This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SandraBay

Hejsa!
    Vi er to veninder der har planlagt en rejse til januar måned. Vi har planlagt 2 uger på fiji og 3 uger i New Zealand. Derudover har vi planlagt 1 – 1½ måned i Australien. Hertil kommer vores spørgsmål – Er det billigst at leje en bil, købe en brugt og sælge den igen når vi tager hjem, eller er det billigst at bo på vandrehjem og tage offentlig transport rundt? Og hvad er prisklassen for 1- 1½ måned i Australien – hvor mange penge ville i mene man skulle bruge på mad, overnatninger, oplevelser og transport? PS. vi rejser primitivt med rygsæk.
    Mvh Sandra og Catharina

Anonym Daizz

Hej

I skal under ingen omstændigheder købe en bil for 1½ mdr rejse i Australien. Risikoen er for stor. I vil få travlt med at købe en bil, da I skal bruge tid på at finde den rigtige. Jeg brugte selv 10 dage på at sælge min sidste år. Det ville være ret surt, hvis I skal bruge 10 dage på det, når I “kun” har 1½ mdr. Nu skriver I ikke, hvor i præcis skal hen, men men klassiske 6-ugers rute er Melbourne-Sydney-Brisbane-Cairns, og her tror jeg faktisk bedre det kan betale sig, at køre med Greyhound-busserne end at købe en bil.
    Hostels er selvfølgelig en smule dyrere end campingpladser.

På 1½ md vil jeg tro, at I skal regne med 20.000-30.000 kr. for jer begge. Australien er på ingen måde et billigt land, og oplevelser er dyre. Det er lidt svært at svare på, hvad andre skal budgettere med, men tag at kig I Lonely Planet.

Anonym Andten

Hejsa (:

Jeg skal selv til at afsted til Australien, og mig og de drenge jeg skal afsted med har brugt langt tid på at undersøge de forskellige muligheder..

Som hovedregel siger man det er fornuftigt at købe bil hvis man er der mere end 60 dage.. derfor vil jeg ikke anbefale i gør det (:

Vores alternativ blev at leje en bil ved Travellers Autobarn.. Det koster os omkring 6.000 for en 35 dage.. det synes vi var rimelig godt klaret 😉

Det er også rigtig som Daizz siger, at det er billigere med hostels end campingpladser, men der er problemet ikke større end man kan købe et telt, som ikke fylder ret meget i bilen anyway (: (det er i øvrigt det vi gør) Det er SÅ meget federe at stå med et større rådighedsbeløb, i stedet for hver gang at skulle overveje: “Hmm, har jeg nu råd til det bungy-jump”, for hver gang man rejser om på den anden side af jorden er det jo for at komme ud og opleve noget (:

Håber det kunne bruges (:
    Go tur!

Anonym andy

vi lejede en bil hos bayswater no birds car hire. prøv kigge deres hjemmeside.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account