This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tascha

Hejsa!

Jeg skal i efteråret til sydamerika og skal i den forbindelse se Salar De Uyuni. Mit spørgsmål er i den forbindelse om der er nogen der har erfaring med hvor man finder ture dertil? Fra hvilke byer? Og hvor lægger prisnivauet sådan ca. for turene?

PÅ forhånd tak!

Anonym Max

Hej

Jeg har været i salar de uyuni to gange. Begge gange var det med selskabet Tonito Tours som har base i byen Uyuni. Stort set alle ture går ud herfra. Jeg kan ikke huske hvad vi gav for turene, men det var billigt. Vi bestilte turene i byen. Det vil jeg altid anbefale. Herved får man den bedste pris, og man har mulighed for at se forholdene lidt an.

Anonym MAX

Hej igen
    Ja så ville jeg tage til byen Rurrenabaque og bestille en tur på en 3-4 dage. Jeg har selv brugt selskabet Amazonico travel som har kontor i Rurrenabaque. Turene foregår ved at man rejser op af floden og bliver indkvarteret i en afsidesliggende og primitiv hytte hvorfra man laver små turer både til fods og til vands. Man ser rigtig mange dyr. Det er absolut anbefalelsesværdigt. Jeg har selv brugt selskabet Amazonico Travel. Detter selskab udmærker sig ved at have den hytte der ligger længst oppe af floden, der er ingen strøm, og man føler sig virkelig herligt isoleret i naturen. Er man i hytter længere nede af floden, vil der være lidt mere “trafik”.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Enig… Jeg brugte Tropical tours (tror jeg nok de hedder). Det ER rigtig billigt, jeg tror jeg betalte 50$ for en 4 dages tur. Måske 10-20$ mere. De var lidt dyrere end de andre.

I kan selv tilrettelægge jeres tur hvis I er 4 der rejser sammen. Vi havde fået anbefalet at køre modsatte vej end den gængse rute og det var en god disposition, for der var ikke ret mange der kørte denne vej og vi havde derfor mange af seværdighederne for os selv.

God tur – det er “out of this world”

Anonym Tascha

Undskyld jeg spørger så meget, men hvordan kommer man så op til amazonas fra rurrenabaque? For når jeg går på google-maps ser det for mig ud som om det ligger meget langt derfra? 🙂

Anonym Pernille Jakobsen

Ved i om man kan booke de ture helt oppe fra La Paz, så man har transporten ned til Uyuni – eller skal man selv finde ned til Uyuni????

Anonym max

test

Anonym max

Det selskab jeg var med hedder nu altså Tonito Tours, men pyt med det. Du kan ikke bestille en komplet tur fra La Paz. Men heldigvis er der mange muligheder for at komme til Uyuni. Busserne går ofte.

Anonym max

Du skal ned over altiplano sletten, ruten bliver som følger, La Paz, Ururo, Potosi, Uyuni.

Anonym max

test (igen!!)

Anonym max

Du kan også tage toget. Det er i øvrigt den eneste aktive togrute i bolivia og går fra Oruro til Uyuni. Det går langsomt, men det er sikkert spændende.

Begge ture går over Potosi. Byen du SKAL se

Anonym Tascha

Tusind tak for de gode svar!
    Max: hvor lang tid ville du sådan ca. tor det tager med toget?

Og nu jeg er i gang er der så nogen af jer der ved hvor i Peru man nemmest kommer til Amazonas?

Anonym max

Jeg er glad for at kunne hjælpe

Afstanden fra Oruro til Potosi er vel 300-400 km. Fra Potosi til Uyuni er der vel et 200-300 (jeg gætter). I alt ca. 600 km. Med 40 km/t i snit giver det 15 timer. Det er mit bedste bud.

Amazonas. Jeg har aldrig været i Amazonas fra Peru, men det har jeg til gengæld fra Bolivia. Når I nu er i La Paz, så er I faktisk meget tæt på nogle af de mest unikke områder i Amazonas. Og så er det billigt. I kan flyve ned til junglen på ingen tid. Flyene letter fra den militære lufthavn i udkanten af la paz (el alto). For at give et bedre bud er jeg nødt til at vide om I er til krævende vandring i ekstrem varme og fugtighed eller blot en tur i kano hvor i afslapet kan betragte de mange dyr?

Anonym Tascha

Jeg tror mest vi er til en kanotur 🙂

Anonym Tascha

Okay. Tak skal du have.

Har lige endnu et spørgsmål. Skal man have visa for at komme ind i Peru? Får man noget i flyet som gælder for et stykke tid, lissom når men rejser til USA, eller skal man have sørget for det hjemmefra? Jeg skal være der i 4 uger?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account