This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lineheden

Hej…

Jeg er som mange andre en fattig studerende, men derfor vil jeg jo stadig gerne ud og opleve lidt i sommerferien og helst ikke på charterferie! Nogle der har nogle gode forslag til rejsemål som ikke kræver at man skal låne alt for mange penge for at kunne komme afsted et par uger eller tre?

Hilsen Line

Anonym none

Hej Line!
    Hvad med cykelcamping i Det Mazuriske Søområde i det nordøstlige Polen, hvor man tager med Polensfærgen fra København til Swinoujscie og med tog og nattog i Polen?
    Det er en tur jeg kan anbefale dig fordi jeg var selv på sådan en tur med en kammerat i sommeren 98´.
    Det er meget billigt at rejse med tog i Polen.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Hvad med vandretur i Norge? Feks. i Jotunheimen. Hvis du har et kort,telt og trangia med, så er det eneste, du skal bruge penge på færgebilletten (kan gøres billigst med Kystlink fra Jylland) og selvfølgelig transporten derop, men der har du måske mulighed for at låne en bil, så skal du kun betale benzin. Man kan slå sit telt op alle steder, og der er rig mulighed for mange dages vandring.

Ellers kan jeg også anbefale cykeltur i Sydsverige. Hvis du igen tager telt og trangia med, så er det kun togbilletten til feks. Malmø. Herfra kan du cykle vidt omkring hvis du har to uger, og du behøver ikke planlægge noget hjemmefra, bare slå teltet op i den fri natur når du ikke gider cykle mere. Desuden var jeg selv overrasket over hvor flot naturen var i Sydsverige og hvor meget, der var at se undervejs.

Anonym Anonym

Hvad med noget lidt mere eksotisk som Thailand, skynd dig at få en billig billet, her kan du leve for et par hundrede om dagen og 3 uger er nok til at få noget ud af det.
    Hvis du vil blive i Europa, hvad så med en ø hopper tur til grækenland, evt med telt.

Anonym Anonym

Jeg kan anbefale at du tager til Asien. Tror det er billigst at få en returbillet til Bangkok. Du kan også tage toget derfra og til Malaysia. Det koster ikke mere end 200 kr. Og du kan f.eks. overnatte på Langkawi til mindre end 30 pr. nat 😉

Anonym Anonym

Hej
    En interrail tur kan også gøres rimlig billig. Var ned gennem holland , belgien , frankrig og tyskland, i 14 dage og brugte ialt 5500 kr. med tog billet. Tager du turen gennem tjekkiet, og kroatien og sådan bliver det væsentlig billigere.
    håber du får en god tur

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account