Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3523905
     Anonym

      Jeg har tænkt mig at tage til Sydney med Working Holiday visum. Hvorfor siger folk at Alott er så dyrt? Så vidt jeg kan se koster det ca. 15.000 kr (plus lufthavnsafgifter og visum) – hvilket inkluderer returbillet, 4 overnatninger i starten og en masse hjælp. Det virker da ret billigt?
      Hvordan fungerer det med hostels, kan man være der flere uger af gangen og lade sine ting blive uden de bliver stjålet?
      Hvilke typer jobs kan man få i Sydney? Er det meget dårligt betalt?
      Hører man tit om backpackere der bliver slået ned, osv?

      Håber på at høre fra jer 🙂

      #3523919
       Andrea

        skal selv afsted i april med alott, men jeg synes det dyrt.
        + du skal have ihvert fald 5000 aus dollars på kontoen ved ankomst til australien.
        Det altså omkring 20.000 kr
        billetten er ca 15.000 + 3000-5000 i lufthavns skat
        lommepenge osv. 🙂
        Du kan vidst få alt slags job, der hvor de har kontakter.. alt fra appelsin plukker til at være tlf sælger, cafe osv.
        Det lige meget hvor man er i verden så kan man altid risikere at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Tror du skal tage det helt roligt så længe man har fornuften med sig.
        Du får mellem 15-25 aus dollars i timen mener jeg.. så det ikke så godt betalt, men det jo også bare oplevelsen?
        God tur, måske ses vi dernede!!

        #3523928
         Anonym

          Hej

          Jeg har selv rejst med Alott til Sydney, det er måske lidt dyrere end hvis man selv arrangerede, men jeg synes pengene var givet godt ud, da de hjalp med al papirarbejdet m.m., og det gav mig en hvis tryghed. Desuden var vi 10 danskere som rejste med Alott, så vi rendte rundt sammen de 4 dage i Sydney, og derefter var der flere der slog sig sammen og rejste videre, så det er en god måde at komme i gang på.

          #3523929
           Rikke

            Jeg kan også anbefale jysk rejsebureau.. der gav vi 12300 for billetten og vist ca. 1000 for working holiday visa! (det var tilbage i oktober)

            #3524851
             Signe

              Hej hej 🙂
              Jeg tager til Australien her til december og arbejde. Jeg arrangerer det hele igennem det australske internetfirma GoWorkabout, de sørger både for visa, bankkonto, taxfilenumber osv. Fordelen her er at du har et arbejde inden du kommer til Australien. Mener deres programpris er ca. 3000 dkk, men de er virkelig søde og hjælpsomme. Derudover kommer selvfølgelig flybilletter osv dem har jeg booket igennem Kilroy.
              Håber det ku hjælpe 🙂

              #3524971
               Anonym

                Vil lige sige at de 5000 dollars man skal have, er noget de australske myndigheder kræver, at man har til rådighed, og ikke noget som Alott får.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account