This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sandra Engen

…som I sikkert har hørt ofte!

Sig mig, Jer kære rejseeksperter – kan I give mig et foreslag til en destination ved rejse med otte overnatninger, der er

– eksotisk
    – billigt
    – spændende
    – indeholder naturoplevelser, du ikke kan få i DK

…og hvor det kan betale sig at tage hen på sådan en kort rejse?

Har nogen af Jer erfaringer med at rejse uden for Europa på kun 9-10 dage?
    Jeg spørger fordi vi har overvejet Cuba… men det er 10 timers flyvetid og meget forskubbet tidsberegning!

Rejsen vil foregå i efterårsferien. Jeg vil rejse med min kæreste og vi taler begge flydende spansk. Engelsk går det fint med og jeg vil kunne klare mig i tysk og skandinavisk.

Jeg er åben for ALLE foreslag, der har givet Jer en oplevelse for livet – om det er lige uden for Danmarks grænser eller noget længere væk!

Mange mange tak for hjælpen!
    God rejse til alle derude!

***Sandra

jack

For at besvare et spørgsmål med et spørgsmål, hvad er billigt??

Anonym Anonym

Sharm el Sheik, Ægypten.

Anonym Anonym

Har I overvejet Isla Margarita? – Venezuela…
    Lækkert sted og forholdsvist billigt hvis man benytter et af Falk Lauritsens tilbud med “all-inclusive”. Så behøver man reelt ikke at bruge nogle penge dernede, da alle måltider osv. er med! Og taxaer er super billige og en god måde at se øen på. Desuden synes jeg helt sikkert I skal benytte en af udflugterne til Orinocco-deltaet… Fed oplevelse men også en smule dyrt ca. 2500,- pr. person hvios man benytter Falk Lauritsens tilbud (tjek deres hjemmeside). Men mht. ture så undersøg det selv på trods af den korte tid… Der er mange penge at spare og de danske guider er ikke meget værd, da slet ikke når I samtidig taler spansk… Alt kan sikkert klares billigere hvis I havde tid til selv at arrangere det og arbejde på det på destinationen, men da dette ikke er tilfældet så gør dette! Det er nemt og man har bedre mulighed for at optimere forholdet mellem oplevelser og rejsetid. Det er som sagt også en fordel for Jer med det spanske… Skriv hvis I vil vide mere… Og Hotel Playa el Agua er et dejligt sted….

Mvh. Christian

Anonym Anonym

Thailand, jeg mener i kan flyve direkte til Puket fra dk. Fra Puket kan i evt sejle til Phi Phi eller Railey Beach…

Anonym Torben

Der er jo tusindevis af steder at tage hen. Jeg vil anbefale enhver caribisk eller stillehavs ø. Alternativt Madegascar / Mozambique i Afrika. Et helt fantastisk sted er Zanzibar som er en ø ud for Tanzania med fantastiske oplevelser. Dette er stort set alle steder hvor du 1) Vil opleve en HELT anden kultur 2) Har regnskov i større eller mindre grad, hvilket vi ikke har i Danmark 3) Har azurblåt vand, koralrev, fantastisk dyreliv (over og under vand), billige dykker muligheder, også for begyndere 4) Godt vejr næsten året rundt (pas på storm sæsson med tyfoner / cykloner) samt 5) Natliv og mad som vi ikke kender det. Desuden har disse små øer den fordel de er overkommelige på en uge uden at skulle skynde sig rundt, så man har tid til at nyde det.

Anonym Anonym

Thailand er oplagt – flyveturen tager 10 timer direkte til Bangkok. Herfra er det kun få timer til strandene.

Anonym Esben

Må jeg foreslå det modsatte? Tag airbussen fra Kastrup til Narsassuaq i syd Grønland. Med rygsæk kan du på en halv dag nå gennem Blomsterdalen og ind i Mellemlandet. Her befinder du dig mellem 2 gletchere, hvor du kan gå ud på den ene uden fare for liv og lemmer. Du drikker direkte af vandløbene. Klimaet er superbehageligt, og du kan gå i skjorteærmer. Fordi der er får i området er der ingen myg. Isbjørn er meget sjældne. Erik den Rødes bygd kan besøges for en hundrede kroner seddel. Men advares skal du. Sætter du først fod på Grønland, smider du sikkert dit pas væk.
    Jeg stod modvilligt i Sønderstrøm i 1999. Jeg har ikke holdt ferie i andre lande siden.. Er nu bosat på Thule basen. Arktis styrer for vildt!! Og airbussen flyver en gang om ugen..

Anonym Anonym

For en uge!
    så er det sgu da spild af penge at tage for langt væk…helt seriøst…
    tag til middelhavet….ikke særligt eksotisk, men ingen spildte dage med jet lag+lange transport tider.

Anonym Sandra

Tak Allesammen!

-Hermed ikke sagt at at I skal stoppe med at komme med forslag!

Mht. Grønland – så har jeg hørt at flybilletterne nemt koster 10.000kr?! Men jo – det er et stort ønske at tage dertil.

Mht. til Middelhavet – så er jeg opvokset og har rejst meget i Spanien – og min kæreste er spanier. Desuden har jeg selv rejst i Grækenland og kort tid i Tyrkiet [kan anbefales!!] – men alle de ting kan du I ikke vide! Og nej, det er jo ikke så eksotisk – selvom det ofte overrasker…. 🙂

Mht. til Thailand – så ja! Det lyder så skønt – har hørt at de fleste taler engelsk, så det ikke skulle være noget problem at arrangere noget for en uge?

Mht. Zanzibar og øvrige Afrika – er det ikke forholdsvis dyrt at komme på en hvilken som helst udflugt?

Mht. Isla Margarita – så skal det også undersøges nærmere! [Som flere af foreslagene!]

Nogle spørgsmål mht. jetlag – jeg har hørt at ti timer vest om Jorden ikke er hårdt, da du har ti timer at sove i og selv med tidsforskellen når “nogle timer senere frem på uret”, så der ikke er lang tid til aften. Det hårde er hjemturen – men hvem bekymrer sig om den? 😉 Er det sandt?

Jeg har tænkt på Kroatien – jeg har hørt at det er billigt, ikke langt væk, sikkert, eksotisk og ikke så turistpræget. Kender I til det?

Ihhhh.. Det er sjovt at høre fra Jer!
    For en god ordens skyld skal det siges at rejsen er udskudt til uge 46 (godt for flybilletternes pris :))

Mange tak – bliv endelig ved! – og hilsner fra Sandra!

Anonym Tordenmuzen

Hej Sandra! :o)

Min eneste både billige og “eksotiske” erfaring på 8 dage er umiddelbart sydsiden af Tyrkiet.

Selvom man køber en billig chartertur, behøver man jo ikke hænge i hælene på guider og andre turister hele tiden, men evt. tage nogle selvstændige ture væk fra de overrendte områder.

Det er i hvert fald både billigt og rimelig ok, ud fra det antal dage.

Anonym none

Hej Sandra!
    Jeg vil foreslå Slovenien fordi det er et smukt land. Jeg var i den vestlige del af landet. I dette land vil jeg anbefale, at I tager til Bled (en by beliggende ved et smukt landskab) og Postojnska JAMA (Postonja drypstenshulerne). Jeg har selv været begge steder. Her er et link til en hjemmeside om Slovenien http://www.supertravelnet.com/search/?serv_no=7&country=254_0_4&local_place=932540000&max=10&min=0&show=1&language=21 Hvis I klikker på “The Postonja cave” kommer der et kort frem om Postonja drypstenshulernes beliggenhed. Her er et nyttigt link med europæiske togplaner og rutekort via menuen Links.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Jeg har sammen med min familie været 10 dage i Costa Rica, en sej og hel uforglemmelig ferie og på de ti dage nåede vi altså både at rejse frem og tilbage samt opleve vulkaner, tre nationalparker og tonsvis af dyr – og så taler de spansk! Det ville selvfølgelig være fedt at have længere tid der, men det var klart ikke spild af tid.

Cuba er også en god mulighed. Gode strande og spændende byer samt de sødeste mennesker… og så taler de spansk!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account