Tagget: 

This topic has 1 svar, 2 stemmer, and was last updated 1 month, 1 week siden by AnonymMarcus Christensen.

• Forfatter

Vi planlægger at rejse til Sydamerika i 1 måned, men er meget i tvivl om hvor lidt eller hvor meget vi kan nå og hvor lang tid man bør afsætte til hvert enkelt sted.

Vores top prioriteter lyder:
    Danmark til Puerto Iguazú (Iguazú Falls er top prioritet)
    Puerto Iguazú til Santiago (herunder valparaíso)
    Santaigo til Uyuni (Salar del Uyuni)
    Uyuni til Cuzco (herunder Machu Picchu)

Alle ovenstående destinationer påtænker vi at tage med fly.

Cuzco til Mexico eller Costa Rica på daseferie til slut (hører ikke med i den ene måned)

Til jer erfarne backpackere, hvor lang tid vil i bruge på hver af ovennævnte destinationer? Giver destinationerne overhovedet mening at pakke under samme rejse?
    er der smartere alternativer end fly mellem nogle af destinationerne? Er der andre attraktioner/must see’s i de omkringliggende områder? Vi vil gerne rejse i april/maj, kan det gå an med vejret?

Hej Bettina.

Jeg har personligt kun erfaring med Cuzco (Machu Picchu) af de ovennævnte. Her brugte jeg omkring 9 dage, på at opleve byen og ting omkring og så trekke til Machu Picchu. Det kan du læse mere om her http://www.rygsækrejser.dk/peru

Mine erfaringer siger at fire lande på en måned er rigtig meget og bliver meget presset. Personligt ville jeg fravælge mindst én af tingene og tage den lidt mere med ro i stedet. To lande på en måned giver mere mening i mit hoved. 🙂

Ved Cuzco vil jeg virkelig også anbefale at opleve Rainbow Mountian – det er virkelig smukt.

I Peru kan i sagtens rejse i april/maj. Jeg var der selv i maj måned.

God dag.

Med venlig hilsen
    Marcus – http://www.rygsækrejser.dk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account