Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200023 bbp-parent-topic-3529495 bbp-reply-position-15 odd topic-author post-3529540 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     max

Hej

Rurrenabaque ligger i det man kalder the Amazon Basin. Rio Beni er en biflod til Amazon-floden. Det man normalt refererer til når man snakker om Amazonas er Bassinet – dvs. Amazon-floden inkl. dens bifloder. Hvis du gerne vil sejle på SELVE Amazon-floden er det nok ikke Bolivia du skal tage afsted fra.
      Men jeg tror det er en misforståelse at man skal sejle på Amazonfloden for at se uberørt og fantastisk natur. Fra Rurrenabaque har du, ud over Pampas’en og junglen også adgang til Parque Madidi som angiveligt skulle have verdens største biodiversitet.
      Personligt ville jeg vægte disse muligheder højere end selve Amazon-floden.

Nilas
         Jome

Undskyld jeg lige blander mig i snakken, men jeg skal også til Bolivia til vinter og har et par spørgsmål også.

Hvordan er mulighederne for at komme fra Sucre til Uyuni?

Kunne man evt. forestille sig, at man tog fra Sucre til Potosi og så til Uyuni, og så “igennem” Salar de Uyuni så man kom ud omkring Llica evt. og så tage videre nordpå mod La Paz? Eller går alle ture fra Uyuni ud i Salar de Uyuni og så tilbage til Uyuni?

max

Fra Sucre til Potosí skal du med bussen – der går ikke tog. Fra Potosí kan du så evt. tage toget til Uyuni.

Alle de ture jeg kender går ud fra Uyuni. Det er arrangerede ture i 4-hjulstrækkere som skal tilbage til bureauet i Uyuni. Under alle omstændigheder går den letteste fra Uyuni til La Paz tilbage over Potosí, så det er ikke nogen omvej. Det er dog også muligt at skyde “genvej” til La Paz ved at køre direkte nord fra Uyuni. Genvej er måske så meget sagt, vejen er virkelig dårlig, men det er en meget flot tur i typisk Boliviansk højland. Du vil nok skulle bruge noget ekstra tid for at køre denne vej, da afgangene er sparsomme.

Ballegaard

Ja nu bliver jeg da også nød til at blande mig, for du giver da nogle super svar 🙂

Kan du ikke anbefale et godt jungle trek i den mere krævende kategori som du nævner. Det må gerne være både med hård trek, lidt sejlads og lign, og selvfølgelig over nogle dage.

Jeg er en fyr på 28 i ok form, og syntes det kunne være kanon spændende at få sig nogle udfordrende oplevelser i junglen. Jeg rejser til La Paz i starten af september, og har halvanden måneds tid til at bevæge mig til Lima, og suge alt det til mig jeg kan undervejs:-).

Mvh Ole

max

Mine erfaringer med junglen er, at det er enten eller. Altså enten en behagelig tur i båd eller en krævende tur til fods igennem vildnisset.
                Jeg har to konkrete forslag til ture til fods:
                1. Amboró National Park nord for Santa Cruz de la Sierra. Jeg har selv været på et 10-dages trek her. Inde midt i parken er der en lille top, cerro amboró, som vi besteg. Denne park udmærker sig ved at være tilgængelig også i regntiden. Nedbørsmængderne i denne del af Bolivia er begrænsede, hvor det er mere sikkert at planlægge en tur hertil.
                2. Madidi-floden. Denne efter sigende smukke og meget afsides beliggende flod kan nås fra Rurrenabaque. Rurrenabaque ligger tæt på La Paz – man enten flyver eller tager bussen ned af “verdens farligste vej” for at nå hertil. Jeg havde selv planlagt et trek på ca. 12 dage sammen med et bureau og en guide. Desværre blev turen aflyst på grund af ekstremt dårlig vejr. Det var i slutningen af regntiden. de seneste år har regntiden være mindre regelmæssig end tidligere set. Således har den været længerevarende og mere voldsom. Hvis du vil hertil, skal det være fra april/maj til oktober for at være sikker på at komme afsted.

Hvis ovenstående er for lang tid er der også en mulighed for at planlægge et kortere trek ind i junglen fra Rurrenabaque. De mange bureauer i byen arrangerer allesammen ture ind i junglen. Disse ture kan gøres på 3-4 dage. Spørg dig frem i byen når du kommer frem. Herved får flest muligheder, bedste vejledning og bedste pris.

Jome

Med hensyn til jungleture, hvordan er mulighederne for disse så fra januar til marts? Regner det simpelthen for meget til, at det er det værd, eller kan man sagtens planlægge en tur i denne periode (som desværre er den eneste jeg har mulighed for at rejse i).

Anonym

Kanont svar max – mange tak for det!

Hvor meget skal man pakke efter, i forhold til disse ture (påklædning og udstyr)? Er det fint med et par vandrestøvler som fodtøj feks? Jeg regner med at medbringe en god sovepose til turene i bjergene, bliver der sørget for den slags af bureauerne på jungleturene?

Ballegaard

Hov – jeg fik ikke logget ind, men det var mig der takkede ovenfor for dit svar 🙂

Anonym

test

max

Tag evt. til Amboro National Park, hvis du vil ud i noget vildnis i regntiden. Se mit svar ovenfor

max

Der er ikke noget entydigt svar på hvorvidt man kan tage i junglen i regntiden. Men det er behæftet med nogen usikkerhed at planlægge efter det.

max

Det kan det være svær bare at komme fra La Paz til Rurrenabaque i regntiden. Flyafgangene kan være aflyste i dagevis.

max

Hvad skal du have med? Vandrestøvler er fint – husk også nogle sandaler til at vade nogle floder..
                                Resten af udstyret kan du i princippet låne af bureauet. Men kvaliteten er virkeligt dårlig. Mit råd er at du skal tage så meget med som du gider slæbe til sydamerika. Telt, sovepose, etc.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account