This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Helene

Hej alle

Min kæreste og jeg har tænkt at rejse rundt i Vietnam, Cambodia og Laos fra start december til start februar. Har i nogen gode tips til hvad man bør opleve? Vi vil gerne have en blanding af lækre strande og oplevelser (natur, action, kultur osv). Vi er meget interesserede i også at opleve ting der ikke er alt for turistede.

Vores rejse ligger således at vi skal holde jul og nytår mens vi er væk, og i denne periode har vi læst, at man gerne skal booke på forhånd da stederne bliver booket op. Nogle gode råd til hvor dette kunne være fedest? Til jul leder vi efter noget afslappet med god strand, og nytår vil vi gerne finde et sted med god stemning og fest.

Til sidst vil jeg også lige høre om nogen kender visumreglerne til disse lande? Skal man købe hjemmefra eller når man ankommer?

Bedste hilsner Helene

Anonym Tine

Hej Helene!

Det lyder som en fed rejse! Jeg var selv i samme lande fra oktober sidste år til januar i år 🙂

I Laos kan jeg virkelig anbefale Kuang Si vandfaldene! Jeg har skrevet lidt om min oplevelse der inkl et besøg i en “hemmelig” pool: http://aworldofbackpacking.com/kuang-si/. Jeg blev faktisk positiv overrasket over Vang Vieng, det er helt utrolig smukt der! Skal I lidt off beaten track, så rejs gerne til Nong Khiaw og gerne længere nordpå 🙂 4000 islands var også dejlige, men den slags afslapning kan man finde mange steder. Jeg kan virkelig også anbefale at I tager en slow boat til Luang Prabang fra Thailand, det er virkelig en fed tur!

Vietnam er helt fantastisk! Mine highlights var helt klart Halong Bay/Cat Ba Island, Hoi An og Sapa (i den rækkefølge)! Jeg fejrede selv jul i Hoi An og det var perfekt til hvad jeg ønskede. Byen er rigtig smuk, stemningen er rigtig hyggelig og stranden tæt ved er også rigtig dejlig! At køre rundt på scooter ved Phong Nha national park og Cat Ba island var virkelig fedt og man havde stort set vejene for sig selv! Jeg fejrede selv nytår i Hanoi. Der var godt gang i festen i gaderne, men i Vietnam er fyrværkeri vist forbudt, så hvis I vil have fyrværkeri, så er det nok ikke i Vietnam I skal holde nytår….I kan evt. læse om mine oplevelser her: http://aworldofbackpacking.com/category/asien/vietnam/

Cambodja er et af mine favoritlande! Koh Rong har lækre strande, jungle og fester (det er dog også muligt at nyde det uden at feste), så måske kunne det være oplagt til nytår? Kampot er lidt off beaten track og virkelig et dejligt og roligt sted 🙂 Battambang er også et sted hvor der ikke kommer så mange turister, men det er en rigtig hyggelig by, hvor I kan se flagermus, templer m.m. I skal helt sikkert ikke snyde jer selv for en tur til Angkor Wat! 🙂 Igen kan I læse om nogle af mine oplevelser her: http://aworldofbackpacking.com/category/asien/cambodia-asia/

I skal være velkommen til at stille flere spørgsmål 🙂 Ellers god tur!

Anonym Tine

Jeg kom lige i tanke om at jeg havde glemt at svare på det med visum. Visum til Laos og Cambodja får I ved grænsen, det koster 35 dollars for Laos og 30 for Cambodja – begge steder kræver et pasbillede eller 1-2 dollars.
    Til Vietnam får I 15 dage gratis ved grænsen, men skal I være der længere end det, så skal I have det på forhånd

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account