This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym qqkanin

Jeg skal snart på en 3 ugers tur til NZ. Vil lige gerne vide hvordan sikkerhed generelt er i NZ?
    Er der noget, som man skal passe på?
    På forhånd tak!

Anonym Anonym

Har ikke været i NZ, men tvivler på at det er farligt eller at sikkerheden er dårlig. Du skal bare tænke dig om som du gør herhjemme. Flash ikke for meget med penge, kamera osv..

Tvivler på at det er meget anderledes ift Danmark…

Anonym Hanne

Jeg mener, at have læst et sted at New Zealand er et af de mindst kriminelle lande overhovedet.

Jeg har selv boet der i seks måneder og der er trykt og roligt. Den største fare er at krydse vejene og huske, at kigge i den rigtige retning (da de kører i den “forkerte” side).

NZ har heller ikke rigtig nogen farliger dyr – evt. en possum, men de holder sig i skovene. Hvis du kommer til at køre sådan een over vil Kiwierne og Maorierne klappe dig på skulderen og sige tak 🙂

Du skal ikke frygte noget – bare nyd det mest fantastiske og smukkeste land i hele verden 🙂

Anonym qqkanin

Jeg skal afsted med 10 rejsemakker og er ikke så bekymret for det.

Har bare tænkt mig at se Twilight en aften. Hvis der ikke er nogle som gider at komme med, skal jeg se den alene.

Jeg ser på det. Man kan altid tage en taxa.

Tak for dit svar.

Anonym qqkanin

Hej Hanne, tak for dit svar!

Jeg glæder mig rigtig meget til NZ.

Bliver bare nødt til at overveje hvor sikkert det er at gå alene fra biffen til hotellet når det er mørkt.

Hvad er en possum? Googler lige…

Anonym Hanne

Det er en forvokset rotte.. Men der er ikke nogen af dem i byerne rigtig… 🙂

Godt du kunne bruge svaret.

Anonym Sara Birkvad

Hej, jeg har rejst meget i New Zealand og jeg må sige at det er et af de dejligste lande jeg nogensinde har været i. Befolkningen er SKØN, alle er hjælpsomme og glade, og jeg kan på ingen måde se at du skal være nervøs.
    Jeg oplevede ingen kriminalitet eller lign, tværtimod er folk smilende og ja som sagt hjælpsomme, jeg havde problemer med min bil, og en flok fremmede mennesker hjalp mig en hel søndag med at sætte den i stand, uden at få noget for det, og sådanne oplevelser har jeg virkelig oplevet mange af i NZ. De er bare så søde.
    Derudover er der GUDDOMMELIGT smukt så det skal du bare glæde dig til.

Du skal slet ikke være nervøs, man skal bare bruge sin fornuft, tag de samme forholdsregler du ville gøre i Danmark, så vil alt gå fint. 🙂 Jeg er måske mere nervøs ved at gå alene hjem i DK end i NZ.

Håber du kan bruge svaret.

God tur 🙂 Kh. Sara 22 år

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account