Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539150
     Amalie1912

      Hej alle jer rejseglade mennesker (:

      Jeg står og skal til Australien her 1. oktober. Jeg rejser alene, og skal være væk i 9 måneder. Jeg har planer om at skrive blog mens jeg er afsted.

      Mit store dilemma er om jeg skal tage min egen Computer med på turen? Det skal lige siges at der er en 15″, men ikke så tung model. – og der er plads til den i tasken..

      Dertil vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med gratis wi-fi rundt om i landet?

      På forhånd tak 🙂
      ..

      #3539151
       Lasse

        Hvad med at få en lille 11″ netbook fx?

        Men ellers kan jeg anbefale http://www.quicklz.com/outssider til at finde wifi. Det er et program, som jeg selv udviklede på en ferie, netop til formålet 🙂

        Lasse

        #3539152
         Sille

          Hej Amalie

          Jeg rejste rundt i USA sidste år, og der kunne vi købe WiFi billigt på alle hoteller og på de fleste hostels. Ellers er der gratis WiFi på McDonald´s, som du bare kan logge på.

          Sille

          #3539153
           Sille

            Hej Amalie

            Jeg rejste rundt i USA sidste år, og der kunne vi købe WiFi billigt på alle hoteller og på de fleste hostels. Ellers er der gratis WiFi på McDonald´s, som du bare kan logge på.

            Sille

            #3539155
             Allan3

              Hvis pengene er der kan du evt købe sådan en lille 10-11″ netbook de koster ikke så meget idag, og er nemme og have med rundt.

              #3539156
               Amalie – den spørgene

                Tak for svarene!

                Jeg er ikke så bekymret for størrelsen.
                Men mere om det er sikkert og tage den med? Jeg kan jo ikke være sikker på den kan blive låst inde altid..
                Jeg ved ikke om det er et problem i Australien??

                #3539157
                 Tine

                  Det kunne jo også være meget smart til dine billeder når du nu skal afsted så lang tid 🙂 (men husk en ekstra backup evt internet) Tror Australien er ret sikkert, kender ikke nogen der har fået stjålet noget dernede. Dine ting er generelt sikkert på et dorm, folk er alle backpackere og der er bare en intern regel om at man respekterer hinandens ting på dorms 🙂 Det var i hvert fald mine oplevelser i Sydafrika, Asien og i Sydamerika 🙂

                  #3539158
                   OlafFO

                    Jeg rejste i Australien i 5½ måned og havde aldrig noget problem med min netbook. 10,6″

                    Der var tider den ikke var låst inde fordi hostellet ikke havde skab, men der skete ikke noget.

                    Ei heller i USA, Singapore og Thailand var der noget problem.

                    Jeg tager computeren med næste gang jeg tager ud at rejse på sådan en tur.

                    Wifi er gratis nogle hostels, men ellers kan man købe det.

                    Man kan også købe internet via USB stick, og det er meget nice at have hvis man har brug for det. Jeg havde en Vodafone connection, men den var ikke såååå god i alle områder, men jeg klarede mig fint med det.

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account