This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

5000 kr til 3 uger, ville jeg ikke kunne overleve på.

Anonym none

Er det billigst at købe flybilletter i god tid, eller bliver de billigere, jo tættere man kommer på rejsen?

Anonym none

Hej.

Jeg har planlagt at rejse til Thailand i juli måned 2010. Jeg har dog lige nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på:

1. Jeg har fundet flybilletter inde på nettet til en pris af 5100,- t/r. Kan det fås meget billigere?
    2. Der er regntid i Thailand på det tidspunkt, jeg har tænkt mig at rejse – Er der steder, det regner mere end andre? Umiddelbart har jeg tænkt mig at rejse til Bangkok.
    3. Planen er, at jeg skal være væk ca. tre uger. Hvor mange lommepenge skal jeg ca. have med? Jeg vil gerne have råd til at kunne ud om aftenen, prøve at snorkle og andre småting.

Hilsen
    Carina Camilla

Anonym Anonym

Hej, 5100 kr lyder ok og har du været heldig er det også direkte til Bangkok.
    Du skal ikke være bange for regntiden, det regner kun en time eller to og så er det overstået. Hvis det altså regner. Hold dig fra Phuket siden, så er du næsten sikker.
    Omkring 10 til 12000 kr ville jeg forvente at bruge, men det kommer helt an på hvordan du vil bo osv.
    God tur

Anonym none

Hej.

Tak for svar.

Jeg havde nu ikke regnet med, at jeg skulle bruge så mange penge? Min plan er, at jeg skal ned og slappe af – dog vil jeg gerne prøve at snorkle og måske trekke.
    Boligmæssigt havde jeg blot tænkt mig at bo på forskellige hostels.

Hilsen Carina Camilla

Anonym globetrotten

På 3 uger behøver du slet slet ikke bruge så mange penge. Max 5000 kr efter min mening. Og du kan sagtens gøre det billigere, hvis du kigger dig omkring.
    Mht snorkling, så foreslår jeg Koh Tao; der er vejret fint om sommeren og der er en cool atmosfære. Er du til mere crazy party så er Koh Phangan sagen. God tur!

Anonym globetrotten

Ifølge Lonely Planet kan man rejse for 600-700 Baht om dagen i Thailand, mens man med 1500 baht har råd til en hel del. 1500 baht svarer til 225 kr, det vil sige 4725 kr for 3 uger. Det lyder fornuftigt.
    Overnatning kan sagtens fås for under 500 baht og maden er utrolig billig. Det er klart, det er dyrere, hvis du vil bo på fancy hoteller og kun spise vestlig mad. Men hvorfor så tage til Thailand?
    Jeg tilbragte lidt over 3 måneder i hhv Nepal, Thailand, Laos og Malaysia (Borneo, som var ret dyr i forhold til de andre steder) og brugte 20.000 i alt. Vi overnattede billigt og spiste billigt, men der blev ikke sparet på oplevelser, dvs. trekking, dykning, fester, shopping, bungyjump etc etc…
    Så jeg tror godt du kan regne med 5000 kr på de 3 uger.

Anonym none

Hej igen.

Mange tak for svar!

Jeg havde også selv regnet med de 5000,- i lommepenge.
    Min plan er som sagt, at jeg skal ned og slappe af – og så vil jeg tage på nogle endags-udflugter en gang imellem. Bl.a. skal jeg prøve at svømme med delfiner, snorkle og trekke. Jeg har sådan set ikke andre planer end det.

Ang. bolig så har jeg set, at Jysk har et hostel i Bangkok, som jeg har overvejet at bo på.

Anonym Claus

Rutefly er billigst at bestille i så god tid som muligt. De er opdelt i sektorer, hvor de billigste sæder ryger først.

Charterfly kan man godt opleve prisfald på, også helt op til afrejsedatoen.

mvh

Claus

Anonym Karin

Hej.
    Jysk’s hostel ligger lidt langt fra backpackercentrum, Kao San Road. Der ligger et rigtig godt hostel meget tæt på på Kao San Road. Jeg kan ikke huske navnet på gaden, men hostel hedder Lamphu House – du kan google det.

Anonym none

Hej Karin.

Er det billigt?

Og har du nogen erfaring med vejret i Thailand i juli måned? Er det overskyet hele tiden?

Hilsen Carina

Anonym Karin

Hej igen.
    Jeg boede på Lamphu House i flere omgange i 2007/2008 og den gang var det billigt – så vidt jeg husker, er priserne opgivet på deres hjemmeside. Du kan book værelse via hjemmesiden.
    Jeg har desværre ingen erfaring med vejret i Thailand i juli måned – jeg var der i december og januar.

Anonym none

Hej igen.

Der står inde på hjemmesiden, at et værelse koster 500 bath. Ved dog ikke helt hvad det svarer til.

Er der andre, som har skrevet på mit forum, som ved, hvor det er godt at tage hen i Thailand, når det er sommer herhjemme? Umiddelbart har jeg hørt, at vejret på Hua Hin skulle være godt om sommeren.

Hilsen Carina

Anonym Karin

100 bath svarer til 15-17 kr. Tag valutaoplysningen på nettet.

Anonym Mads Andersen

Generelt er vejret godt på øst siden ( kho phi phi, pukhet, krabi) Nov,Dec og jan. Mens det på vest siden ( ko phangang, samui og ko tao) regn sesson.

I jun, jul og aug, er vejret godt på vest siden mens det er regn sesson på øst siden.

Men uanset sesson er vejret somregl godt , måske 1-2 timer med regn og i væreste fald 2 dage.

Var selv på phi phi i juli og der var vel sol ca 90% af dagende i den månede jeg var der. på trods af at det var regn sesson.
    Men det er også halvpris, samme tid. Hvis du vil spare penge.

Rejste selv rundt i østen i et år, og sparrede en masse penge ved at bo hos lokale. kontakten fik jeg gennem : Couchsurfing.com som efter min mening er genial og gjorde turen meget, meget bedre.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account