This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym FannyHye

Hej alle backpackers 🙂

Min veninde og jeg er i fuld gang med planlægningen af vores rejse til NZ, Australien og Malaysia. I den forbindelse har vi flirtet en del med ideen om at leje en spaceship på New Zealand, og køre og bo i den de 17 dage vi har på NZ sydø..

Nogen der har nogle erfaringer med Spaceships? 🙂

På forhånd tak

Anonym Anonym

Vi har gennem STAtravel fået et tilbud på en Jucy campervan. Vi er i New Zealand i Marts-April i i alt 26 dage, og tilbudet lyder på lidt under 6.000 Dkr med forsikring:)
    Så det kan altså gøres meget biligere! Men det kommer nok an på hvornår i skal derned og sådan.. Det er af modellen Jucy Crib så i kan have noget at sammenligne det med:)

Anonym FannyHye

Okay – det lyder som om vi bør ændre vores bestilling lidt så 🙂 Er der nogen forskel på en Jucy og en Spaceship? Vi er begge under 21, så ved ikke om det har nogen betydning for den dyrer bil hos kilroy?

Anonym Daizz

Hej
    Der findes en enorm konkurrence på NZ mellem biludlejere, for at få backpackere til at leje netop deres biler. Spaceship er én af dem. Af andre udbydere kan nævnes Jucy, Maui, Escape, Wicked, Britz og mange flere….

Har selv lejet en bil i 6 uger sidste år, og synes det fungerede ganske godt, og selskabet var yderst fair og hjælpsom.

Nu skriver I ikke hvilken tid på året, I skal være på NZ, men i november, december, januar og februar hvor der er højsæson, der kan det være svært at opdrive en leje”van”, så mit råd er, at i booker bilen så hurtigt som muligt, hvilket også gør bilen billigere.

Hvis I har yderligere spørgsmål, så skriv endelig igen.

Anonym Tenna

Hej 🙂

Efter bare én hurtig søgning på nettet, kom jeg ind på http://www.spaceshiprentals.co.nz, hvor i kan leje en spaceship for ca. 7000 i 17 dage i januar 🙂

Så der er helt klart penge at spare hvis i selv booker direkte.

Her er bookningen med de forskellige priser (datoen er 6-23 januar, og alderen er sat til u21): https://rentalcarmanager.co.nz/ssl/NZSpaceships163/newwebstep2.asp?refid=&URL=

Held og lykke.

Anonym FannyHye

Vi er i NZ i Januar, og vi har fået et tilbud gennem kilroy travels, hvor vi skal give 10.000 for leje af en spaceship i 18 dage.. så det er vel en okay pris? eller?

Ved du nogen om benzin priserne dernede? Vi har nemlig et lidt stramt budget.

Men ellers ville jeg bare generelt hører om det er en fed måde at opleve NZ på? Er det til at finde rundt dernede? 🙂 Er det koldt at overnatte i dem? Alt hvad du har 🙂 hehe

Anonym Daizz

Hvis I booker gennem Kilroy, så skal I regne med, at de skal have provision, hvilket gør det dyrere. Kontakt selskaberne via deres hjemmeside. Det er gratis, og hvis I gør det nu, kan I få det billigere. Kig bl.a. her http://www.campertravel.co.nz/

10.000 kr for 18 dage synes jeg lyder voldsomt. Har selv lige søgt på 18 tilfældige dage i januar, hvilket jeg fandt til 7.500 Dkr. Gav selv 10.000 kr for 40 dages leje, men det det var også i november plus to uger i december. Januar er absolut højsæson, hvilket gør det lidt dyrere, men altså ikke dobbeltpris i forhold til november.

Benzinpriserne er ikke skræmmende i forhold til hvad vi er vant til. Mener det ligger på omkring 6-7 Dkr, men det må I ikke hænge mig op på. Til gengæld er fødevarer rimeligt dyre.

Jeg kunne ikke forestille mig en federe måde at rejse rundt på NZ på, end at køre rundt i sin egen van, og sove der hvor man nu når hen til, men det kommer meget an på, hvilken type man er. Hvis man er meget til fester og druk, så er Greyhound-busserne nok et bedre valg, og det er billigere, men det ødelægger lidt ens fleksibilitet.

Det er ekstremt nemt at finde rundt i NZ. Det eneste underlige, udover at køre i den forkerte side af vejen :-), er at de har nogle underlige vigepligt-regler, men det finder I ud af.

I januar måned kommer I ikke til at fryse i bilen,måske tvært imod. Sig endelig til hvis I har brug for tips. Har rejst i pænt mange lande efterhånden, men NZ er i særklasse.

Anonym Anonym

Altså, de priser i har fundet det til må være uden forsikring, for hvis man vælger all inclusive forsikringen bliver det omkring de 10.000…

Anonym Daizz

Det er altid dyrere at leje en bil, når man er under 21, så det er ens for alle udlejningsfirmaer. De ber sikkert også om et højere depositum. Det eneste Kilroy gør, er at kontakte Spaceship og booke bilen for jer, hvilket i lige så godt selv kan gøre for at spare et par tusind. Bare husk at det er altså absolut højsæson, så efterspørgslen er stor, så I skal booke i god tid. Jucy havde udsolgt sidste år i november i Christchurch da jeg forhørte mig i oktober.

Uden med sikkerhed at vide det, så er forskellen på Jucy og Spaceship ikke stor. Man kan åbne bagklappen på en Spaceship, og stadig være “indendørs”. Det kan man ikke i en Jucy. Kig på firmaernes hjemmesider.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account