This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sigvardt

Hej

Jeg rejser til NZ i februar på et working holiday visum, når jeg skal til at arbejde, skla jeg også have et skattenummer. Mig og makker har undersøgt om hvordan og hvorledes man før det, og vi kan ikke rigtig finde nogle svar på vores spørgsmål. Så mit spørgsmål til forummet er om der er nogle som kan hjælpe os med deres erfaringer osv. ?

Venlig hilsen

Morten

Anonym MikkelK

Hej Morten

Det er forholdsvis nemt at faa du udflyder en ansooningsform som saa bliver sendt til de new zealandske skatte moondigheder, her efter gaar der cirka 5-6 arbejdsdage. derefter ringer du til dem, og beder om dit IED Number. husk at have en new zealands adresse klar, det kan vaere et hostel eller hvis i kender nogle her nede, husk ogsaa pas. det er ogsaa en god ide at aabne en bank konto ogsaa overfoore nogle penge til den som i saa haaver fra.

mvh
    Mikkel

Anonym Anonym

MAnge tak for dit gode svar.. Skal lige have forklaret hvad et IED number er ? og hvis du kunne skrive hvem man skal henvende sig til for at få skattenummeret?

Igen mange tak 😀

Anonym MikkelK

Yo der.. 🙂 foerst skal jeg lige rette mig selv jeg kom til at skrive at der hedder et IED Number.. Det hedder IRD Nummer og, det et det nummer du faar naar du rejser hernede saa du kan betale skat. jeg har fundet de New Zealandske skatte moondigheders webside, her kan du laese mere om, skatte nummer og saadan.

http://www.ird.govt.nz/yoursituation-nonres/travel-nz/

Udover det kan jeg ogsaa anbefalde at du lave et cv med, de ting du har lavet og undannelse. du skal ikke lave en lave en ansoogning som i danmark da man mere bruger CV. hvis du ikke har arbejdet i bar eller lign, vil det vaare en god ide at skrive det alligvel. da de primaere jobs er inden for service branchen. 😀 haaber du kan bruge det.

Anonym Anonym

Mange tak for den store hjælp

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account