This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Olaf

Hej,

Turen til Thailand er nu bestilt, 1 måned. November 2016.
    Har været i Thailand 1 gang før. Mai 2010. Det var i Syd Thailand.

Har tænkt mig at være i nord thailand for det meste af turen,

Lige en tur over til River Kwai i et par dage, ellers nord thailand hele tiden, og så Bangkok på vej hjem igen.

Der bliver trekket, gået en del.
    Jeg går normalt altid i vandrestøvler ligemeget om det er sommer eller vinter her hjemme.

Der bliver rejst med mindst muligt grej, enten en Osprey 34 eler 40 L backpack.
    ingen PC, Tablet, Ipad med.
    MEN en del kamera udstyr, 2 huse, 3 objektiver, 1 flash, lidt tilbehør.

Spørgsmål:

Hvordan er det med sko, er det bedst at man har vandrestøvler, vandresko eller andet par med ?

Anbefales det at bestille lidt før, så som hostel i Chiang Mai, festivalen hvor alle lamperne bliver sluppet løs i luften.

Også,

Hvordan er det med at tage vitaminer med til Thailand, er det ok eller bliver de konfiskeret i lufthavnen?

De vintaminer jeg tænker på er:
    Multivitamin, Fiskeolje+ingefær vitamin, Kalk Vitamin, Kolesterol Vitamin, Zink,

Kan man tage en bøtte med vitaminer med som er samlet i en, så det fylder mindst muligt, eller skal man tage alle bøtterne med hvor de er i, eller bare droppe det helt ?

Tak

Olaf

Anonym Olaf

Så skal der siges at til de der 2 kamera huse og 3 objektiver, og alt det der er der en kamera rygsæk. Så 2 rygsække bliver det til. Kamera rygsækken kommer til at veje ca 5 kg.

Og så den anden rygsæk med lidt tøj.

Mine Interesser er: Hiking, natur, caves, vandfald.

Olaf

Anonym Tine

Hej Olaf

Jeg har vandret i Nordthailand og har egentlig bare haft et par gode sandaler på, men er sikker på at vandresko også er fint 🙂

Det kommer lidt an på hvornår du kommer. Kommer du på dagen for festivallens begyndelse, så kan det være svært at finde noget (dog ikke umuligt), men kommer du 1-3 dage før, så burde det ikke været noget problem.

Jeg har selv boet på JJ guesthouse (det ligger ved siden af det populære Julies Guesthouse) og de blev først booket op på dagen for festivallen 🙂

Er der en særlig grund til at du vil have vitaminer med? Jeg tror godt, at du kan rejse ind i landet, men så hav dem i deres egne beholdere, men ellers kan du jo også købe dernede. Jeg har dog aldrig haft brug for vitaminer i Thailand fordi de har så meget frisk frugt og grøntsager 🙂

God tur
    Tine

A World of Backpacking

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account