kort, da vi nærmede os nogle helligdage, hvor alt trafik til og fra øen blev lukket og derfor nåede vi kun 1 hel dag på øen. Der er mulighed for at leje scootere, hvilket er den nemmeste måde at komme rundt på den meget flotte og imødekommende ø.

Hvis i har mulighed for det, kan i tage dykkercertifikat på Palawan, nærmere betegnet El Nido. Det er ikke jordens mest komfortable bustur til El Nido, men nøj, hvor er der lækkert. Ren afslapning, mulighed for dykke-/snorkelture, leje af kajak, så man selv kan lave ø-hop eller blot hoppe på en af de mange bådturer, som tager dig rundt til de forskellige øer. El Nido er VIRKELIG lækkert!!

Håber det kan bruges 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account