This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym zevet

Hej
    Jeg rejser om en måneds tid til Australien i 5 uger og dernæst Indonesien i 4 uger. Jeg har aldrig været på en længere rejse, og har derfor ikke megen anelse om, hvor stor en rygsæk man bør medbringe. Der er ca. 30 grader hvert sted, så skal ingen stor vinterjakke have med.
    Har i nogen forslag til antal liter på rygsæk, eller specifikke forslag til en rygsæk?

På forhånd tak

Anonym Anders G

Hej, min personlige erfaring fra netop at rejse i Australien og henholdvis Malaysia og borneo er at 40 liter er en god størrelse. Der er plads til det hele, uden den bliver for tung at bære på. Kommer selvfølgelig an på hvor meget udstyr du selv regner med at tage med (sovepose osv.) man ender altid med at tage ting med man aldrig får brugt.

Anonym HeidiLoejmand

Jeg skal også til Australien om en måneds tid, og tænkte også 40-50 liter. Apropos unødvendige ting – skal man have sovepose, lagen mv. med, når man skal overnatte på hostels?

Anonym Anders G

De hostels jeg boede på i Australien, havde alle lagen og pude tilgængelig. Man kan dog ende steder, uden de ting eller ende et sted uden hostel. Så det er nok en god ide, at tage en lille sovepose med. Man kan få dem der ikke fylder noget, som man bare hænger på tasken.

Fighter88

Har rejst 8 måneder i Australien, og jeg havde sovepose med. Kan så fortælle dig jeg brugte den lige præcis 0 gange.. Det er spild af plads, så lad det blive hjemme.
    ALLE de hostels jeg var på havde rene lagener osv og de fleste havde også tæpper, man kunne spørge efter i receptionen.
    Er du bange for hygiejne, så køb en lagenpose. Men jeg var ikke på et eneste hostel, som jeg syntes ikke var rent og pænt 🙂
    Så drop sovepose, lagen osv.
    God tur, det er et fantastisk land 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account