Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3697613
     Josefine

      Hej!

      Min veninde og jeg har booket flybilletter til Thailand, Malaysia og Bali her den 28. Februar, og så er vi væk i 1,5 måned. Vi har overhovedet ikke planlagt noget omkring hvad vi skal opleve dernede, andet end at vi har booket de tre første nætter på et hotel i Bangkok. Derfor vil vi høre her, om i har nogen gode råd eller tips til hvad vi bare skal opleve i de tre lande? Alt modtages med kyshånd!

      Derudover vil vi lige høre om jeres erfaringer omkring malaria og malariapiller i de tre lande? Vi har svært ved at finde ud af om det er nødvendigt eller ej.. Så hvad siger i?

      Vi glæder os til at høre hvad i har at sige og tak for hjælpen på forhånd! 🙂

      #3697616
       Toft

        Grunden til at det er svært at få svar på malaria piller i Thailand, Malaysia og Bali, ja stort set hele sydøst Asien er ret simpel. Hvis man rejser til Thailand er malaria piller fuldstændigt unødvendigt/overkill, til gengæld, hvis du rejser til Thailand er malariapiller en rigtig god ide. Forskellen?

        Kystnære områder har en meget meget lille risiko, ganske få myg og klimaet nær kysten er bedst for arter af myg som ikke bærer malaria (myg der minder om vores egne). Det ændrer sig gradvist 50-100 km væk fra kysten, glidende overgang. Så hvis du opholder dig i længere tid mere end 50 km fra kysten (overnatter) så malaria piller ja. Ellers nej, ikke bi-virkningerne værd.

        Steder at besøge: Hvis det er jeres første tur til. Syd-østasien så har i allerede valgt rigtigt. 2-3 dage i en større by og kig på tilbudene, uanset hvad i vælger er det, det rigtige og en fantastisk oplevelse første gang. Og i vender tilbage, med en specifik plan om nogle af de ting i var nød til at springe over første gang. Jeg kan anbefale at google lidt om påklædning og adfærd i templer. Ellers er almindelig Skandinavisk ‘god opførsel’ mere end rigeligt til at de lokale er glade for besøget.

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account