This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Emilie1

Nu sidder jeg her og er ved at planlægge min rejse ned gennem mellemamerika, og læser i den forbindelse på udenrigsministeriets hjemmeside. Omkring guatemala står der “Der er megen kriminalitet i Guatemala. Væbnede røverier, overfald, bortførsler, voldtægter, rovmord og tyverier – også rettet mod turister – er et meget stort problem overalt i Guatemala og problemet synes desværre at være tiltagende. “. Jeg blev lidt overrasket over at læse dette, da jeg ellers ikke har hørt om folk der har haft problemer i guatemala…
    Hvad siger I derude? Er det for farligt at rejse til guatemala?

Anonym Mette

Tror bare du skal rejse med fornuften og ikke stole på nogen! Der en del steder man skal passe på men min veninde er lige kommet hjem derfra og hun siger hvis man ved hvordan man skal rejse og man har fornuften med så sker der ingenting,men man skal jo altid passe på sig selv. Ikke gå ud når det mørkt, ikke gå skumle steder hen, ikke følge med nogen osv osv.

God tur! og pas på 🙂

Anonym Nasa1415

Bare brug almindelig sund fornuft, så skulle der ikke være noget problem.. Jeg er selv for nyligt rejst ned gennem central amerika og havde egentlig ikke indtryk af at Guatemala er et værre sted end resten af landende.. det ville til gengæld være synd at gå glip af et besøg, de det er et utroligt smukt land..
    Men igen, det er vigtigt med almindelig sund fornuft..
    Ha en god tur 🙂

Anonym mortenmj

Som de andre skriver er brugen af almindelig sund fornuft det eneste.
    Du skal bestemt ikke være bange for Guatemala…har selv været der i 6 måneder.
    Hvis man bare tager sine forholdsregler, og aldrig færdes alene om natten, eller går tværs igennem et par af de fattige zoner af Guatemala City…ja så burde der ikke ske dig noget.

Anonym Mettehr

Jeg rejste 3 uger i Guatemala med en veninde i april sidste år (ink Semana Santa- stor festuge i Antigua), og vi oplevede overhovedet ikke noget ubehageligt. Guatemala er derimod det nemmeste land at rejse rundt i, og helt utroligt spændende! Jeg kunne klart finde på at rejse dertil igen.
    Hvis jeg var dig ville jeg dog holde mig langt væk fra Guatemala City. Vi kørte igennem hovedstaden, og vi havde på ingen måde lyst til at forlade bussen!

Vil virkelig anbefale dig at rejse igennem Guatemala – er et helt fantastisk land!

Anonym andreas

Det eneste du skal bekymre dig om er guatemala city, da det er ikke er et sted man skal opholde sig som turist.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account