This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mettesj

Mig og min veninde snakker om at tage til NZ, Australien og Thailand i 3 mdr. i alt dvs. 1 måned i hvert land. Tror I at det er nok?

Anonym Jens

Du bliver simpelthen nødt til at give noget mere info før man kan vurdere om “det er nok”.

Du kan bruge alt mellem 1 uge og flere år i de lande..

Hvis man går ud fra I bare vil se de traditionelle attraktioner, byer, strande etc, så passer 1 måned ok.

Anonym Daizz

Hej

1 måned i både Australien og New Zealand er ikke nok.

Hvis I vil se alle de store attraktioner på både nord- og sydøen, så skal I afsætte min. 5 uger, og så får I stadig supertravlt. Det tog mig selv 6 uger, at komme hele vejen rundt på begge øer, og havde stadig ret travlt.

Mht. Australien så tager det en måned at komme fra Sydney til Cairns ca. Her er der indregnet 1 uge i Sydney, 1 uge i Cairns og 1 uge til Fraser Island- og Whitsundays-turene, som næsten er obligatoriske backpackerture. I kan sikkert godt gøre det hurtigere, men det vil altså være en skam, for der er rigtig meget at se på østkysten. Husk at Australien virkelig er et gigantisk land.

Hvis I vil ind til Uluru, så bliver I nok nød til at flyve, da det tager tre dage med bus fra Cairns (så vidt jeg husker). Herinde kan I også nemt bruge 1 uge. Husk også at se Kings Canyon, nu når I er der.

Personligt ville jeg skære kraftigt ned på Thailand, eller måske droppe landet helt. I får ihvertfald meget travlt, hvis I vil nå alle tre lande på tre måneder, men det kommer selvfølgelig an på, hvad I er til (attraktioner eller sol og sommer)

Håber I kan bruge det til noget.

Anonym mettesj

Mere info:
    Vi har tænkt på at rejse med bus i de forskellige lande.
    Derudover vil vi gerne se begge øer på i NZ, østkysten + ayers rock i Australien, og Thailand kender vi ikke meget til.

Anonym rhc1989

Nu har jeg ikke været der, men ville selv tage ihvertfald 1 mdr. i NZ/Australien, er sikker på der er rigtig mange oplevelser og en hel anden ‘ hverdag ‘ end hvad vi er vant til her i DK 🙂
    – Måske tage Thailand som det sidste, tror ikke der er ligeså mange ting at opleve, men har kun været i Phuket og Hua hin.
    Og så har Thailand alle deres ‘paradis øer ‘ som ville være en god måde at slutte en lang ferie af på (:

Det er bare min mening 🙂 – Ha’ en super tur 😉

Anonym Anonym

Mange tak for Jeres svar 🙂
    Vi vil helt sikkert overveje at skære ned på Thailand, da NZ og Australien var vores første prioritet at rejse til.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account