Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge, 6 dage siden af kosia.

• Forfatter
     simka
    Deltager

Efter at have kigget på bilen her i weekenden gik det op for mig at mine nuværende hjul nok har været på lidt for længe og jeg begyndte at tænke på om det måske ville være nemmere bare at skifte til komplette hjul i stedet for at blande dæk og fælge hver for sig. Jeg synes det kan være svært at vide om kombinationen man vælger passer helt præcist og jeg vil helst undgå at stå med noget der skal byttes igen. Har nogen erfaringer med at vælge komplette hjul og om det virkelig gør processen lettere

bills
      Deltager

Jeg havde samme spørgsmål sidste år og det hjalp mig meget at gennemgå beskrivelserne på https://daekline.dk/ hvor de forklarer forskellen på friktionsdæk pigdæk og nordiske friktionsdæk og man kan samtidig søge efter dimensioner så man kun ser dæk der passer til ens bil. Det gjorde det langt lettere at forstå hvad de forskellige typer betyder i praksis og jeg kunne vælge et sæt der gav mening for de veje jeg typisk kører på uden at føle mig usikker på om jeg misforstod noget

kosia
        Deltager

Det er ret almindeligt at vælge komplette hjul når man vil slippe for usikkerheden omkring mål og pasform og mange oplever at det er en god måde at få et hurtigt overblik. Når man ser både fælg og dæk samlet bliver det lettere at forstå hvordan sættet fungerer på bilen og det gør typisk skiftet til en ny sæson mindre tidskrævende og mere overskueligt

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account