This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym hyn84

Undskyld den ikke ligger under jeres indlæg, men det ville den bare ikke være med til!
    Hej Anine og Trine!
    Mig og kæreste var en måned i USA i sommers. Her startede vi i San Francisco, kørte ud i nationalparkerne, til Las Vegas, San Diego og sluttede i Los Angeles.
    Vi havde hjemmefra lejet en bil som vi hentede i San Francisco lufthavn. Den var lejet gennem Jysk Rejsebureau, vores udlejningsfirma i USA hed Alamo. Vi gav 10000 kr for en måned med fuld forsikring (det er en smule dyrt når man er under 25 år). Bilen var total lækker, og kun et halvt år gammel! Det gode ved at leje bilen, er at hvis I får problemer med den, ringer man bare til udlejningsfirmaet og så løser de det. Vi skiftede bil i Las Vegas, da den manglede olie.
    Skal I rejse i sommerferien, skal I overveje overnatning hjemmefra. Vi fandt hurtigt ud af at storbyerne er propfyldte i ferien, så vi endte nogle gange med at betale ALT for meget for et klamt motelværelse, da alt andet var optaget.
    KOA camping er gode hvis I gider sove i telt. Det er heller ikke alt for dyrt! Desuden kan man også sove i telt i mange nationalparker, samt ved state beaches, hvilket også er en god oplevelse.
    Ellers er der selvfølgelig også hostels, hvilket er sjov at prøve, men meget fest og ballade. Her skal I dog være opmærksom på, at det kan være svært at finde parkeringsmuligheder i storbyerne. Derfor er det bedst at finde steder, hvor der hører en parkeringsplads til, ellers kan I komme til at bruge mange penge på at parkere!
    I San Francisco skal I helt klart tage jer tid til at gå en tur over Golden Gate. Det er en super oplevelse. Tag desuden bilen, og kør over på den anden side af broen og op i “bakkerne” og se solnedgangen over broen. Super fedt.
    Jeg synes helt klart Yosemite nationalpark var en kæmpe oplevelse, men det er jo lidt af en omvej for jer… måske er der andre nationalparker i nærheden. USA har en kanon flot natur! Det er virkelig overvældende.
    Ja, jeg kunne skrive i timevis om en super god tur, men det skal jeg nok lade være med.
    Hvis I vil se lidt billeder og læse lidt derfra, havde vi en hjemmeside, hvor vi uploaded ting mens vi var afsted. Den hedder: http://www.travellog.dk/helle_og_gert

Håber I kan bruge noget af det jeg har skrevet! USA er et fedt land at se. Så glæd jer.

Anonym Anine & Trine

Tusind tak for de gode råd om lidt af hvert.
    Det hjælper os kun til at glæde os endnu mere 🙂
    Vi vil undersøge lidt hjemmefra mht både biludlejning, hostels etc.
    Hvis der er andre, der har gode råd etc, må I endelig skrive.
    Hilsen Trine & Anine

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account