This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Egentlig kan jeg ikke se nogen problemer i at rejse via London – kun hvis du selv føler, det er for besværligt. Men mht. returbillet, synes jeg, du skal overveje det grundigt. Afgør med dig selv, om du vil være irriteret over en fastsat dato, hvis du skulle ske at ændre planer undervejs.

De fleste klarer det ved at købe en såkaldt “fleksibel flybillet”, hvor du godt nok sætter en hjemrejsedato, men for et mindre beløb kan ændre denne igen.
    Dog ville jeg overveje, om det ikke er nemmere bare at bestille hjem-turen, når du er dernede. Når du alligevel kun har planer om at rejse til Australien (og ikke flere forskellige lande), er det nemt at få fat i en billet dernede.

Anonym mbeltoft

Sidst jeg var på en længere rejse købte jeg en retur billet og det irriterede mig gevaldigt mens jeg var afsted at jeg havde en bestemt dato hvor jeg skulle være tilbage i en bestemt lufthavn (jeg rejste rundt)

Denne gang har jeg købt en one-way billet så jeg selv kan bestemme hvornår og hvorfra jeg vil hjem. Alt i alt bliver det måske lidt dyerer end hvis man køber en retur billet men den frihed betaler jeg gerne for

Anonym Anonym

Hej.
    Jeg overvejer kraftigt og taget et par måneder eller tre til Australien, og jeg har i den forbindelse et par spørgsmål angående fly rejsen frem og tilbage, som jeg håber i kan hjælpe mig med og få svar på.

Hvordan arrangere i rejsen frem og tilbage?

Jeg har selv fundet et par løsninger, men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken en jeg bør vælge:

løsning 1: Køb en retur billet fra Billund til Sydney. Denne løsning koster ca. 10.000 kr.

løsning 2: Køb rejsen ved alott. Dette er helt klar den letteste løsning, men også klart den dyreste. Denne løsning koster ca. 13500 + lufthavnsskat (ca. 2500kr.?), hvilket totalt bliver omkring 16.000

løsning 3: køb en returbillet fra London til Sydney (ca. 6000 kr.) + retur billet fra Billund til London (ca. 1500 kr.).
    Denne løsning er lidt mere besværlig en de andre, men også langt billigere. Total prisen for denne løsning bliver på omkring 7500.

Er der nogen problemer i og vælge løsning 3 frem for de 2 andre?

Et andet problem jeg har er at jeg ikke med sikkerhed kender hjemrejse datoen endnu. Hvordan klare i andre det?
    Beslutter i jer på forhånd for hvornår i vil hjem? Køber i ikke returbilletter? Findes der nogle returbilletter hvor hjemrejse datoen ikke er fastlåst?

Håber i kan hjælpe mig.

Anonym Jakob

Hej Tak for jeg svar.
    Iekp: Hvor har du fundet den billet?

lige pt. ser min egen løsning sådan ud:
    UD:
    fly fra århus til London : ca. 500 kr.
    fly fra london sydney : ca. 4000 kr.

HJEM:
    fly fra sydney til London : ca. 4000 kr.
    fly fra london til Århus : ca. 500 kr.

Det er en lidt bøvlet måde og gør det på syntes jeg, da jeg skal købe hver enkelt billet i stedet for en.
    Det giver dog totalt frihed da jeg selv bestemmer hvornår jeg vil hjem, og hvis jeg vil flyve fra brisbane i stedet for sydney er det heller ikke noget problem, da jeg først køber flybilletten når jeg rent faktisk skal hjem.
    Dog er der jo en chance for at priserne har ændret sig når jeg skal hjem.

Anonym iekp

Har selv fundet Retur bilet til omkring de 8K. Har ikke kunne finde en envejs billet til den pris, så kan jo altid betale lidt ekstra for at ændre dato for hjemrejse?

Anonym apa

Tag fly fra kobenhavn istedet det er det billigste hvis du vil flyve fra danmark. Jeg sogte paa travelmarket paa en tilfaeldig dato og en billet CPH til SYDNEY kostede ca 5800,- inkl. skatter.

Du kan ogsaa prove at ringe og sporge kilroy, de kan i mange tilfaelde skaffe rigtig billige biletter specielt hvis du er under 26.

Anonym Nathalie

Den her loesning er meget besvaerlig, men klart den billigste. Find en billig billet til London. Derefter flyver du til Kuala Lumpur med air asia for ca. 1200 kr. og fra Kuala Lumpur til Melbourne eller lign. ogsaa med air asia for ca. 600 kr. Ialt skulle det vaere muligt at komme til Australien for ca. 2500 kr. men det kraever at du mellemlander de to gange, og er forberedt paa ventetid!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account