This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym GlobeTrekker21

Hej Allesammen.

Jeg skal på min første langvarige backpackertur fra Oktober-Februar, ved ikke med sikkerhed om jeg skal afsted alene endnu.
    Ville gerne afsted 4 måneder i alt.
    Med et budget på 50.000 i alt. (Vaccinationer, Forsikring, Gear, Billetter, Ture osv.) har regnet på det og det passer helt fint.

Jeg har – sammen med en rejsekonsulent fra Kilroy, lavet et lille forslag til mig selv om hvilke lande jeg gerne vil
    besøge og hvor lang tid jeg skal/kunne bruge i hver.
    Jeg er villig til at skulle skære et par stykker fra for så at bruge den tid længere i et af de andre lande.
    MEN, man kan jo altid vende tilbage og se mere af dem! 😉

Kina – 3 uger
    Vietnam – 2 uger
    Cambodia – 10-14 dage
    Laos – 10-14 dage
    Thailand – 3 uger (Nord, Midten/Bangkok og Syd)
    Malaysia – 5 dage (Kuala Lumpur)
    Singapore – 3 dage
    Indonesien – 7-14 dage (Java-øen og måske Gili eller Lombok)

Ture:
    Mht. ture så ved jeg godt at det kan koste knaster, specielt hvis jeg køber det igennem Kilroy’s magasin.
    Så jeg tænker lidt om det måske ikke er bedre og billigere selv at finde nogle når jeg kommer derned?
    Hvad er jeres erfaring med det?

Indonesien:
    Først blev jeg foreslået at tage til Bali i 7 dage på en surfcamp, men jeg tænker bare at når jeg kommer til sådan et land som Indonesien der har så

meget at byde på og jeg stadig har noget tid tilbage af min rejse (og forhåbentlig penge på det tidspunkt!) Så vil jeg gerne opleve lidt mere inden

min hjemtur. Godt nok bliver det kun Java-øen så, hvis jeg beslutter mig for at tilbringe ca.2 uger
    Men har f.eks udset mig Borobodur som et must og måske hovestaden Jakarta, og så tilbringe nogle dage eller en uge på Bali, Gili eller Lombok.
    Har i nogle forslag til hvad jeg kunne se og opleve?, Hvilke øer af de oven-nævnte er fedest at se? Bedste strande? Har hørt at Bali ikke skulle

have så flotte strande, men who knows?

Singapore & Kuala Lumpur:
    Jeg tænkte, at når jeg nu er dernede af at jeg ligeså godt kunne tage et smut forbi disse to hovedstæder og se hvad de har af sjove ting.
    Ville gerne bruge længere tid i selve resten af Malaysia, men tror jeg vil gemme det til en anden god gang, for eventuelt både at se det meste af Vest

og Øst. Så holder mig bare til hovedstaden da jeg stadig får oplevet masser af jungle, strand osv i de andre lande.
    Mit spørgsmål er så her, hvad vil i foreslå mig at se i disse to metropoler? Hvad er der at opleve udover skyskrabere, shopping og spændene mad?

Det var så lige et par spørgsmål, håber at I kan give mig nogle svar på det som jeg har gået og tænkt på 🙂

hilsen Nicolai.

Anonym Anonym

Jeg har et par gange benyttet mig af Kilroy til af få lavet Jorden-rundt billetter, da de efter min erfaring kan give gode tilbud på sådanne bilitter, i forhold til hvis jeg selv skulle sammensætte flere destinationer, så det synes jeg er en god ide.

Jeg har dog aldrig bestilt nogle af deres ture. De er sikkert gode nok, men jeg har altid valgt dem fra pga. prisen, da min erfaring er at det i langt de fleste tilfælge (det vil sige alle tilfælde, som jeg er rendt ind i mens jeg har rejst i seks forskellige verdensdele), har det været meget nemt og oftest betydelig billigere selv at arrangere oplevelserne, enten dernede, eller via nettet direkte hos bureauerne. Hvis du gør det, vil du oftest slippe billigere, da du skærer mellemmanden væk, som i dette tilfælde er Kilroy.

Anonym Tine

Vent med at bestille ture til du er dernede, det er billigere.

Shit, du skal nå meget på din relative korte tid! Det bliver hårdt og meget af din tid kommer altså til at gå med transport, hvis jeg var dig, så ville jeg skære landene ned til 3-4 lande. Afstandene i Kina og Indonesien er store! Så du kan altså ikke rigtig nå at opleve Java på 7 dage! Som du selv siger: Man kan altid komme tilbage, du kan også altid tage til Thailand, Kina eller Vietnam, hvis det er det. Med så kort tid du har når du ikke i dybten med landene, du lærer dem ikke at kende, men kan nok lige nå at se attraktionerne!

Bali har ikke strande som i Thailand eller Malaysia, men det er da muligt at finde nogle lækre strande på Bali

Anonym GlobeTrekker21

Du har nok ret, jeg har også tænkt mig bare at finde nogle ture dernede 🙂

Tine:
    Jeg tror at du nok har ret, det er en del lande på så kort tid.
    De vigtigste lande for mig er egentlig også, i hvertfald i første omgang – at se Vietnam, Cambodia, Thailand og lidt af Kina og så måske slutte af med en/nogle Indonesiske øer. Det kunne man jo sagtens bruge 4 måneder på eventuelt tænker jeg 😉

Anonym GlobeTrekker21

Jeg har overvejet det med Kina…
    Og tror at det bliver noget med at jeg evt. er 7 dage i Beijing (for bla. at se Den Kinesiske Mur, Den Forbudte By osv osv)
    Og så flyver jeg derefter til Hong Kong og er 7 dage.
    For ved simpelthen ikke om det måske er bedre at komme tilbage når jeg har lidt mere tid og få set resten af de spændene ting som det kæmpe store land har at byde på. For vil ikke skynde mig når jeg er nogle steder hvor der er mange flotte ting og seværdigheder, der vil jeg gerne kunne give mig tid til at leve min ind i stedet. Og netop vende tilbage for at, som du også siger, at få set Yangtze-floden og Pandaer 😉 Er Shanghai ikke bare en storby med skysrabere egentlig? kan jeg godt vente med den når nu jeg er i Vest-Kina? eller er der nogle MUST-oplevelser?

Det var godt at høre.. i forhold til Indonesien..så gør jeg sgu det 🙂

Mht. det med billetterne, så køber jeg en “pakke” hjemmefra hos Kilroy, så jeg ikke selv skal til at tænke på det hver gang jeg kommer til en nyt land. Det er meget rart for mig at det ligesom ER på plads! Så der er styr på det. Vil selvfølgelig også gerne kunne være fleksibel I forhold til den tid jeg har i hvert land, hvis jeg nu f.eks gerne vil blive et par dage længere. Er det muligt at ændre datoen på billetter så? Har hørt noget om at man har mulighed for det..eller er det kun afrejse og hjemrejse billetter?

Anonym Tine

Jo, det kan man godt sige. Jeg ville nok hellere ud og se noget natur, hvis jeg havde 3 uger i Kina. Shanghai har dog en “vandby” hvor man kan tage en båd rundt i gaderne og så har de en fed skyline. Beijing og Hong Kong er dog de fedeste byer i Kina! Beijing har historien og de gamle bygning. Hong Kong har den fedeste skyline, det er en by der har både det kinetiske og det vestlige! Rigtig fedt by. Hvis du skal være der i 7 dage, så tag et smut forbi Macau, asiens Las Vegas. Bare sig hvis du skal have gode råd til hvad du skal se, hvor du skal bo og hvad du skal opleve i HK 🙂

Ja, gør det! 4 uger ville være at fortrække, synes jeg 🙂

Du kan for det meste godt ændre dine flybilletter, hvis du køber flekible billetter gennem Kilroy, Jysk rejsebureau eller hvad du nu bruger. Det koster dog et gebyr hver gang + evt en difference 🙂

Jeg synes du skal høre hvad de kan gøre det for, men fly inden for sydøstasien er oftest billigst med airasia, dem kan du jo også booke hjemmefra 🙂 De har ofte tilbud, hvis du holder øje (nu ved jeg ikke hvornår du skal afsted), men jeg bestilte i god tid og havde sidste år 5 flyvninger (i Malaysia) for ca 550 kr

Anonym GlobeTrekker21

Kan godt forstå det med natur, i Kina. Men jeg tænker bare at det kommer jeg jo til at se rigeligt af på resten af min rejse!
    Og så er Beijing og Hong Kong bare et must for mig!, så det er afgjort hehe.
    Har hørt om Macau, vidste bare ikke det lå i HK.
    Har du prøvet at spille der? hvordan er det? Har hørt at kinesere skulle være ret ubehøvlede men også storgamblere!

Nå, hvor fedt at man kan ændre det!, er ikke sikker på at jeg kommer til det..men det er godt at have muligheden for at gøre det.
    Min rejsekonsulent i Kilroy, sagde det ville komme til at koste omkring 9-10.000 for billetter til de lande! Og det synes jeg jo lyder meget rimeligt i mine øre.

Og jo, du må meget gerne fortælle mig om HK!, har ikke det store kendskab til byen udover at den er stor og pompøs :p
    Hvor er godt at sove? Hvilke retter kan du anbefale?
    OG vigtigst af alt…..HVAD skal jeg opleve? 🙂

Anonym Tine

Det er jo det, så tror jeg bare at jeg ville holde mig til Beijing og HK, hvis jeg var dig. Nej, Macau ligger ikke i HK, men en time derfra. Du kan tage båden derhen, så det kan jo godt gøres på en dag 🙂 Nej, jeg nåede det ikke selv, men det skulle være ret vildt! Ja, de kan være ubehøvlede, du skal ikke forvente at de flytter sig for dig på gaden! De går og de skal bare forbi uanset om du befinder dig i deres bane eller ej….kan være irriterende, men alligevel sjovt!

Wow, det synes jeg lyder af mange penge, men jeg fik også nogle vildt billige billetter jorden rundt, sidste år. Jeg har fundet en billet der hedder CPH-BKK og så en billet der hedder BKK-Jakarta (rejs selv) Denpasar (Bali) -BKK inden man skal fra Beijing-CPH til 7827 kr. Det kan være billigere, hvis de ikke skal kunne ændres/refunderes. Prøv at ringe rundt til forskellige rejsebureauer og høre, hvad de kan gøre det for 🙂 men ellers så findes der også mange lavpris flyselskaber i asien.

HK har masser at byde på. Kowloon er et rigtig fedt sted at bo. Det er tæt på diverse markeder, havnen, shoppingcentre og meget mere! Det er billigst at tage metroen ind til byen, men hvis du finder nogen (omkring 2-3 andre), så oplever/ser man meget hvis man tager en taxa…men den er noget dyrere, koster vel omkring 300-400 kr, mens toget koster omkring 35 kr…

Hvis du tager til Lantau Island, så kan du se verdens største siddende buddha, den er rigtig flot. Du kan tage både bussen og en svævebane, svævebanen viser den fantastiske udsigt over det hele. På Lantau ligger Tai O også, en gammel fiskerby, hvor folk bor i pælehuse.

Fra Vicotoria Peak får du udsigten over hele byen og så kan du trekke rundt om et “bjerg” og se ud over mange af HK’s øer. Så er der Symphony of lights, et lysshow du kan se fra Kowloon, det er rigtig flot (starter vidst kl 20…). Der er markederne: Ladies’ market (et aftenmarked) og en masse andre random markeder

Af mad, så findes der utallige resturanter! Dim sum, dumplings og forårsruller er lækkert! Prøv at se om du kan finde: Tim Ho Wan, det er en Michelin resturant, hvor den dyreste ret koster 25 kr eller sådan noget (forvent en kø på 3-4 timer) Adresse: Flat 8, Ground Floor, Phase 2, Tsui Yuen Mansion, 2-20 Kwong Wa St, 廣華街2-20號翠園大樓2期地下8號舖, Mong Kok, Hong Kong

Puh, det var bare lidt af det HK har at tilbyde, sig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med 🙂

Anonym GlobeTrekker21

Jeg havde tænkt mig, at jeg i hvertfald skulle se det vestlige af Kina: Beijing og Hong Kong..og måske lidt imellem dem (shanghai). Er der nogen der kan anbefale steder jeg skal se og /eller tage hen at bo på de kanter? Jeg kender kun til nogle ting i Beijing og Hong Kong nemlig.

Vil 3 uger til en måned ikke være nok til at se Java og en af øerne?

Se den her bedre ud?

Kina – 21 dage
    Vietnam – 14 dage
    Cambodia – 14 dage
    Thailand – 28 dage
    Laos – 14 dage
    Singapore – 2-3 dage?
    Indonesien 21-28 dage

124 dage er 4 måneder. her ovenover der er 114 dage i alt, så har jeg stadig 10 dage at bruge lidt ekstra på nogle af de andre lande 🙂 Malaysia skærer jeg fra, da jeg synes det ville være federe at se hele landet på et andet tidspunkt, fra Vest til Øst.

Anonym GlobeTrekker21

Ved ikke om jeg kan overskue det med at skulle søge så meget rundt efter billetter, det er lidt uoverskueligt. Lidt forvirrende. Vil gerne bare have at de ordner DEN del for mig hehe, så kan jeg tænke på resten selv 🙂 Pyt med om det mellemmænd.
    Og husk nu på at jeg skal til (I rækkefølge) både: Kina, Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand, Singapore og Indonesien 😉 Synes at prisen lyder fin, for 6 flyvninger, ekskl. hjemturen!
    Ved ikke om det er det du mener, men sådan som jeg ser det så foreslår du en billet fra CPH-Bangkok og så Beijing-CPH osv.. men ser du, jeg skal starte ud i Beijing hehe og så rejse ned af 😉

Jamen, fedt at du gider at skrive alt det her! Det hjælper mig meget. Har noteret de forskellige steder du nævner på min “to-do-and-see”-liste hehe.

Jeg skal da helt sikkert både se Macau, Victoria Peak og Lantau Island 😉 Dejligt med mennesker der gider at hjælpe en ligesindet!

Tusind tak Tine!!

Anonym Tine

Ja, det ser da bedre ud, det kan godt lade sig gøre, selvom 14 dage i Vietnam og 21 i Kina bliver presset.
    Der er masser at se i Kina, Shanghai, Yantzy-floden, Pandaer i Chengdu, de gule bjerge og meget mere…
    Jeg synes måske at du skal købe en flybillet KBH-Beijing rejse rundt selv og flyve Bangkok-KBH og så tage den derfra.
    Du kan evt købe flybilletter med AirAsia til Indonesien eller sådan noget. Jeg ved det er svært at vælge ud, men det kan også være trælst at have en plan som din, så man ikke er så impulsiv som man kan være. Nu sætter du dig jo fast på en plan.
    Jeg siger ikke at det nødvendigvis er dårligt, det kan være betryggende at have en plan, men det fede ved at rejse er jo at være lidt implusiv. Når det er sagt, så ser din plan mere realistisk ud nu!
    Ja, 3-4 uger i Indonesien giver dig tid nok til at se Java og med den tid ville du da også kunne tage til Bali og evt Gili, men det kan du jo bare se på når du er dernede. Det kan jo være at du forelsker dig i Java 🙂

Anonym Tine

Ja, det kan være uoverskueligt! Men fair nok 🙂

Det kan vel være lige meget om du rejser den ene eller den anden vej? Men er sikker på at de kan skaffe en okay pris 🙂
    Det var da så lidt, fik jo også hjælp herinde da jeg skulle ud og rejse 🙂
    HK er faktisk også kendt for sin natur og der findes en del treks rundt omkring, det er da værd at tjekke ud 🙂

Det var så lidt! Bare sig hvis du vil have nogle gode råd til de andre steder, hvor du skal hen 🙂

Anonym GlobeTrekker21

Har faktisk gået og tænkt lidt over om man måske skulle købe billetter når man der dernede, for så kan jeg sådan stort set selv bestemme præcis hvornår jeg vil rejse. Fleksibilitet er altid skønt!
    Dvs, bare at købe en enkeltbillet til Beijing hos Kilroy.

Men tænker samtidig stadig at det kun vil være smart at købe dernede af hvis man kommer til at spare penge.
    For hvis nu at jeg kan få alle de billetter hos Kilroy for 9-10.000 så ville det være surt til sidst at have betalt 5.000 mere for individuelle flybilletter…hvad har I at sige til det? Er jeg helt gal på den ? 🙂

Anonym Tine

Det er oftest billigst at købe en returbillet, men Kilroy har jo også den funktion at man kan søge en billet hvor man rejser ind i et land og ud af det andet (multi) 🙂
    Hvis du skal spare penge, så skal du nok være ude i god tid….men alt efter hvor du skal hen, så kan man jo kigge på lavprisfly’s hjemmesider og bestille hjemmefra…
    Ellers så kan man også rejse med bus, tog og båd mellem de fleste lande. Du kan fx tage en bus fra Kina og HK til Vietnam. Fra Penang (en ø i det nordlige Malaysia) kan du tage en båd til Medan på Sumatra, Indonesien, som også skulle være et mega fedt sted! Det er i hvert fald lettere at ændre planer, hvis man ikke har for mange faste billetter! Det kan jo være at man møder nogen, som kender et pissefedt sted i Burma, Thailand eller what ever, som man får lyst til at tage til 🙂

Anonym Iben

hej!
    jeg prøvede lige at følge med i tråden her, men den blev simpelthen for lang at læse, så jeg beklager, hvis noget jeg skriver allerede er blevet nævnt:)
    Jeg har ikke været i Kina, Cambodja eller Laos, så de lande kan jeg ikke udtale mig om. Resten af mine råd er naturligvis udelukkende baserede på mine egne holdninger og erfaringer.
    For det første, så køb helt klart dine ture dernede! Det er for det første meget billigere, plus der er ikke noget der binder dig – når man rejser, har man det med at træffe spontane beslutninger i takt med, at man møder nye mennesker, hører om nye steder osv. Dumt at være bundet af et eller andet.
    Jeg vil hurtigt sige, at Kuala Lumpur bestemt ikke er en omvej værd.
    Vietnam, Thailand og Indonesien er 3 smukke og spændende lande, og menneskene i alle 3 lande er noget af det sødeste og mest gæstfri 🙂
    For mig lyder det dog stadig af meget med så mange lande på så kort tid – jeg har erfaring med, at når man først er afsted og kommer ind under huden på de forskellige lande, så vil man helst fordybe sig få steder.
    Håber du finder ud af det hele og får en fantastisk tur!!! 😀
    Mvh Iben

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account