Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3543572
     Muddi12345

      Hej alle.

      Jeg er sammen med min rejsekammerat klar til at tage afsted i februar. Rejsen er bestilt osv.

      Vi lander i Bangkok og skal herefter være i Thailand i 3 uger. 3 uger efter vi lander i Thailand har vi et fly bestilt fra Phuket til Bangkok hvor vi så skal videre.

      Det vil sige, at vi i løbet af de 3 uger skal bevæge os ned igennem Thailand.
      Planen er vi lander i Bangkok og bliver der et par dage. Videre vestpå til Kanchanaburi i et par dage. Herefter besøger vi Hua Hin i nogle dage, så skal vi dykke på Koh Tao i nogle dage.. Så skal vi på Koh Phangan til fullmoon party i nogle dage.
      Og så er planen at vi kommer forbi Krabi og Phi Phi Øerne og slutter på Phuket.

      (Hua Hin og Krabi kan godt undværes hvis det er) men ellers er turen i Thailand jo planlagt med destinationer som følger ruten mod Phuket.

      Mit spørgsmål er, hvordan det er bedst at komme rundt i Thailand? Hvis vi skal på ovennævnte ruter, er det så nemmest, hurtigst og billigst med tog eller bus eller taxa?

      Tusind tak for enhver hjælp.

      Vi skal så videre til AUS, NZ og Sydafrika, men det er mest transporten i Thailand jeg har brug for svar på 🙂

      #3543573
       Thaysen

        Hej

        Synes det lyder til i får ganske travlt hvis i skal nå til alle stederne på tre uger! Ville personligt droppe et sted eller to!
        Afstandene mellem de nævnte destinationer er ikke voldsomt lange så i kommer nemt rundt. Hurtigst er selvfølgelig taxa men også klart den dyreste! Jeg ville holde mig til bus og mini vans.

        Fra Bangkok tager i mini van/bus fra Victory monument til Kanchanaburi. Herfra tager i bus til Hua Hin, i skal formentlig skifte bus i Ratchaburi. Turen tager 5-7 timer. Fra Hua Hin tager i natbus til Chumphon, (mener den kører kl 23 fra Clock Tower i centrum af Hua Hin) I Chumphon sejler færgen tidligt om morgenen mod Koh Tao. I bliver kørt direkte til færgen. Samlet billet til bus og færge kan i købe utallige steder i Hua Hin.
        Koh Tao til Koh Phangan sejler der adskellige færger hver dag. Herfra kan i sejle mod Don Sak på fastlandet. Fra Don Sak er der transfer i bus til Surat Thani, i Surat Thani tager i bussen til Krabi. Tager ca 3 timer. Fra Krabi er der flere både dagligt mod Phi Phi, billet kan købes 100 steder i byen. Phi Phi til Phuket er der direkte færge.

        God tur!

        #3543577
         Muddi12345

          Tusind tak for dit svar, det er meget fyldestgørende.

          Det er selvfølgelig mange steder vi skal nå ja, men altså:

          Vi lander i Bangkok, så der skal vi selvfølgelig være.
          Vi vil se tigertemplet i Kanchanaburi, så der skal vi også være.
          Vi vil til Koh Tao for at dykke.
          Vi vil til full moon party på Koh Phangan.
          Vi vil se Phi Phi øerne (da de eftersigende er smukkest)
          Vi flyver fra Phuket så der skal vi også være.

          Det vil sige, at Hua Hin og Krabi er ikke nødvendige, men så vidt jeg kan se er vi nødt til at komme til de to byer, for at komme videre til de andre destinationer? 🙂

          #3543581
           Muddi12345

            Dyreplageri? Det må du gerne uddybe.

            Men jeg kunne godt tænke mig at røre en tiger eller holde en tigerunge. Er der andre steder man kan gøre det end tiger templet?

            #3543585
             Anonym

              Personligt ville jeg også holde mig LANGT væk fra tigertemplet ved Kanchanaburi, det er et projekt jeg absolut ikke vil støtte. Du kan læse mere om hvorfor på Care For The Wilds hjemmeside her:

              http://www.careforthewild.com/what-we-do/campaigns/previous-campaigns/tiger-temple-the-truth/

              Personligt synes jeg godt om Hua Hin. Tag en tur op på Khao Hin Lek Fai, besøg Khao Takiap samt Wat Huay Mongkol.

              Vedr. Krabi så brug en hel dag i Krabi by, hold jer væk fra Ao Nang. Stranden er dårlig og der er alt for mange svenskere.. Besøg/bestig Wat Tham Sua/Tiger Cave Temple, her er dog ikke levende tigere.. Stedet ligger ca 5 km uden for byen, hop på en scooter taxa derud..

              Strandene på Phi Phi er i absolut verdensklasse, i skal nok bestille overnatning på forhånd, der er RIGTIG mange mennesker på ø’erne i hæjsæsonen.

              Hvis jeg var jer ville jeg bruge så lidt tid på Phuket som muligt når i ikke har mere tid til rådighed, strande finder i lige så gode/bedre ved Phi Phi og lokal thailandsk stemning er der ikke meget af.. Den finder i nok bedst i Krabi by.

              #3543586
               Anonym

                Personligt ville jeg også holde mig LANGT væk fra tigertemplet ved Kanchanaburi, det er et projekt jeg absolut ikke vil støtte. Du kan læse mere om hvorfor på Care For The Wilds hjemmeside her:

                http://www.careforthewild.com/what-we-do/campaigns/previous-campaigns/tiger-temple-the-truth/

                Personligt synes jeg godt om Hua Hin. Tag en tur op på Khao Hin Lek Fai, besøg Khao Takiap samt Wat Huay Mongkol.

                Vedr. Krabi så brug en hel dag i Krabi by, hold jer væk fra Ao Nang. Stranden er dårlig og der er alt for mange svenskere.. Besøg/bestig Wat Tham Sua/Tiger Cave Temple, her er dog ikke levende tigere.. Stedet ligger ca 5 km uden for byen, hop på en scooter taxa derud..

                Strandene på Phi Phi er i absolut verdensklasse, i skal nok bestille overnatning på forhånd, der er RIGTIG mange mennesker på ø’erne i hæjsæsonen.

                Hvis jeg var jer ville jeg bruge så lidt tid på Phuket som muligt når i ikke har mere tid til rådighed, strande finder i lige så gode/bedre ved Phi Phi og lokal thailandsk stemning er der ikke meget af.. Den finder i nok bedst i Krabi by.

                #3543587
                 Anonym

                  Personligt ville jeg også holde mig LANGT væk fra tigertemplet ved Kanchanaburi, det er et projekt jeg absolut ikke vil støtte. Du kan læse mere om hvorfor på Care For The Wilds hjemmeside her:

                  http://www.careforthewild.com/what-we-do/campaigns/previous-campaigns/tiger-temple-the-truth/

                  Personligt synes jeg godt om Hua Hin. Tag en tur op på Khao Hin Lek Fai, besøg Khao Takiap samt Wat Huay Mongkol.

                  Vedr. Krabi så brug en hel dag i Krabi by, hold jer væk fra Ao Nang. Stranden er dårlig og der er alt for mange svenskere.. Besøg/bestig Wat Tham Sua/Tiger Cave Temple, her er dog ikke levende tigere.. Stedet ligger ca 5 km uden for byen, hop på en scooter taxa derud..

                  Strandene på Phi Phi er i absolut verdensklasse, i skal nok bestille overnatning på forhånd, der er RIGTIG mange mennesker på ø’erne i hæjsæsonen.

                  Hvis jeg var jer ville jeg bruge så lidt tid på Phuket som muligt når i ikke har mere tid til rådighed, strande finder i lige så gode/bedre ved Phi Phi og lokal thailandsk stemning er der ikke meget af.. Den finder i nok bedst i Krabi by.

                  #3543588
                   Anonym

                    WSPA har ligeledes henvisninger til ovenstående rapport
                    http://www.wspa-international.org/whoarewe/wspaasia/tiger_temple_thailand.aspx

                    #3543589
                     Muddi12345

                      Okay tusind tak for svar.. Det lyder da noget så forfærdeligt.

                      Ved i hvor man ellers kan røre tigere / tigerunger på vores rute?

                      Planen er faktisk også at bruge så lidt tid på Phuket som muligt.. Tror vi ankommer til Phuket dagen før vi rejser derfra (så vi har 1 overnatning der).. Det er vist rigeligt..

                      #3543590
                       Thaysen

                        Så vidt jeg ved er der ingen steder. Sriracha Tiger Zoo der ligger mellem Bangkok og Pataya er samme historie om igen..
                        Se mere her:

                        http://www.pattayadailynews.com/en/2010/11/20/sriracha-zoo-is-not-for-animal-lovers/

                        #3543592
                         Anonym

                          Sriracha er om muligt endnu værre. Det er en ren avlsstation, hvor tigerungerne bliver fodret ved grise

                          #3543593
                           Anonym

                            Hej!
                            Jeg kender ikke andre steder udover Tiger Templet end et der ligger tæt på Chiang Mai i Nordthailand! (men det er jo ikke lige jeres rute)
                            Ang. transport, så brugte jeg næsten kun minivan og busser (+ både imellem øerne) i Thailand, da jeg rejste fra syd til nord, og det fungerede godt!
                            Kanchanaburi er ok, men ikke værd at blive der vildt længe!
                            Hua Hin synes jeg også personlig er hyggeligt og Phi Phi er SMUK!
                            Rigtig, rigtig god tur 🙂

                            #3543580
                             Anonym

                              Hvorfor støtte dyreplageri ved at besøge tiger templet?

                              #3543595
                               Muddi12345

                                Tusind tak for det, det skal nok blive rigtig godt 🙂

                                Har du nogenlunde en idé om, hvad det vil koste pr. person? Hvis vi skal på den rute.. Her tænker jeg kun på transport? 500 kroner per person for at komme rundt i Thailand i de 3 uger ved brug af minivans/busser, er det helt ved siden af?

                                #3543602
                                 Thaysen

                                  Med alle jeres sejlture er 500 kr nok lige i underkanten.. Krabi til Phi Phi koster 75-100 kr pr person og det samme gør Phi Phi til Phuket..

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account