This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maibritj

Hej alle.

Vi skal til australien i 45 dage, planen er at køre op langs kysten fra Sydney – cairns på 30-35 dage, og ned igen længere inde i landet og ned til Undurra Lavatubes.

Vi er så kommet i tvivl om vi har fortrudt/ønsker at køre ind til Ayersrock…har da kun 10-14 dage til dette, dvs. 480 km skal der køres pr dag, hvis vi vil køre fra Sydney – ayers R – Cairns = godt 6000 km.
    Er der nogen som har erfaringer med det? (vi ønsker ikke at køre hele vejen nedenom mod melburn, men bare over Blue mountains – hen over landet til vi når stenen :o)
    Så vil vi kører videre til Cairns med stop ved Undarra lava og derefter 30-35 dage ned langs kysten.

Please help us someone:o)

Hilsen Tim og Maibrit

Anonym Mi

Vil også sige at i har tid nok. Det tog os 11 dage at køre fra central Aus. til Melbourne og vi havde en masse stop undervejs (flere end nødvendigt) plus at vi stoppede med at køre ret tidligt på dagen. Så det må, i hvert fald også kunne gøres på samme tid til Sydney. Vi valgte at flyve fra Cains the Alice Springs, men jeg så at man kunne tage en bustur derind som tog 3 dage. Det efterlader jer så med en god måned til at komme fra Sydney til Cains hvilket er meget passende.

Anonym Jens

Hej.

Hvis der ikke er noget helt specielt der for jer I Sydney kan jeg ikke rigtig se nogen grund til at rejse op langs kysten og så ned igen. Der er stort set de samme forbindelse til Danmark fra alle større byer i Australien.

Med hensyn til transport vil jeg foreslå jer at kigge på http://www.greyhound.com.au. Leder man lide herinde kan man finde denne side http://www.greyhound.com.au/Bookings/make-a-booking/Default.aspx?tab=SelectAPass&recommendations=explorer. Her findes mange forskellige bus pass til hele Australien. Jeg har selv kørt af den der hedder “Aussie Reef & Rock” Rigtig dejlig tur der har det hele. Her rejser man fra Sydney op langs kysten til Cains, ind til Uluru og op til Darwin som også har gode forbindelser til DK. Tidsmæssigt skal I ikke være bekymrede for turen ind til Uluru. I kan aller højest bruge et par dage derind så hele turen fra Cains til Darwin over Uluru tager ikke meget mere end 1 uge.

Håber I kan bruge dette svar.

Med venlig hilsen
    Jens

Anonym Maja85

Hej,
    Har I overvejet bare at flyve derind? Jeg tror jeg gav 4000 i alt for flybilletter fra Cairns–>alice –> sydney
    HELT SIKKERT noget i SKAL se!!! synes Kata Tjuta(the Olgas) er smukkere end ayers rock, ville tage på en guided 3½ dags tur hvis jeg var jer. Så går man rundt ved solopgang og ser solnedgang etc. Det smukkeste jeg nogensinde har oplevet! Kan slet ikke vente til jeg skal ned og gøre det samme igen!

Skriv endelig hvis I har andre spørgsmål!
    MVH
    Maja

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account