This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LisbethFriis

Google er din ven 😉

Men også Lonely Planet Thorn Three og Tripadvisor kan være gode redskaber.

Du kan researche på hvert enkelt land/område og søge priser på hostels, oplevelser og transport.

Start med at lave en overordnet rejseplan og fyld den så ud med de aktiviteter og oplevelser, du gerne vil have i hvert enkelt land.

Når du har dannet dig et overblik udfra dine egne præferencer, er det meget nemmere for andre at komme med gode råd og input.

Der er for mange variabler i 4 måneders rejse til at en fremmed (og det er andre brugere herinde) kan komme med et bare nogenlunde præcist bud på, hvad det vil koste.

Vær opmærksom på, at få styr på de faste udgifter fra starten (fly biletter, rejseforsikring, vaccinationer, visum etc.)

Prisen på fly biletter kan svinge meget fra dag til dag, så der kan du virkelig spare mange penge.

Anonym Muddi12345

Tak for svar..
    Vil du sige det er billigere/bedre at booke flybilletter hjemmefra? Så man har helt styr på det hjemmefra.. Eller er der penge at spare hvis du gør det når du er dernede fra sted til sted?

Min oprindelige plan var at starte i februar og så tage til Bangkok, Sydney, christchurch, Los Angeles og så Cape Town og så hjem igen.. Det fik jeg tilbudt til 20.000 igennem STA Travel.. Det kan vel ik gøres billigere? Nu har jeg så skåret LA væk fra turen..

Anonym Thaysen

Hej

Denne hjemmeside giver et rigtig godt billed af prisen på mad, transport, overnatning, attraktioner osv osv fra et hav af byer verdenen rundt..

http://www.priceoftravel.com

Anonym Muddi12345

Hej.

Jeg er helt grøn på området og vil derfor gerne have andre backpackeres mening:

Hvad vil en måned i hvert af disse lande cirka koste?
    Her tænker jeg både på overnatning, mad, oplevelser/aktiviteter.. Ved godt det er svært at sige præcis, men leder bare efter en cirka pris.. Spise 2-3 gange om dagen, bo på hostels og prøve at dykke, røre tigere og slanger, faldskærm og riverraftigt i NZ osv..

Jeg vil gerne have et seperat svar.. Så jeg ved hvor meget hver enkelt land vil koste i en måned..

Tusind tak..

Anonym Tine

book dine billetter hjemmefra det er billigst, men prøv at snakke med forskellige rejsebureauer. Nogen gange har de forskellige aftaler med flyselskaber eller forskellige billetter, så et rejsebureau kan være billigere end andre på netop din rute 🙂

Anonym Muddi12345

Okay super, tusind tak 🙂

Er der nogen der ved hvordan det er bedst at komme frem og tilbage når man er i landet?

Når jeg er i Thailand, vil jeg gerne op og se Chiang Mai og senere sydpå.. Hvad er bedst, nemmest og billigst i forhold til at komme fra Chiang Mai og så ned mod Phuket og de sydlige øer?

Og det samme når jeg er i Australien.. Der vil jeg gerne dykke i Great Barrier Reef og det er jo oppe ved Cairns.. Og jeg vil jo også se Sydney.. Så jeg ved ik om det vil være bedst at flyve fra Thailand til Cairns og så slutter jeg i Sydney hvor jeg flyver videre til NZ? Hvordan er det bedst at komme fra Cairns til Sydney?

Anonym Tine

Det er meget let at komme rundt med bus de forskellige steder og også nemt, de kan ofte hjælpe på hostels og hoteller. Da de er lokale ved de hvilke busser der er bedst og så kan de nogen gange også få dem billigere (det har jeg set i bl.a. Sydney). Jeg vil råde dig til at planlægge så lidt som muligt, for så har du mulighed for at blive steder, som du måske ikke regnede med at du ville kunne lidt eller tage til fx Laos i stedet for sydthailand 🙂 Du kan også købe billige flybilletter med air asia, hvis det er, men så skal du nok holde lidt øje med prisen lidt i forvejen 🙂

Det ville nok være smartest at flyve til Cairns og så rejse ned af kysten derfra. Det er svært at sige. På busserne møder du rigtig mange, men det er også skønt at leje en bil og så tage strækningerne som man selv synes…vent med at finde ud af det før du kommer derned. Det kan være at du møder nogle mennesker, som er rigtig søde og som du kan køre med, så I deler udgifterne 🙂

Men prøv at ringe/skrive til forskellige rejsebureauer, det kan være at det er billigere at købe billetter som hedder fra Thailand til NZ og så videre til Au. Fortæl hvor du gerne vil hen og evt hvor lang tid, så kan de hjælpe dig med at finde ud af en rute 🙂

Anonym Muddi12345

Okay super, tak for svar.. Så vil jeg flyve til Cairns og så finde en måde at komme ned ad østkysten på.. 🙂
    Men du skriver, at du vil råde mig til ikke at planlægge for meget fordi jeg måske vil se Laos istedet for Syd Thailand.. Men når jeg har booket alle flybilletter hjemmefra, så er programmet jo lidt fastlåst på forhånd.. 🙂 i forhold til destinationer ihvertfald..
    Grunden til jeg vil besøge syd Thailand er fordi jeg vil opleve de smukke bounty strande man ser på billeder.
    Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvilke lande der er virkelig flotte at besøge? I det område.. Jeg kan lide natur, strand, bjerge og andre smukke og unikke ting..
    Jeg har overvejet at være 3 uger i Thailand, og så har jeg overvejet 1 uge i Vietnam fordi jeg gerne vil se Halong Bay.. Og 1 uge i Cambodia..
    Laos har jeg faktisk ikke haft i tankerne, men det er fordi de ikke ligger ud til vandet? Er det et besøg værd, eller minder det meget om de nævnte lande?

Anonym Muddi12345

Kanon hjemmeside, tak for det 🙂

Anonym Tine

Ja, det er lidt fastlåst, men det vil det altid være med mindre at du køber en enkelt billet et eller andet sted hen…
    Jeg mener at det kan være at du møder nogen, som du bare svinger med, men som skal et andet sted hen end du skal. Så ville det bare være lidt træls,hvis du så havde brugt “mange” penge på indenrigsflybilletter 🙂
    Og hvis jeg var dig, så ville jeg holde mig til et land, det er meget bedre at komme i dybten med de forskellige lande end at tage en uge her og der. Det er selvfølgelig bare min mening, men du er jo ung og skal nok komme til Vietnam en anden gang 🙂
    Landene er meget forskellige i Sydøstasien synes jeg. Personligt er jeg vild med Laos og Cambodia, da de har en langt mere afslappet stemning end Thailand. Synes også at der er færre turister, men igen lad vær med at planlægge det for meget, men tag det som det kommer 🙂
    Skal du også til Cape Town? Elsker Sydafrika! men igen så kan du altså sagtens bruge 4 måneder i Au, NZ og asien, uden at blive færdig 🙂

Anonym Muddi12345

Ja okay, på den måde.. Det kan jeg sagtens se.. 🙂
    Ja, det var faktisk bare for at se Halong Bay i Vietnam at jeg vil derhen.. Men du har ret, det skal jeg nok nå.. 🙂

Det har du helt ret i, man kan bruge 5 år på at rejse verden rundt uden at blive færdig.. Men jeg har lige fundet en rejsemakker herhjemmefra, og vi har besluttet os for at korte turen ned til 2 måneder og så bare se det “vigtigste”.

Vores plan er:
    1. Februar 3 uger til Thailand. Hvor vi lander i Phuket, og så besøger vi Koh Phi Phi, Krabi, og bevæger os længere op mod Koh Tao og Hua Hin, og så til Kanchanaburi hvor vi slutter i Bangkok og flyver videre derfra.

Så lander vi i Cairns, og har planlagt at være i Australien i 2-3 uger. Fordi vi primært skal dykke i Great Barrier Reef, Cairns. Så er planen at vi måske flyver fra Cairns til Sydney og bliver 1 uge i Sydney (selvom jeg tænker, at det “bare” er en normal storby og vi hellere skal se noget natur)

Herefter tager vi 2 uger til New Zealand, Christchurch. De 2 uger bruger vi kun på Sydøen, da vi har hørt at den er klart federe/flottere 🙂

Og så tager vi fra New Zealand til Cape Town, og bliver der i 1 uge eller 10 dage. Og det er primært for at springe bungee jump, dykke med hvidhajer i bur og tage på safari 🙂

Lyder det helt dumt? Det kan vel godt lade sig gøre på så kort tid, selvom det selvfølgelig bliver meget “overfladisk”.

Anonym Tine

2 måneder, hvorfor “kun” 2 måneder?? Det er da utroligt meget I skal nå på 2 måneder! Jeg vile sætte mere tid af til sådan en tur! I ville skulle skynde jer meget – specielt i NZ og Thailand. Der er ikke tid til at stoppe op og blive længere tid på steder, som I godt kan lide

Vil I til Storms Rivers bungee jump? Altså verdens højeste bro bungee? For der er langt fra Cape Town til Storms RIver

Operahuset, Sydney Habour Bridge, botanisk have, Circular Quay og The Rocks i Sydney er klart et besøg værd

Anonym Muddi12345

Turen er blevet kortet ned til 2 måneder, dels pga. økonomien hos min rejsemakker og pga. orlov fra mit arbejde..
    Så vi må besøge de vigtigste ting 🙂 og så har vi jo fået et billede af det hele, og så ved vi hvor vi skal tage hen og ikke tage hen næste gang..

Ved ikke om det er den? Så vidt jeg kan læse hedder det Bloukrans bridge bungee jump. Men det er sikkert den ja 🙂
    Hvor langt er der da?
    Tusind tak for de gode råd, det er en stor hjælp.. Vi vil helt klart besøge de steder du nævner 🙂

Lige til sidst har jeg egentlig et spørgsmål, hvordan kan i allesammen få tid til at backpacke så mange gange? Altså med fuldtidsjob må det virkeli være svært.. Det er min første gang, men jeg er så heldig at have fået orlov.. Tvivler på jeg får lov til det mange flere gange 🙂

Anonym Muddi12345

Jeg har lige googlet det, og kan sagtens se det ligger langt væk fra Cape Town. Lidt irriterende, havde bare hørt at det lå ved Cape Town.
    Men når jeg endelig skal derned (dels pga. det), så skal jeg prøve det bungee jump.
    Så hvordan kan man nemmest/billigst komme fra Cape Town til den bro?

Anonym Tine

Ja, det er den 🙂 Den nemmeste vej er med bus (I kan fx flyve til Port Elizabeth og tage bussen derfra, så sparer I noget tid). Baz bus er den dyreste løsning, så kommer Greyhound/Intercape/Translux. Den billigste løsning er at tage med minibus taxier, de kører mellem flere byer og er sikker på at jeres hostel kan hjælpe jer med dem. De er rigtig hyggelige, men pas på jeres ting 🙂 Men uanset hvilken løsning I vælger, så bliver det ikke billigt! Jeg ville foreslå et bungy jump i NZ i stedet, selvom om at Bloukrans er fedt, men der kommer til at gå lang tid med transport.

Men glæd jer til Cape Town, det er en fantastisk by!

Sig endelig til, hvis du har brug for andre råd til områder/seværdigheder rundt omkring

Jeg blev færdig med gymnasiet og arbejdede efterfølgende. Jeg sagde op og håbede på at kunne komme tilbage, da det var en evt mulighed, men desværre passede det ikke på daværende tidspunkt. Jeg fandt et andet arbejde og tog noget supplering inden jeg tog til Australien. Nu går jeg på universitetet, så det bliver nok ikke til mange rejser, håber dog på at få sommerarbejde, så jeg kan komme ud igen. Har dog altid rejst, da jeg var lille var jeg med familien rundt i det meste af Europa 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account